Στόχος η ισχυρή αλυσίδα εξωστρέφειας

Στόχος η ισχυρή αλυσίδα εξωστρέφειας

Περισσότεροι από 100 Έλληνες εξαγωγείς, περισσότεροι από 50 διεθνείς εισαγωγείς, περισσότερες από 2.300 προγραμματισμένες, πρόσωπο με πρόσωπο, συναντήσεις. Το Go In Crete, η επιχειρηματική συνάντηση που διοργανώνει η Eurobank με την πολύτιμη συμβολή του Συνδέσμου Ελλήνων Εξαγωγέων και των Συνδέσμων Εξαγωγέων Κρήτης και Βορείου Ελλάδας γίνεται στην Κρήτη, 24 - 26 Μαΐου. Με το «Go In Crete», η Eurobank συνεχίζει για 7η χρονιά την πρωτοβουλία μεγάλης κλίμακας για τη στήριξη του ελληνικού επιχειρείν «Go International» και προωθεί την εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων και της ελληνικής οικονομίας. Δυνατές ελληνικές επιχειρήσεις με μεγάλη εμπειρία στηρίζουν αυτή την προσπάθεια με τη συμμετοχή τους και αναγνωρίζουν ότι η Ελλάδα, για να βγει από την κρίση, έχει ανάγκη μία ισχυρή αλυσίδα εξωστρέφειας που να διαπερνά εκτός από τον τουρισμό, τη βιομηχανία, τις μεταφορές και τον πρωτογενή τομέα. 

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ Α.Ε.: Από την ορεινή Κρήτη στέλνει λάδι σε όλον τον κόσμο

Μία κυρίως εξαγωγική εταιρεία, καθώς επί του συνόλου των πωλήσεων το 90% αφορά την εξαγωγική της δραστηριότητα.

02

Η ιστορία της ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ Α.Ε. αρχίζει το 1969, όταν ο Ευριπίδης Μελαμπιανάκης ξεκίνησε το πρώτο μικρό ελαιοτριβείο. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, οι αδερφοί Μανόλης και Μιχάλης Μελαμπιανάκης ανέλαβαν τη μικρή τότε εταιρεία, με την επωνυμία Μελαμπανιάκης Ευρ. και Σια Ο.Ε.

Οι αδελφοί Μελαμπανάκη, έχουν μετονομάσει την Μελαμπιανάκης Ευρ. και Σία Ο.Ε. σε ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ Α.Ε. Συνεχίζουν όμως να φτιάχνουν έξτρα παρθένο ελαιόλαδο από ελιές της ορεινής Κρήτης όπως έκανε και ο πατέρας τους.

Με τη μέθοδο «έκθλιψης εν ψυχρώ», όπως σημειώνουν στην ιστοσελίδα της εταιρείας, για να ενημερώσουν αδαείς και μυημένους. Για όσους δε γνωρίζουν η «έκθλιψη εν ψυχρώ» είναι η μέθοδος που ακολουθούν τα πλέον σύγχρονα ελαιουργεία. Απαιτεί ακριβά, σύγχρονα μηχανήματα, αλλά εγγυάται το καλύτερο και το πιο αγνό αποτέλεσμα. Για όσους γνωρίζουν, είναι η μέθοδος που εφόσον ακολουθείται πιστά και η θερμοκρασία δεν ξεπερνά τους 27 βαθμούς Κελσίου, δίνει εξαιρετικά υψηλής ποιότητας ελαιόλαδο.

03

Σήμερα η Ευριπίδης Α.Ε. είναι μία κυρίως, αν όχι αποκλειστικά, εξαγωγική εταιρεία, καθώς επί του συνόλου των πωλήσεων το 90% αφορά την εξαγωγική της δραστηριότητα σε χώρες όπως η Κίνα, η Ιαπωνία, ο Παναμάς, οι Η.Π.Α., ο Καναδάς, η Αυστραλία, η Ουκρανία, η Ρωσία, η Κύπρος, η Γερμανία, η Γαλλία, το Βέλγιο, η Αυστρία, η Βουλγαρία, η Ολλανδία, τα Σκόπια, η Πολωνία και η Σουηδία. Επενδύει συνεχώς στην παραγωγή νέων προϊόντων και τη χρηματοδότηση νέων μοντέλων και ιδεών στην παραγωγή ελαιολάδου και ακολουθεί αυστηρά κριτήρια ελέγχου προστασίας του περιβάλλοντος, παραγωγής και ποιότητας για να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της με στόχο την αύξηση των πωλήσεων στην ελληνική και διεθνή αγορά.

