Γιατί αξίζει να διαβάσεις ένα κείμενο… από τα LIDL

Γιατί αξίζει να διαβάσεις ένα κείμενο… από τα LIDL

Αστεϊσμοί και χλευασμοί έχουν ουκ ολίγες φορές συνοδεύσει την έκφραση «από τα LIDL», τόσο σε φωτογραφίες, κείμενα, post στα social media, όσο και στον προφορικό λόγο.Μια μπράντα που κλήθηκε να «πληρώσει» την ανάγκη αρκετών ανθρώπων, στο βωμό του «τρολαρίσματος».

Της Σοφίας Μαυραντζά

«Δεκέμβριος από τα LIDL», «τούρτα από τα LIDL», «Χριστούγεννα από τα LIDL» και άλλα τόσα έχουμε δει να… παρελαύνουν από τις οθόνες των υπολογιστών μας, αρκετές φορές με έξυπνο φωτογραφικό υλικό να συνοδεύει την ατάκα. Ωστόσο, ας το σκεφτούμε για μερικά δευτερόλεπτα σε προσωπικό επίπεδο. Πόσες φορές είναι στο χέρι μας να αποκατασταθεί η φήμη μας; Πόσο μεγάλη είναι η ζημιά που δημιουργείται και πόσο εύκολο είναι να αντιστρέψουμε το κλίμα που έχει δημιουργηθεί γύρω από το όνομά μας;
Η απάντηση εύκολη και προφανής: Καθόλου.

Το Lidl όμως δεν φοβήθηκε τίποτα και κανέναν. Παίρνουν κάθε αναφορά που γίνεται, άλλοτε απλώς αστεία και άλλοτε λιγότερο ή περισσότερο απαξιωτική, και αντιστρέφουν το σχόλιο σε «κάτι καλό για τους πολλούς».

Συγκεκριμένα, για κάθε αναφορά που θα συνοδεύεται με το χάσταγκ #apotalidl στα social media, η Lidl Hellas θα προσφέρει τουλάχιστον 10 μερίδες φαγητού, με την ευγενική στήριξη και συνεργασία της Μ.Κ.Ο. «Μπορούμε», στους λιγότερο προνομιούχους συμπολίτες μας.

Αλήθεια, πόσοι άνθρωποι φέτος τα Χριστούγεννα έχουν την ανάγκη μας; Πώς μπορούμε, όλοι να τους βοηθήσουμε; Μόνο με ένα post. Με μία δημοσίευση και ένα χάσταγκ, μία απλή αναφορά. Από σήμερα λοιπόν, και στο πλαίσιο των αξιών, του επιχειρηματικού πολιτισμού και της εταιρικής ευθύνης που διαπνέει τη Lidl Hellas κάθε «από τα Lidl» θα μετατρέπεται σε μια δωρεά από τα Lidl για κοινωφελή σκοπό .

Η εταιρεία που χλευάστηκε όσο καμία, που «κανιβαλίστηκε» στο βωμό του εκάστοτε τρολ, την ίδια στιγμή που προσφέρει δουλειά σε χιλιάδες Έλληνες εργαζόμενους, που στηρίζει εκατοντάδες Έλληνες παραγωγούς, η ίδια εταιρεία έρχεται να μας αποδείξει πώς το χιούμορ μπορεί να μετατραπεί σε μία κίνηση προσφοράς που δεν εξαργυρώνεται.

Αυτά μοιράστηκα με τις συναδέλφους στο γραφείο, Ειρήνη και Κατερίνα. Που έχουν τη δική τους γνώμη, όταν γίνεται «κάτι καλό για τους πολλούς».

Με χιούμορ και θέληση γίνεται «κάτι καλό για τους πολλούς»

Το πώς η έκφραση «από τα Lidl» έφτασε να αποκτήσει μια φήμη που δεν σχετίζεται με την πραγματικότητα και να έχει μια χροιά κοροϊδευτική, δεν αποτελεί κάτι πρωτόγνωρο στην εποχή του Διαδικτύου.

