ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ποιοτικά ελληνικά προϊόντα από την Lidl στο τραπέζι κάθε Έλληνα!

Ποιοτικά ελληνικά προϊόντα από την Lidl στο τραπέζι κάθε Έλληνα!

Με περισσότερους από 2.890 Έλληνες προμηθευτές η Lidl φροντίζει για το τραπέζι της ελληνικής οικογένειας!

Η Lidl εμπιστεύεται τους Έλληνες παραγωγούς, καθώς το 85% των φρέσκων λαχανικών και φρούτων που εμπορεύεται προέρχεται από αυτούς, όπως και το 96% των κρεάτων-πουλερικών και ψαριών βάσει συγκεκριμένων ποιοτικών προδιαγραφών.

Από τις κεντρικές αποθήκες της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη, συνολικού εμβαδού 60.000 τ.μ., εξυπηρετούνται 61 καταστήματα σε Κεντρική Μακεδονία και Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

Το επιχειρηματικό μοντέλο που ακολουθεί η Lidl Ελλάς βασίζεται πάνω στα πιο κάτω:

Επενδύει στην τεχνολογία και στον εξοπλισμό στο μέγιστο και βελτιώνει την οργάνωση της εταιρείας καθημερινά. Μειώνει σταθερά τα λειτουργικά της έξοδα και κατά συνέπεια τις τιμές της, γλιτώνοντας έτσι περιττά έξοδα από τον τρόπο που λειτουργούν τα καταστήματα και επιλέγει προσεκτικά τα προϊόντα της, ώστε να καλύπτει όλες τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή. Και όλα αυτά φυσικά με βασικό στόχο την προσφορά ποιοτικών προϊόντων στις πιο φθηνές τιμές.

Αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοσοφίας της είναι και η παροχή φρέσκων προϊόντων, γεγονός που διασφαλίζεται από τις καθημερινές παραδόσεις και μέσα από τη διάθεση απόλυτα ελεγμένων ποιοτικών προϊόντων.

Η Lidl Ελλάς αυτή τη στιγμή έχει 4 κέντρα Logistics στην Ελλάδα. (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αθήνα και Τρίκαλα)

Δημοσιογραφική ομάδα επισκέφθηκε την αποθήκη της Lidl Ελλάς στη Σίνδο το Νοέμβριο, μια από τις μεγαλύτερες αποθήκες της εταιρείας σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ένας ο χώρος 60.000 τ.μ.!

4 τμήματα:

* – παραλαβών – ετοιμασία – αποστολή – τεχνικό τμήμα
Στην συγκεκριμένη αποθήκη αποθηκεύονται κατά μέσο όρο 20.000 παλέτες (περίπου 35 εκ ευρώ) ή 606 γεμάτα φορτηγά

Τμήμα παραλαβών:

* – Οι παραλαβές γίνονται καθημερινά από τις 06:00 – 13:00 και παραλαμβάνονται καθημερινά 1600 παλέτες – 1200 φορτηγά τον μήνα

* – Συνολικά η Lidl έχει 2890 προμηθευτές και παρόχους υπηρεσιών που προέρχονται από όλη την Ελλάδα.

* – Παραλαμβάνονται όλοι οι κωδικοί στην κεντρική αποθήκη και από εκεί αποστέλλονται σε όλα τα καταστήματα τους χωρίς ενδιάμεσους σταθμούς, αυτό είναι ξεχωριστό χαρακτηριστικό της Lidl σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό και βοηθάει να κρατάνε χαμηλά τις τιμές γιατί δεν υπάρχουν ενδιάμεσοι σταθμοί. Ο τρόπος που λειτουργούν είναι με ραντεβού για την καλύτερη δυνατή οργάνωση αλλά και εξυπηρέτηση του κάθε μεταφορέα.

* – Η κάθε παραγγελία είναι ήδη περασμένη στο σύστημα ότι αναμένονται τα Χ κιβώτια και στην αποθήκη γίνεται το πρώτο βήμα προς τον έλεγχο του αποθέματος αλλά και της διασφάλισης της απογραφής της κεντρικής αποθήκης κρατώντας χαμηλά τα έξοδα της Lidl.