Με αυτά τα στοιχεία, συμμετείχε πέρυσι στο “Go In Athens”, το μεγάλο επιχειρηματικό forum που διοργανώνει η Eurobank κάθε χρόνο με την πολύτιμη συμβολή του Συνδέσμου Ελλήνων Εξαγωγέων και των Συνδέσμων Εξαγωγέων Κρήτης και Βορείου Ελλάδας υπό την αιγίδα του υπουργείου Εξωτερικών. Πραγματοποίησε ήδη μία συνεργασία - πώληση των προϊόντων της στην Ευρώπη, με έναν από τους εισαγωγείς που επίσης συμμετείχε στο “Go In Athens”, ενώ βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο συζητήσεων με εταιρεία στην Ιαπωνία.

«Μετά την επίσκεψή τους στις εγκαταστάσεις μας θα προχωρήσουμε με την ιαπωνική εταιρεία τους ερχόμενους μήνες στην φόρτωση του πρώτου container. Η προσπάθεια της Eurobank είναι αξιόλογη και ευελπιστώ ότι θα συνεχιστεί και στο μέλλον για τη στήριξη των εξωστρεφών ελληνικών επιχειρήσεων», λέει ο πρόεδρος της Ευριπίδης Α.Ε., Μανόλης Μελαμπιανάκης.

KRIVEK: Πρεσβευτής της κρητικής διατροφής

Σχεδιασμένο και προγραμματισμένο βήμα η ανάπτυξη διακεκριμένων προϊοντικών concepts για την παγκόσμια αγορά.

Το 1985, ο Ιωάννης Φασουλάς, ιδρύει την εταιρεία KRIVEK στην περιοχή Χερσονήσου στην Κρήτη, επενδύοντας στα μοναδικά πλεονεκτήματα της διεθνώς αναγνωρισμένης κρητικής διατροφής τα τελευταία 30 χρόνια, με την εταιρία να παρουσιάζει διαρκή επέκταση της δραστηριότητάς της σε Ελλάδα, Ευρώπη, Κίνα και Ρωσία. 

04

Μέσω του εκτενούς δικτύου διανομής στο B2B, καταστήματα λιανικής και Cash & Carry, η εταιρία KRIVEK προσφέρει νέα πεδία δραστηριοποίησης και κερδοφορίας μεταφέροντας την κρητική παράδοση στην παγκόσμια αγορά μέσα από προηγμένα προϊόντα και συνδυασμούς που «παντρεύουν» παράδοση και σύγχρονη τεχνολογία. Σημαντικός παράγοντας για την προώθηση των κρητικών προϊόντων στο εξωτερικό είναι και το ότι η Κρήτη αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς της Ελλάδας. Εκτιμάται πως φιλοξενεί πάνω από 5.000.000 επισκέπτες κατά την τουριστική περίοδο, στο διάστημα δηλαδή Απριλίου – Οκτωβρίου, ενώ η Χερσόνησος του νομού Ηρακλείου, όπου βρίσκεται η KRIVEK, έχει περίπου 400.000 μόνιμους κατοίκους και φιλοξενεί περίπου το 40% των τουριστών που επισκέπτονται ετησίως την Κρήτη. Όπως άλλωστε αναφέρεται και στην ιστοσελίδα της εταιρίας, η δημοφιλής, παγκοσμίως, κρητική διατροφή, το κλίμα, ο ήλιος, η μορφολογία του εδάφους δίνουν την ευκαιρία στους Κρήτες παραγωγούς να επενδύσουν στους τομείς παραγωγής τροφίμων και εστίασης.

Με ένα εκτενές πελατολόγιο που περιλαμβάνει σειρά μεγάλων ξενοδοχείων, σούπερ – μάρκετ και άλλων εταιριών, στρατηγικός στόχος της εταιρίας και βασικός πυλώνας για την ανάπτυξη της τα επόμενα χρόνια, είναι οι εξαγωγές. Στο πλαίσιο αυτό κινήσεις και πρωτοβουλίες όπως η πρωτοβουλία του “Go In Crete” από τη Eurobank, ιδιαίτερα μετά την αντίστοιχη “Go In Athens” όπου, όπως λένε εκπρόσωποι της εταιρίας υπήρξε ευκαιρία για γνωριμίες και συνεργασίες με εταιρίες του εξωτερικού, θεωρείται πως έχουν ουσιαστική συμβολή στην εξωστρέφεια της επιχείρησης. «Οι εξαγωγές αποτελούν βασικό πυλώνα για την περαιτέρω ανάπτυξη της KRIVEK τα επόμενα χρόνια» δηλώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της KRIVEK, Ιωάννης Φασούλας. Όπως προσθέτει, «αναγνωρίζοντας το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα ως συμμετέχων στην κρητική διατροφή, δηλώνουμε τη δέσμευσή μας για την ανάπτυξη διακεκριμένων προϊοντικών concepts για την παγκόσμια αγορά. Σε αυτό το πλαίσιο η πρωτοβουλία της Eurobank με το “Go In Crete” παίζει καταλυτικό ρόλο στη δικτύωσή μας με δυναμικούς πελάτες στο εξωτερικό και στην προαγωγή της εξωστρέφειας της εταιρίας μας» επισημαίνει ο κ. Φασούλας.

