Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών: Ούτε 5 Έλληνες ναυτικοί σε 5.000 πλοία

Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών: Ούτε 5 Έλληνες ναυτικοί σε 5.000 πλοία

ΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΡΙΧΝΟΥΝ ΤΙΣ ΜΑΣΚΕΣ - ΘΕΛΟΥΝ ΜΙΣΘΟΥΣ ΦΙΛΙΠΠΙΝΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑΥΤΙΚΟΙ ΣΤΑ ΒΑΠΟΡΙΑ

«Ούτε 300 ευρώ δεν παίρνει ο Έλληνας στη στεριά». Γιατί να μην παίρνει τόσα και στη θάλασσα; Αυτή φαίνεται πως είναι η φυσική συνέχεια της σκέψης του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρου Βενιάμη, αν λάβει κανείς υπόψη, τα όσα είπε στο ραδιοφωνικό σταθμό Alpha 989.

Οι εφοπλιστές φαίνεται πως σκληραίνουν τη στάση τους, θέλοντας να εκμεταλλευτούν και την αβεβαιότητα η οποία επικρατεί στα εργασιακά, για να βάλουν «ταφόπλακα», μια και καλή, σε όσα δικαιώματα έχουν απομείνει στους Έλληνες ναυτικούς.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, πάντως, ήταν αποκαλυπτικός στη ραδιοφωνική του συνέντευξη, όσο κι αν προσπαθούσε να κρύψει την εφοπλιστική «ασυδοσία» πίσω από επιθέσεις κατά συνδικαλιστών, φορτώνοντάς τους (!) την ανεργία στον κλάδο. Συγκεκριμένα ο κ. Βενιάμης δήλωσε:

«Σήμερα δεν υπηρετούν σε 5.000 ελληνόκτητα πλοία ούτε 5 Έλληνες».

Ο Θεόδωρος Βενιάμης παραδέχεται ότι οι Έλληνες εφοπλιστές προτιμούν πληρώματα από τρίτες χώρες στα καράβια τους, με μισθούς και εργασιακές σχέσεις αντίστοιχων του Πακιστάν και των Φιλιππίνων. Διακαής πόθος των εφοπλιστών είναι η εφαρμογή του μίνιμουμ διεθνούς μισθού της ITF, ο οποίος κατοχυρώνει τα κατώτατα επίπεδα για τους ναυτικούς τρίτων χωρών και δεν εφαρμόζεται στις εθνικές και παραδοσιακές σημαίες των ναυτιλιακών χωρών.

«Αντί να σαπίζουν οι νέοι στις καφετέριες θα μπορούσαν να εργαστούν ως ναύτες με 700-800 δολάρια κι ως ναυτικοί με μισθούς άνω των 1200 ευρώ».

Αυτή είναι η «λύση» –αλλά και η άποψή του για το τι κάνουν οι άνεργοι νέοι- που προτείνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την ανεργία των νέων: περικομμένους μισθούς και πετσοκομμένα εργασιακά δικαιώματα. Άλλωστε ο Έλληνας στη στεριά, παίρνει «ούτε 300 ευρώ», τονίζει στη συνέχεια ο κ. Βενιάμης.

Για την ανεργία των Ελλήνων ναυτικών, σύμφωνα με τους εφοπλιστές, φταίνε οι συνδικαλιστές, επειδή διεκδικούσαν αυξήσεις τα χρόνια πριν από την κρίση και σήμερα ζητούν τη διατήρηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, καθώς έχει να υπογραφεί ΣΣΕ από το 2010. Μάλιστα, ο κ. Βενιάμης τα «βάζει» με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, Αντώνη Νταλακογεώργο, και την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. «Επειδή αρνείται η ΠΝΟ να υπογράψει νέα σύμβαση που να δίνει το δικαίωμα στους παλιούς ναυτικούς να μπορέσουν να πάνε στα πλοία με ατομικές συμβάσεις με βάση όμως ως μίνιμουμ μισθό τη σύμβαση του ΙTF» αναφέρει αποκαλύπτοντας τις πραγματικές απαιτήσεις των εφοπλιστών.

«Ας βγάλει λίστα για τις φοροαπαλλαγές που μας κατηγορεί και ας την διαβάσουμε και εμείς».

Θυμηδία προκαλεί ο κ. Βενιάμης, απευθυνόμενος στον κ. Νταλακογεώργο, όταν κάνει πως δεν γνωρίζει για τις φοροαπαλλαγές που απολαμβάνουν οι εφοπλιστές, τις οποίες διατηρούν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις. Για να φρεσκάρουμε τη μνήμη των ενδιαφερόμενων, δείτε κάποιες από τις φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών ΕΔΩ και ΕΔΩ.

«Εμείς δεν είμαστε το καλύτερο παράδειγμα στη ναυτιλία αλλά σε σχέση με κάποιες άλλες (σ.σ χώρες), ίσως είμαστε».

Με άλλα λόγια, οι εφοπλιστές λένε «μην διαμαρτύρεστε, γιατί υπάρχουν και χειρότερα –για εσάς», καθώς σημασία έχει με ποιον συγκρίνεσαι.

Πάντως, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών αυτήν τη φορά κατεβάζει σε 50.000 τις θέσεις εργασίας, οι οποίες θα μπορούσαν να δημιουργηθούν, εάν δεν υπήρχαν τα συνδικαλιστικά εμπόδια και εφαρμοζόταν η διεθνής κατώτατη σύμβαση. Σε πρόσφατη τοποθέτησή του, ο κ. Βενιάμης είχε κάνει λόγο για προσέλκυση 200.000 ανέργων και νέων ανθρώπων στην ποντοπόρο ναυτιλία. Τελικά τι από τα δύο ισχύει; 

«Τα τελευταία χρόνια έχω φέρει μπροστά στις κυβερνήσεις και την κυβέρνηση την έννοια της "ναυτοσύνης". Να τους επαναφέρουμε, να δώσουμε το δικαίωμα να έρθουν οι Έλληνες πάνω στα βαπόρια με ανταγωνιστικούς μισθούς, όχι μισθούς που ο καθένας πλοιοκτήτης αποφασίζει και δίνει στη στεριά, αλλά με βάση τη σύμβαση που υπάρχει διεθνώς», καταλήγει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, αφού έχει ήδη περιγράψει αναλυτικά, ότι οι Έλληνες ναυτικοί θα γυρίσουν στα καράβια, μόνο με μισθούς και συνθήκες «γαλέρας».