Το ζήτημα είναι, ωστόσο, ότι μέχρι στιγμής, δεν έχει βρεθεί μια πειστική εξήγηση για να «ερμηνεύσει» αυτό το «φαινόμενο». Όπως απέδειξε, όμως, η Lidl Hellas, όταν κάποιος έχει χιούμορ και κυρίως, θέληση να κάνει το καλό, τότε όλα μπορούν να αντιστραφούν, ακόμη και όταν έχεις ως «όπλο» το Διαδίκτυο και συγκεκριμένα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!

Κάπως έτσι, ακόμη και μια έννοια αρνητική μπορεί να «μεταμορφωθεί» και να γίνει «κάτι καλό για τους πολλούς». Αυτές είναι ιδέες που αξίζει να μελετώνται και αυτές είναι πράξεις που καλό είναι να γίνονται «από τα Lidl» και από ολόκληρη την κοινωνία. Ακομπλεξάριστα concept που ίσως μπορούν να μας πάνε ένα βήμα πιο μπροστά…

Για τους συμπολίτες μας, που το έχουν ανάγκη

«Καλύτερα να σου βγει το μάτι παρά το όνομα» λένε… Μία φήμη ξεκινάει ως αστείο, αρχίζει να διαδίδεται, «κολλάει», γίνεται μόδα. Οι εντυπώσεις δημιουργούνται και η αποκατάσταση της εικόνας αποδεικνύεται δύσκολό εγχείρημα. Κάποια στιγμή, όλα τα αστεία κουράζουν, παλιώνουν και γίνονται κοινότυπα… Η εικόνα, όμως, που έχει καθιερωθεί είναι δύσκολο να αναστραφεί.

Το παράδειγμα της LIDL αποδεικνύει πως όλα είναι δυνατά, πως αν φερθούμε έξυπνα μπορούμε να «κερδίσουμε» το παιχνίδι και να ωφελήσουμε όχι μόνο τον εαυτό μας, αλλά και τους συμπολίτες μας, που το έχουν ανάγκη.

Ακόμα πιο έξυπνο, όμως, είναι το μέσο που επιλέγει η εταιρεία για να επικοινωνήσει τον σκοπό της. Τα social media χρησιμοποιούνται από πλήθος κόσμου που ενημερώνεται πλέον αποκλειστικά μέσα από αυτά. Προβάλλοντας εκεί την ενέργεια, ευαισθητοποιεί και κινητοποιεί μία μεγάλη μερίδα ανθρώπων, ενθαρρύνοντάς τους να συμμετέχουν σε μία δράση για το κοινό καλό. Γιατί, είναι από τις ελάχιστες φορές που, από τον υπολογιστή μας και από τον καναπέ μας, μπορούμε πραγματικά να βοηθήσουμε τους συνανθρώπους μας που το έχουν ανάγκη και παράλληλα να ενισχύουμε το έργο της Μ.Κ.Ο «Μπορούμε».

Παράλληλα όμως, είναι μία δράση που μας προβληματίζει και μας ενθαρρύνει να μην πιστεύουμε ό,τι ακούμε, αλλά να «ψαχνόμαστε» λίγο παραπάνω. Γιατί, δεν είναι η πρώτη φορά που η LIDL κάνει «κάτι καλό για τους πολλούς». Μπορεί να μην το γνωρίζουμε, γιατί δεν το ψάξαμε αρκετά, αλλά η εταιρεία αναπτύσσει δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, προσφέρει θέσεις εργασίας και στηρίζει τους μικρούς Έλληνες παραγωγούς με σημαντικές συνεργασίες μαζί τους…

Δείτε πόσα γεύματα έχει δώσει μέχρι σήμερα το χάσταγκ #apotalidl εδώ: apotalidl.boroume.gr

Γιατί ό,τι γίνεται «από τα Lidl» γίνεται για καλό!