LIDL και Κολιός: Στρατηγική συνεργασία γεμάτη Ελλάδα

«Το μυστικό είναι πάντοτε να γυρνάς στις ρίζες σου, να ανατρέχεις στις γεύσεις, τις μυρωδιές, στα προϊόντα του τόπου σου»

«Το μυστικό είναι πάντοτε να γυρνάς στις ρίζες σου, να ανατρέχεις στις γεύσεις, τις μυρωδιές, στα προϊόντα του τόπου σου». Αυτό σκεφτόμουν τη στιγμή που ξεκινούσε το ταξίδι μου, παρέα με μια ομάδα συναδέλφων προς το Κιλκίς, στη γαλακτοβιομηχανία ΚΟΛΙΟΣ, όντας καλεσμένος της LIDL.

Η φράση αυτή θα μπορούσε να είναι το δίδαγμα σε μια εποχή που όλα κινούνται γρήγορα, ακολουθώντας – πολλές φορές – άκριτα το εύκολο και το «μοντέρνο».

Όταν, μάλιστα, σε μια τόσο δύσκολη οικονομικά περίοδο, η επιχειρηματικότητα μπορεί και συνδυάζεται με το μεράκι και την επιστροφή στην παράδοση, τότε σίγουρα το αποτέλεσμα μπορεί να δώσει το μέγιστο ποιοτικά δυνατό στον καταναλωτή. 

Σε αυτό το πνεύμα κινείται η συνεργασία της γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ LIDL με τη γαλακτοβιομηχανία ΚΟΛΙΟΣ.

Οι δύο εταιρείες, έχοντας ενώσει εδώ και αρκετό καιρό τις δυνάμεις τους, παράγουν δύο σημαντικές σειρές γαλακτοκομικών προϊόντων υψηλής ποιότητας και διαθρεπτικής αξίας, με την επωνυμία ΓΑΛΠΟ και Τρεις Βοσκοί

Η σειρά ΓΑΛΠΟ περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα γάλα, φέτα Π.Ο.Π., λευκό τυρί, και γιαούρτι, ενώ η σειρά Τρεις Βοσκοί γραβιέρα Κρήτης Π.Ο.Π., κεφαλογραβιέρα Αμφιλοχίας, ημίσκληρο τυρί, καπνιστό τυρί και κεφαλοτύρι.


Τα προϊόντα της σειράς ΓΑΛΠΟ

Η εταιρεία ΚΟΛΙΟΣ

Η γαλακτοκομική μονάδα της εταιρείας ΚΟΛΙΟΣ στον Λιμνότοπο

Το υπερσύγχρονο εργοστάσιο της εταιρείας ΚΟΛΙΟΣ βρίσκεται στο Λιμνότοπο Πολυκάστρου Κιλκίς. Σε μια περιοχή που βρίσκεται μόλις 16 χιλιόμετρα από τα σύνορα της Ελλάδας με τα Σκόπια, η «καρδιά» της ελληνικής επιχειρηματικότητας χτυπά δυνατά, κόντρα στο πνεύμα των χαλεπών καιρών και την οικονομική δυσπραγία.

Η μονάδα της εταιρείας ΚΟΛΙΟΣ, με καλυμμένη επιφάνεια 46.000 τ.μ., επεξεργάζεται το φρέσκο πρόβειο, κατσικίσιο και αγελαδινό γάλα, το οποίο συλλέγει η εταιρεία καθημερινά από επιλεγμένες και ελεγχόμενες κτηνοτροφικές μονάδες των 15 νομών της Μακεδονίας και της Θράκης και άλλων περιοχών της Ελλάδας.

Η εταιρεία, η οποία δραστηριοποιείται από το 1948, είναι μία από τις δυναμικότερες ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων. Στη μονάδα του Λιμνότοπου εργάζονται συνολικά 408 άτομα.

Παράλληλα, απασχολεί πάνω από 1.000 κτηνοτρόφους, για την προμήθεια πρόβειου, γίδινου και αγελαδινού γάλακτος, το οποίο συλλέγεται από τη Μακεδονία, τη Θράκη αλλά και από άλλες περιοχές της Ελλάδας, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες της, στην εγχώρια αγορά αλλά και τις εξαγωγές της.

Όταν μια ξενάγηση μετατρέπεται σε εμπειρία

Όλοι μας βλέπουμε συνήθως το τυρί, το γιαούρτι, το κασέρι και τη φέτα στο ράφι του σούπερ μάρκετ. Όμως, πόσο καλά γνωρίζουμε τον τρόπο με τον οποίο παρασκευάζονται τα γαλακτοκομικά προϊόντα;

Το να επισκεφθεί κανείς μια τέτοια γαλακτοκομική μονάδα, δεν γίνεται κάθε μέρα.

Το πρώτο πράγμα που μου προξένησε εντύπωση, όταν μπήκα στην εταιρεία ΚΟΛΙΟΣ ήταν η σχολαστικότητα και η απόλυτη επιμέλεια που υπάρχει ως προς τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας: Προστατευτικές στολές, γάντια, μάσκες, σκουφιά είναι υποχρεωτικά για να μπει κάποιος μέσα στη γραμμή παραγωγής.

