ΚΟΣΜΟΣ

Ατμόσφαιρα σουπερμάρκετ στο περίπτερο της Λετονίας στη Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας

Ατμόσφαιρα σουπερμάρκετ στο περίπτερο της Λετονίας στη Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας

Ψεύτικες κονσέρβες, συσκευασίες από χαρτόνι και μπουκάλια είναι παρατεταγμένα σε ράφια στο περίπτερο της Λετονίας στη φετινή Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας, το οποίο έχει πάρει μορφή σουπερμάρκετ όπου οι επισκέπτες προσκαλούνται να αναστοχαστούν τα θέματα προηγούμενων μπιενάλε.

Συνολικά, 506 ζωηρόχρωμα προϊόντα είναι στα ράφια του δήθεν σουπερμάρκετ, κάθε ένα εκ των οποίων έχει ως μοντέλο εκθέσεις και εθνικά περίπτερα που φιλοξενήθηκαν στις τελευταίες 10 μπιενάλε.

«Η βασική μας σύλληψη ήταν να δημιουργήσουμε ένα σκηνικό που επιτρέπει στους επισκέπτες να ασχοληθούν με και να συμμεριστούν προηγούμενες ιδέες που παρουσιάστηκαν από τους δημιουργούς εθνικών περιπτέρων, σε ένα διεθνώς αναγνωρίσιμο και άνετο περιβάλλον - μια ατμόσφαιρα σαν σουπερμάρκετ» είπαν οι Ernests Cerbulis και Uldis Jaunzems-Pētersons, επιμελητές του φετινού περίπτερου της Λετονίας.

Δείτε την gallery:

Τα προϊόντα που εκτίθενται στους διαδρόμους έχουν επωνυμίες από προηγούμενα θέματα Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής, όπως «Fundamentals» (το θέμα της μπιενάλε του 2014 που επιμελήθηκε ο αρχιτέκτονας Rem Koolhaas) ή «How will we live together?» (το θέμα της μπιενάλε του 2021 που επιμελήθηκε ο αρχιτέκτονας Hashim Sarkis) και σχεδιάστηκαν με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης

Οι επισκέπτες μπορούν να έλθουν με διάφορους τρόπους σε διάδραση με το περίπτερο: μπορούν να διαλέξουν από τα ράφια τα προϊόντα της προτίμησής τους και να τα «αγοράσουν» στο ταμείο, παίρνοντας απόδειξη στην έξοδο. Μπορούν να διαλέξουν την αγαπημένη τους μπιενάλε από τις προηγούμενες 10, πετώντας μια μπάλα σε ανοίγματα σε ταμπέλες που είναι πάνω από τα ράφια .

Όσες και όσοι δεν έχουν δυνατότητα φυσικής παρουσίας στο περίπτερο μπορούν να δουν τα προϊόντα στον ιστότοπό του.