Το ραδιόφωνο είναι και θα παραμείνει ζωντανό!

«Το αγαπημένο ενημερωτικό και ψυχαγωγικό μέσο του ραδιοφώνου είναι και θα παραμείνει ζωντανό» υποστήριξαν διάσημα ονόματα της διεθνούς ραδιοφωνικής αγοράς όπως ο Nick Goodman, σύμβουλος και τέως διευθυντής προγράμματος του Virgin Radio και του ραδιοσταθμού Capital της Μεγάλης Βρετανίας, σε συνέδριο που διοργάνωσε η εταιρεία Boussias Communications, στο ξενοδοχείο Intercontinental, τη Δευτέρα 21 Μαρτίου.

Το βασικό θέμα του συνεδρίου αφορούσε τη θέση του ραδιοφώνου σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο και εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπου η τεχνολογία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο. Ο ομιλητής Nick Goodman από το Ηνωμένο Βασίλειο σχολιάζοντας τις τακτικές εκείνες που θα κάνουν το μέσο πιο ελκυστικό στους ακροατές είπε πως θα πρέπει οι επιχειρηματίες, αλλά και οι παραγωγοί να προσαρμόσουν το πρόγραμμα τους στις απαιτήσεις των ακροατών, αλλά και τις συνήθειες τους, ενώ τόνισε πως οι δυνατότητες που προσφέρουν τα διαδικτυακά αυτά μέσα -όπως το Facebook και το twitter- μπορούν να παρέχουν πληροφορίες για τον ίδιο τον παραγωγό, ο οποίος με τον τρόπο αυτό έρχεται πιο κοντά στο κοινό του.

Σε πάνελ που ακολούθησε με θέμα τις νεωτεριστικές τάσεις στο ραδιοφωνικό προγραμματισμό, ο κύριος Χρήστος Μπάρλας, διευθύνων σύμβουλος του REAL FM, τόνισε πως σημασία έχει η αμεσότητα και η επαφή με τον κάθε ακροατή. Ωστόσο επισήμανε την δυσκολία του να οριοθετήσει κανείς ένα ακροατήριο σε ένα εξαιρετικά πολυσυλλεκτικό μέσο, όπως το ραδιόφωνο. Στο ίδιο θέμα η κυρία Ξένια Κούρτογλου, πρόεδρος και διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείες δημοσκοπήσεων FOCUS/BARI σχολίασε πως οι έρευνες των εταιρειών αποτελούν «αποκλειστικά και μόνο, πινακίδες σε ένα δρόμο που κάθε ραδιοφωνικό μέσο μπορεί να χρησιμοποιήσει ή μη, προκειμένου να προσεγγίσει το δικό του target grοup.

Σημαντική επίσης ήταν η παρουσίαση του James Cridland Διευθύνοντος Συμβούλου του Media UK, ο οποίος ανέδειξε τις ευκαιρίες που προσφέρονται από την χρήση των κοινωνικών μέσων δικτύωσης με την άμεση συμμετοχή του κοινού, που πλέον μπορεί να καθορίζει και να δημιουργεί το ραδιοφωνικό πρόγραμμα που επιθυμεί, θέτοντας ακόμη και καυτά ερωτήματα μέσω του δημοσιογράφου στον συνεντευξιαζόμενο. Ο James Cridland διευκρίνισε πως το μέλλον του ραδιοφώνου είναι πολυμεσικό, ενώ τόνισε πως η προοπτική του δορυφορικού ραδιοφώνου για την Ευρώπη είναι αμφίβολο, αφού δεν υπάρχουν κοινά σημεία ενδιαφέροντος για τους ακροατές.

Παρά τις αισιόδοξες ειδήσεις που μετέφεραν αρκετοί από τους ξένους ομιλητές, αίσθηση προκάλεσε η ομόφωνη άποψη που εξέφρασαν οι ομιλητές του πάνελ, κύριοι Γιώργος Μπίνιος Δ/νων Σύμβουλος του ΛΑΜΨΗ FM, κυρία Λίνα Βασιλοπούλου, Γενική Διευθύντρια των ραδιοσταθμών Eν Λευκώ, ΒΕΣΤ 92,6 και VFM 88,3, και κυρίου Σταύρου Γεωργάκη («GALAXY 92») και μέλος του Δ.Σ της Ένωσης Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σταθμών Αττικής, ότι τα ραδιόφωνα στην Ελλάδα θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε συγχωνεύσεις ή συνεργασίες, με πιθανότητα κοινής χρήσης εμπορικών ή και τεχνικών τμημάτων. Από την πλευρά του ο κύριος Ανδρέας Γιαννίκος, Γενικός Διευθυντής των ραδιοσταθμών Δίφωνο 96,6 FM, Oasis 88 FM και Fresh 88,6FM έκανε λόγο για «πνεύμα συνεργασίας» που υπάρχει ήδη μεταξύ των ραδιοσταθμών.

Σημαντικό ζήτημα από την συζήτηση αναδείχτηκε και η έλλειψη του θεσμικού πλαισίου σχετικά με τα ραδιοφωνικά ΜΜΕ που αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης, ενώ παράλληλα η απουσία του δημιουργεί ένα θολό τοπίο για τους ξένους επενδυτές που ενώ επιθυμούν να επενδύσουν δεν προχωρούν στις ενέργειες τους, εξαιτίας του φόβου και της αμφιβολίας που επικρατεί.