ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ecocity: Αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης σε συνδυασμό με μέτρα κατά του λαθρεμπορίου

Ecocity: Αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης σε συνδυασμό με μέτρα κατά του λαθρεμπορίου

Η αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης θα πρέπει να συνδυαστεί και με μέτρα για το λαθρεμπόριο πετρελαίου που θα φέρουν πάνω από 2 δισ. στο κράτος ζητά το Ecocity που«βλέπει» θετικά την εξέταση της φορολογίας των καυσίμων κίνησης αρκεί να υπάρχει ο προσανατολισμός στην αρχή «o ρυπαίνων πληρώνει».

Η επιτροπή για την Πετρελαιοκίνηση του Ecocity αντιμετωπίζει με προβληματισμό τη βροχή δημοσιευμάτων για τους κινδύνους και τα προβλήματα που θα προκαλέσει η ενδεχόμενη αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο.

Ακόμη μια φορά γίνεται προσπάθεια αποπροσανατολισμού με σκοπό να υπερισχύσει το εμπορικό συμφέρον, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωσή της, χωρίς να εξεταστούν οι επιπτώσεις στο περιβάλλον και στη δημόσια υγεία από την παράλογη στήριξη και παροχή κινήτρων στην πετρελαιοκίνηση.

Ακόμα και αν το θέμα εξεταστεί στην οικονομική βάση και μόνο, τότε και πάλι υπάρχει και κρύβεται επιμελώς η κραυγαλέα φορολογική πριμοδότηση του κράτους στα πετρελαιοκίνητα οχήματα και τις εμπορικές απαιτήσεις, αντίθετα με ότι συμβαίνει σήμερα σε όλη την Ευρώπη που έχει βάλει στο στόχαστρο την πετρελαιοκίνηση ως ρυπογόνα.

Η προσπάθεια μέσα από τη δημοσιότητα να επηρεαστεί το πόρισμα που θα καταθέσει μέχρι το τέλος Απριλίου η Διϋπουργική Ομάδας Εργασίας που συστήθηκε από τον Υπουργό Οικονομικών, είναι φανερή και εκφράζει αγωνία για τα «κεκτημένα», που προήλθαν από την εμπορική εξυπηρέτηση του παρελθόντος, χωρίς καμία εξέταση του μεγάλου προβλήματος της εκπομπής ρύπων από τα πετρελαιοκίνητα και του οικονομικού κόστους που έχουν οι επιπτώσεις της ρύπανσης στην υγεία των πολιτών, σημειώνεται.

Η Ομάδα Εργασίας, αναφέρει το Ecocity, θα πρέπει να μείνει ανεπηρέαστη από τις όποιες «πλάγιες φωνές» και να εξετάσει με πλήρη αντικειμενικότητα το θέμα της φορολογίας του αυτοκινήτου με γνώμονα, εκτός από το οικονομικό σκέλος, τον σεβασμό στην αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».

Άλλωστε το έργο της είναι αφού εξετάσει το θέμα και λάβει τις ανάλογες εισηγήσεις από τους σχετικούς Φορείς και τις κοινωνικές ομάδες, να καταθέσει στους εμπλεκόμενους Υπουργούς το πόρισμά της. Η όποια δημοσιότητα για πίεση αποφάσεων σε κατεύθυνση που να εξυπηρετεί πωλήσεις πετρελαιοκίνητων και εμπορικό κέρδος δεν ωφελεί και, αντίθετα, προβληματίζει.

H Επιτροπή για την Πετρελαιοκίνηση του Ecocity θα ζητήσει να ενημερώσει επίσημα την συσταθείσα Διυπουργική Ομάδα Εργασίας και να παρουσιάσει τα τεκμηριωμένα συμπεράσματά της, αποτέλεσμα του Διαλόγου για την Πετρελαιοκίνηση που κάνει τα τελευταία χρόνια. Αυτά τα συμπεράσματα και τις προτάσεις της, έχει προωθήσει προς τις προηγούμενες και την υπάρχουσα κυβέρνηση.

Ειδικά για αυτή τη συνάντηση, εκτός από τα στοιχεία για την περιβαλλοντική διάσταση και τις επιπτώσεις στην υγεία που προκαλεί η πετρελαιοκίνηση, το Ecocity θα παρουσιάσει πληροφορίες από τη συνεργασία του με το ευρωπαϊκό δίκτυο Transport & Environment, του οποίου είναι μέλος, για την οικονομική αποτύπωση του θέματος.

Αυτές αφορούν αφενός στην κατάσταση της φορολογίας στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες και αφετέρου στην σύγκριση των εκπομπών και του κόστους χρήσης των διαφόρων τύπων οχημάτων (πετρελαιοκίνητων, βενζινοκίνητων, υβριδικών και φυσικού αερίου), με τις αντίστοιχες επιπτώσεις στην οικονομία κάθε κράτους, λαμβάνοντας υπόψη και το κόστος από τις επιδράσεις στη δημόσια υγεία.

Στην παρούσα συγκυρία και με δεδομένη την πίεση που ασκούν οι θεσμοί, είναι σωστό να γίνει η εκτίμηση με βάση την ανάγκη εύρεσης πόρων, αλλά με γνώμονα το συμφέρον του πολίτη σε κάθε πόλη μας και όχι την εμπορική απαίτηση ή την επιθυμία μέρους των καταναλωτών.

Το πρόβλημα του Dieselgate είναι ακόμη νωπό και αποτυπώνει ξεκάθαρα την επιθυμία που υπάρχει σε μερικούς κατασκευαστές να κερδίσουν, χωρίς να υπολογίζουν την υγεία του ανθρώπου και το σεβασμό στο οικοσύστημα που ζούμε.

Σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες το έχουν αντιληφθεί και προχωρούν σε μέτρα.
Στην Ελλάδα; καταλήγει η ανακοίνωση του Ecocity.

Σχετικές ειδήσεις