Αυτό επιβάλλει, άλλωστε, και το ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ποιότητας και αυτοελέγχου που εφαρμόζει η εταιρεία, πιστοποιημένο σύμφωνα με τα αυστηρότερα διεθνή πρότυπα: ISO 22000, ISO 9001:2008, BRC, IFS, καθώς επίσης οι φορείς AGROCERT και BIO HELLAS.

Σε κάθε περίπτωση, γνώρισα από κοντά όλα τα στάδια της παραγωγής, παρακολούθησα τη διαδικασία που ακολουθείται από την παραλαβή του γάλακτος στο εργοστάσιο μέχρι το τελικό αποτέλεσμα.

Στόχος: Η προβολή των ελληνικών προϊόντων εντός κι εκτός της χώρας

H εταιρεία ΚΟΛΙΟΣ πραγματοποιεί εξαγωγές σε 50 χώρες και στις πέντε ηπείρους, με τον τζίρο της να ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ και τις εξαγωγές να καλύπτουν ποσοστό πάνω από το 55%. 

Όπως μας εξήγησε, η εμπορική διευθύντρια της εταιρείας ΚΟΛΙΟΣ, Φωτεινή Τρεντσίδου, «η συνεργασία μας με την LIDL είναι σημαντική, την τελευταία δε τριετία έχει διευρυνθεί σημαντικά. Με την LIDL μας συνδέουν κοινές πεποιθήσεις, με βασικότερη όλων την καλλιέργεια εμπιστοσύνης του καταναλωτή στα προϊόντα που εμείς παράγουμε και η LIDL διαθέτει στα ράφια των καταστημάτων της στην Ελλάδα και το εξωτερικό».

«Η συνεργασία μας με την εταιρεία ΚΟΛΙΟΣ διαρκεί ήδη δύο δεκαετίες. Στη LIDL στηρίζουμε Έλληνες προμηθευτές, ένας εκ των οποίων είναι και η εταιρεία ΚΟΛΙΟΣ, και στόχος μας είναι χρόνο με το χρόνο να αυξάνουμε τα ελληνικά προϊόντα στο ράφι και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό», σημείωσε ο Γιώργος Θεοδωρίδης, Υπεύθυνος Αγορών στον τομέα των Γαλακτοκομικών της LIDL.

Το όραμα

Εκεί στις εγκαταστάσεις της εταιρείας ΚΟΛΙΟΣ, μαζί με άλλους συναδέλφους δοκιμάσαμε όλα τα προϊόντα της σειράς ΓΑΛΠΟ, αλλά και της σειράς Τρεις Βοσκοί που υπάρχουν στα ράφια των καταστημάτων της LIDL, απολαμβάνοντας ένα άκρως γευστικό και χορταστικό πρωινό.

Κι εκεί ακριβώς γνωρίσαμε τον άνθρωπο που δίνει πνοή σε αυτή τη συνεργασία: Το Νικόλαο Κολιό.

Ο 81χρονος επιχειρηματίας μας μίλησε για την απόφασή του να συνεργαστεί με την LIDL: «Τα προϊόντα που παράγονται για τη LIDL, είναι ακριβώς τα ίδια που παράγει το εργοστάσιό μας για όλους τους πελάτες μας. Για αυτό το λόγο μας επέλεξε η LIDL, για αυτό το λόγο μας επιλέγουν και οι υπόλοιποι πελάτες μας, μικρότεροι ή και μεγαλύτεροι, στην Ελλάδα αλλά και τις Διεθνείς αγορές. Στο εργοστάσιό μας παράγονται προϊόντα ποιοτικά και υγιεινά. Η υγεία στα τρόφιμα είναι σημαντική παράμετρος. Είναι πολύ δύσκολο να παράγεις υγιεινά προϊόντα. Ως εταιρεία έχουμε πάρει βραβεία για την ποιότητα των προϊόντων μας, από μεγάλες εγχώριες εταιρείες, αλλά και αυτοπροσώπως εκτός από τα γενικά συστήματα ελέγχου. Πριν από λίγες ημέρες, μάλιστα, εταιρεία από την Αγγλία μας έλεγξε και μας έδωσε το μεγαλύτερο βαθμό υγιεινής στην παραγωγή των προϊόντων και την τήρηση όλων των κανόνων, που μπορεί κανένας να πάρει – το μπλε, όπως λέμε 10 με τόνο!».

Αντί επιλόγου

Είμαι στο τέλος πλέον αυτού του ταξιδιού μου και φτάνω στην Αθήνα. Σε όλη τη διαδρομή, σκέφτομαι πόσο σημαντικό είναι, εν τέλει, αυτό το «10 με τόνο».

Πόσο, πραγματικά, ανάγκη το έχει αυτός ο τόπος. Και σίγουρα η LIDL μαζί με τον Κολιό το κατάφεραν από κοινού, υλοποιώντας ένα κλασικό ρητό: Η ισχύς εν τη ενώσει…

Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