Κίνα - Επιτυχής κλωνοποίηση πιθήκου: Επιβίωσε για πρώτη φορά έως την ενηλικίωση

Η επιτυχής κλωνοποίηση πιθήκου μπορεί να επιτρέψει επιτάχυνση στις δοκιμές φαρμάκων

Ένα νέο επιστημονικό επίτευγμα έλαβε χώρα στην Κίνα, με την επιτυχή κλωνοποίηση του πρώτου πιθήκου ρέζους, το οποίο ονομάστηκε «ReTro», από την επιστημονική μέθοδο που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του. Επιστήμονες μάλιστα υποστηρίζουν πως η εξέλιξη αυτή μπορεί να επιτρέψει επιτάχυνση στις δοκιμές φαρμάκων.

Όπως αναφέρουν οι ερευνητές στο περιοδικό Nature, ουσιαστικά έκαναν ότι είχε συμβεί και στην περίπτωση της Ντόλι, του πιο διάσημου κλωνοποιημένου ζώου, που δημιουργήθηκε το 1996. Ο πίθηκος παρέμεινε υγιής για περισσότερα από δύο χρόνια, γεγονός που καθιστά επιτυχημένη, όπως λένε, τη διαδικασία κλωνοποίησης.

«Ολοι έλαμπαν από ευτυχία για το αποτέλεσμα», δήλωσε στο NBC News o Δρ Φαλόνγκ Λου από το Πανεπιστήμιο της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών.

Παλαιότερα, πραγματοποιούσαν λάθος «επαναπρογραμματισμό» του πλακούντα στο αναπτυσσόμενο έμβρυο, με αποτέλεσμα να μην παρέχονται οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά. Έτσι, οι πίθηκοι ρέζους είτε δεν οδήγησαν σε αναπαραγωγή είτε οι απόγονοι πέθαναν λίγες ώρες νωρίτερα.

Κατά τη διάρκεια της προσπάθειας χρησιμοποίησαν 113 έμβρυα, 11 από τα οποία εμφυτεύτηκαν, οδηγώντας σε δύο εγκυμοσύνες και μία γέννηση. Ο πίθηκος ονομάστηκε «ReTro», από την επιστημονική μέθοδο που χρησιμοποιήθηκε για την δημιουργία του.

Οι πίθηκοι ρέζους, πληθυσμοί των οποίων ζουν στο Αφγανιστάν, την Ινδία, την Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ και την Κίνα, χρησιμοποιούνται σε πειράματα για τη μελέτη των λοιμώξεων και του ανοσοποιητικού συστήματος λόγω των ομοιοτήτων που παρουσιάζει η φυσιολογία τους με τον άνθρωπο.

Ανησυχίες για τα ζώα

Εκτός όμως από την ευχαρίστηση που προκαλεί η είδηση αυτή, δημιουργήθηκαν και κάποιες ανησυχίες για την κλωνοποίηση. Εκπρόσωπος της Βασιλικής Εταιρείας για την Πρόληψη της Κακοποίησης των Ζώων του Ηνωμένου Βασιλείου (RSPCA) εξέφρασε την ανησυχία του για την εξέλιξη. Όπως ανέφερε, η οργάνωση πιστεύει ότι η ταλαιπωρία των ζώων αντισταθμίζει κάθε άμεσο όφελος για τους ανθρώπους.

«Υποθέτουμε ότι οι ασθενείς θα ωφεληθούν από αυτά τα πειράματα, ωστόσο, τυχόν εφαρμογές στην πραγματική ζωή απέχουν χρόνια και είναι πιθανό να χρειαστούν περισσότερα ζωικά “μοντέλα”», δήλωσε εκπρόσωπος της RSPCA.

«Η RSPCA ανησυχεί βαθύτατα για τον πολύ μεγάλο αριθμό ζώων που υφίστανται πόνο και αγωνία σε αυτά τα πειράματα και το πολύ χαμηλό ποσοστό επιτυχίας. Τα πρωτεύοντα θηλαστικά είναι ευφυή και ευαίσθητα ζώα, όχι απλώς ερευνητικά εργαλεία», σημείωσε.

Πηγή: BBC