Ποσοτικός και ποιοτικός έλεγχος του εμπορεύματος

1. 1. Ο οπτικός έλεγχος ποιότητας παλετών

2. 2. Σκανάρισμα όλων των κωδικών ούτως ώστε να διασφαλίσουν ότι οι κωδικοί θα σκανάρονται και στο κατάστημα

3. 3. Ποσότητα που παραδόθηκε, τυχόν αποκλίσεις θα χτυπήσουν στο σύστημα.

4. 4. Έλεγχος για ημερομηνίες λήξης! Ένας σημαντικός παράγοντας διότι όλες οι παραγγελίες είναι περασμένες σε συγκεκριμένο σύστημα και αναφέρονται στην ημερομηνία συμφωνίας με τον προμηθευτή, σε περίπτωση απόκλισης υπάρχει ενημέρωση του γραφείου Παραλαβών, έτσι πετυχαίνουν μείωση των εξόδων.

5. 5. Έλεγχος ύπαρξης ελληνικής περιγραφής

6. 6. Έλεγχος για τυχόν φθορές στο εμπορεύματα

Τομέας ετοιμασίας Προϊόντων:

Οι ώρες λειτουργίας είναι από τις 08:00 -19:00

1. 1. Το τμήμα ετοιμασίας είναι η ετοιμασία των προϊόντων από ταξινομητές πριν την αποστολή προς τα καταστήματα.

2. 2. Ταξινομούν καθημερινά ξηρό, ψυγείο, κατάψυξη, φρέσκο κρέας/ ψάρια, κωδικούς μαναβικής και bake off, γεγονός το οποίο μας διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές της Lidl όπως επίσης τα είδη ένδυσης, υπόδησης κτλ

3. 3. Ταξινόμηση περίπου 140.000 κιβώτια/ ημέρα (μέσος όρος) – σε τοποθέτηση το ένα πάνω στο άλλο θα ξεπερνούσε 8 φορές το ύψος του Λευκού, πέρυσι ετοιμάσαμε 39 εκ κιβώτια και φέτος είμαστε ήδη στα 32 εκ κιβώτια

4. 4. Για την καλύτερη οργάνωση της ταξινόμησης, το σύστημα της Lidl, μας βοηθάει να ξέρουμε πόσα άτομα χρειάζονται για κάθε ημέρα όπου παραγγέλνουν τα καταστήματα της Lidl, έτσι κρατάνε το κόστος προσωπικού σε επιθυμητά επίπεδα.

Αποστολή Προϊόντων

Οι ώρες λειτουργίας είναι από τις 12:00 – 04:00

* – Αποστολές 1.800 παλέτες/ημέρα (μέσος όρος)

* – Πέρυσι στείλανε στο σύνολό 561.970 παλέτες προς τα καταστήματα δηλαδή 17.000 φορτηγά, φέτος είναι ήδη στα 12.000 φορτηγά.

* – Καθημερινά ο στόλος των φορτηγών διανύει συνολικά από 8.000 εώς 15.000 χιλιόμετρα – μηνιαία διανύουμε πάνω από 300.000 χιλιόμετρα –

7 φορές την περίμετρο της Γης!

* – Βασικός στόχος του τμήματος είναι να στέλνει γεμάτα φορτηγά ούτως ώστε να διασφαλίζει χαμηλότερα μεταφορικά έξοδα τα οποία υποστηρίζουν την διατήρηση χαμηλών τιμών για τους καταναλωτές μας

Αλυσίδα ψύξης

* – Η αποθήκη καλύπτεται από 15.216 τμ. ψυχόμενη επιφάνεια

* – Για τις παραλαβές των εμπορευμάτων που απαιτούν ελεγχόμενη θερμοκρασία τηρείται η διαδικασία της αλυσίδας ψύξης στο απόλυτο

* – Όλα τα προϊόντα με τις απαιτούμενες θερμοκρασίες παραλαβής τους είναι ήδη περασμένες στο σύστημα, αυτό σημαίνει ότι μόλις σκαναριστεί ένας κωδικός, άμεσα ζητείται έλεγχος θερμοκρασίας και δηλώνεται στο σύστημα.

