ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Οι στόχοι του «Χάρι Πότερ» της ναυτιλίας

Οι στόχοι του «Χάρι Πότερ» της ναυτιλίας

Τέσσερεις στόχους έχει θέσει ο «Χάρι Πότερ» της ναυτιλίας, Χάρης Βαφειάς.

Έτσι τον αποκαλούν οι Αμερικανοί αναλυτές, τόσο επειδή είναι ο μικρότερος διευθύνων σύμβουλος εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας (StealthGas) στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, αλλά και από τους νεαρότερους στη διαχείριση εταιρειών στον κόσμο.

Οι στόχοι του είναι οι εξής:

-Ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος με την παραλαβή νέων πλοίων που ναυπηγούνται σε κινέζικα και όχι μόνο ναυπηγεία
-Η αναζήτηση νέων ευκαιριών και η ναύλωση των πλοίων σε μεγάλους πελάτες κολοσσούς του εξωτερικού
-Οι νέες επενδύσεις στο real estate, μόλις η αγορά ανακάμψει, με έμφαση στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Μάλιστα δεν σκέφτεται περαιτέρω διείσδυση στο χώρο των media τουλάχιστον προς το παρόν, λόγω της οικονομικής κρίσης

Με σπουδές Διοικητικής Επιστήμης και master Ναυτιλίας, Εμπορίου και Μεταφορών, μετά την αποφοίτησή του άρχισε να εργάζεται στη ναυτιλιακή εταιρεία Seascope, στο τμήμα μεσιτείας πλοίων, εμπειρία σημαντική στην αγορά και πώληση σκαφών, αλλά και στις ναυλώσεις.

Τα «βαριά καθήκοντα» της οικογενειακής επιχείρησης μπήκαν στη ζωή του αργότερα, ενώ το 1999 αποφασίζει ότι ήρθε η ώρα να ανοίξει τα δικά του... φτερά ιδρύοντας την STEALTH MARITIME CORPORATION S.A, και το 2005 την StealthGas, η οποία δραστηριοποιείται στα πλοία LPG. Από την πρώτη στιγμή οι επιδόσεις της εταιρείας του είναι εντυπωσιακές, αφού καταφέρνει μέσα σε λίγα χρόνια να παρουσιάζει αύξηση κερδών και εσόδων και να διαθέτει ισχυρή κεφαλαιοποίηση στο ταμπλό του Nasdaq. Ο στόλος αυξάνεται και όλοι μένουν εντυπωσιασμένοι από τη διαδρομή του εφοπλιστή Χάρι Πότερ.

Το 2004 που η αγορά των δεξαμενόπλοιων και των φορτηγών ήταν σε αρκετά υψηλά επίπεδα, ο «πατριάρχης» της οικογένειας τον επιφορτίζει με επιπλέον αρμοδιότητες στην οικογενειακή επιχείρηση και αποφασίζει να πουλήσει τα περισσότερα πλοία από τα 20 που διέθεταν τότε και τα είχαν αγοράσει τη διετία 2001-2002. Στα σχέδια της επιχείρησης είναι ένα φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα με τη ναυπήγηση 21 πλοίων και το συνολικό κόστος να ανέρχεται στα 1,050 δισ. δολάρια.

Οι δυσκολίες ποτέ δεν πτόησαν τον Χάρη Βαφειά όσο έχει στο πλευρό του την πολύτιμη συμβολή και τη σοφία του πατέρα του. Όπως έχει πει πολλές φορές δεν ήταν εύκολο για τον ίδιο να προσπαθήσει να μιμηθεί τα επιτεύγματα του πατέρα του και του παππού του, ο οποίος διέπρεψε στο εμπόριο κρεάτων σε Ελλάδα και Αργεντινή, αλλά τα έδωσε όλα και τα «μαγικά» του απέδωσαν καρπούς.