ΔΟΥΛΟΥΦΑΚΗΣ:  Το κρασί είναι παράδοση και πολιτισμός

Στο χωριό Δάφνες, λίγα μόλις χιλιόμετρα από το Ηράκλειο Κρήτης, στην καρδιά της αμπελουργικής ζώνης της Κρήτης, το οινοποιείο Δουλουφάκη δίνει το δικό του στίγμα στο κρητικό κρασί. «Είμαι η τρίτη γενιά οινοποιών, καθώς ο παππούς μου και ο πατέρας μου ήταν οινοποιοί. Το κρασί για μένα είναι πολλά παραπάνω από μια απλή λέξη. Είναι το επάγγελμά μου, το χόμπι μου, η ευχαρίστησή μου. Ασχολούμενος με το κρασί, αποτελώ μέρος μιας παράδοσης και ενός πολιτισμού που μετρά πάνω από τέσσερις χιλιάδες χρόνια σε αυτόν τον τόπο», λέει ο Ν. Δουλουφάκης, ιδιοκτήτης της εταιρίας.

Η οικογένεια Δουλουφάκη απασχολείται επαγγελματικά με την παραγωγή κρασιού από το 1930. Σήμερα, περίπου το 30% της παραγωγής εξάγεται στην παγκόσμια αγορά, σε χώρες της Ευρώπης, στις Ηνωμένες Πολιτείες, στον Καναδά, στην Αυστραλία με την έμφαση να δίνεται σε κρητικές γηγενείς ποικιλίες. Με ετήσια παραγωγή 300.000 φιάλες, η παράδοση της οικογένειας Δουλουφάκη στην αμπελοκαλλιέργεια και στην παραγωγή οίνων ξεκινάει δεκαετίες πίσω, όταν πρώτος ο παππούς Δημήτρης Δουλουφάκης αρχίζει επαγγελματικά την παραγωγή οίνων σε παλιά πατητήρια. Σήμερα, οι ιδιωτικοί αμπελώνες της οικογένειας είναι 150 στρέμματα ενώ στην κάβα περίπου 300 βαρέλια χρησιμοποιούνται για την ωρίμανση των κρασιών φτιαγμένα από ειδικά επιλεγμένο ξύλο δρυός. 

Η αμπελουργική και οινολογική παράδοση της οικογένειας Δουλουφάκη συνεχίζεται σήμερα, από τον εγγονό Νίκο Δουλουφάκη, ο οποίος σπούδασε Οινολογία στην οινολογική σχολή Scuola enological di Alba, στο Piemonte της Ιταλίας. Μετά το τέλος των σπουδών του, εργάστηκε σε οινοποιεία της περιοχής κι όταν επέστρεψε στην Κρήτη, προχώρησε καταρχήν σε αναδιάρθρωση του ιδιόκτητου αμπελώνα με νέες ποικιλίες, χρησιμοποίηση μηχανικών μέσων και με φιλικές προς το περιβάλλον μεθόδους καλλιέργειας. Οι αμπελώνες βρίσκονται σε υψόμετρο 350 περίπου μέτρων σε πλαγιές λόφων με αργυλοπυλώδη σύσταση εδαφών. Επιλογή του Ν. Δουλουφάκη ήταν να επενδύσει τόσο σε τοπικές ποικιλίες όπως λιάτικο, κοτσιφάλι, βηλάνα και βιδιανό, αναδεικνύοντας τις κρητικές ποικιλίες, όσο όμως και σε διεθνείς όπως Syrah, Cabernet Sauvignon Blanc και Chardonnay. 

05

«Σήμερα τα κρασιά μας εξάγονται στις Ηνωμένες Πολιτείες και στον Καναδά και εργαζόμαστε σκληρά να εισέλθουμε στην ασιατική αγορά κρασιού, ιδιαίτερα το Χονγκ Κονγκ και την Ιαπωνία» διευκρινίζει. «Αν και η Ελλάδα είναι νεοεισερχόμενη στην αγορά του κρασιού έχει πολλά να δώσει στο χώρο λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα κρασιών που παράγει» εκτιμά και επιμένει πως παρά τις δυσκολίες και το μεγάλο παγκόσμιο ανταγωνισμό, προσπαθούμε με διάφορες ενέργειες όπως με τη συμμετοχή μας σε διεθνείς εκθέσεις και Masterclass να κάνουμε γνωστά τα προϊόντα της εταιρίας σε διεθνείς αγοραστές και να επιτύχουμε νέες, εμπορικές συνεργασίες.