Ψυχόμενοι θάλαμοι

* – Θάλαμος σοκολάτας με επιτρεπτό όριο έως 20 βαθμούς

* – Θάλαμος φρούτα και λαχανικά όπου υπάρχουν ένας θάλαμος των 4 βαθμών για πχ. Φρέσκες σαλάτες και ένας θάλαμος για 14 βαθμούς για όλα τα υπόλοιπα.

* – Θάλαμος νωπού και ψυγείου με όριο 1-2 βαθμοί

* – Θάλαμος κατάψυξης με -24

* – Τα προϊόντα ταξινομούνται όλα στις θερμοκρασίες που πρέπει να διατηρούνται, δηλαδή ταξινομούνται σε αντίστοιχους χώρους και τα εμπορεύματα δεν αλλάζουν ποτέ θερμοκρασία.

* – Κωδικοί όπως το φρέσκο κρέας ή ψάρι ή και γάλατα τοποθετούνται για τη παράδοση στα καταστήματα σε ειδικά ισοθερμικά κιβώτια τα οποία αντέχουν για αρκετές ώρες στη θερμοκρασία.

* – Σε κάθε ισοθερμικό κιβώτιο που τοποθετείται ο κατάλληλος τύπος και αριθμός παγοκυστών

* – Τα φορτηγά που αποστέλλονται καθημερινά στα καταστήματα, ελέγχονται όλα ως προς την πρόψυξη τους, παραδίδοντας στη Lidl θερμογράφο.

* – Το κάθε φορτηγό είναι συνδεδεμένο με GPS ούτως ώστε σε περίπτωση όπου κάποια ζώνη του φορτηγού βγει εκτός ορίων θερμοκρασίας να σταλεί άμεσα μήνυμα προειδοποίησης στους αρμόδιους.

* – Επίσης γίνεται η τοποθέτηση καταγραφικών για τον έλεγχο της θερμοκρασίας κατά την μεταφορά το εμπορεύματος προς το κατάστημα σε όλες τις ομάδες που έχουν ψύξη και αυτό ελέγχεται με την επιστροφή του καταγραφικού.

* – Τα καταστήματα στην παραλαβή τους, κάνουν επίσης αρκετούς ελέγχους στις θερμοκρασίες όπου δηλώνουν άμεσα τυχόν προβλήματα στην 
αποθήκη.

* ◊ Όλες αυτές οι ενέργειες μας διασφαλίζουν ότι τα προϊόντα δεν αλλάζουν ποτέ θερμοκρασία

Χώρος φρούτα και λαχανικά

* – Στα Φρούτα και Λαχανικά υπάρχει καθημερινή φρέσκια παραλαβή

* – Παραλαβή από 150 έως 180 παλέτες την ημέρα πάνω από 85% Έλληνες προμηθευτές

* – Παραλαβή 70-90 κωδικοί ανά ημέρα

* – Υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια παραλαβής τα οποία είναι γνωστά βάσει συμφωνιών με τους προμηθευτές μία εβδομάδα πριν

* – Έτσι γνωρίζουν π.χ. σε τι γλυκύτητα πρέπει να παραλάβουν ένα μήλο, τι μέγεθος πρέπει να έχει μία μπανάνα, τι οξύτητα πρέπει να έχει ένα λεμόνι, το χρώμα ή την θερμοκρασία αυτών

* – Καθημερινή τροφοδοσία 61 καταστημάτων με αποστολή 9.000 με 11.000 κιβωτίων

Ο ποιοτικός έλεγχος πραγματοποιείται με τα ακόλουθα βοηθητικά εργαλεία: Μαχαίρια, θερμόμετρο, ζυγαριά, μεζούρα, δαχτυλίδια, χρωματολογία:

Με αυτό το δοκιμασμένο μοντέλο της Lidl στην Ευρώπη, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι είναι η πρώτη αλυσίδα λιανικού εμπορίου τροφίμων σε ευρωπαϊκό επίπεδο