ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ζημίες 22-24 εκ. ευρώ για την Aegean το 2010

Ζημίες  22-24 εκ. ευρώ για την Aegean το 2010
Δύσκολη χρονιά το 2010 και για το χώρο των αερομεταφορών, καθώς η οικονομική κρίση έχει πλήξει όλες...

Δύσκολη χρονιά το 2010 και για το χώρο των αερομεταφορών, καθώς η οικονομική κρίση έχει πλήξει όλες σχεδόν τις επιχειρηματικές δραστηριότητες.

Γεγονός το οποίο αποτυπώθηκε και στα αποτελέσματα προηγούμενης χρήσης που εξέδωσε σήμερα η Aegean Airlines.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, την περασμένη χρονιά διακινήθηκαν με την Aegean 6,23 εκατομμύρια επιβάτες, αριθμός μειωμένος κατά 5% σε σχέση με το 2009. Στο δίκτυο εξωτερικού, με την προσθήκη νέων προορισμών, μεταφέρθηκαν 3,06 εκ. επιβάτες, πετυχαίνοντας αύξηση 9%,ενώ αντίθετα, στο εσωτερικό, λόγω της κάμψης της ζήτησης η κίνηση μειώθηκε κατά 16% σε 3,17 εκ. επιβάτες, με παράλληλη σημαντική μείωση του μέσου ναύλου.

Ο κύκλος εργασιών του 2010 διαμορφώθηκε περίπου στα 590 εκ.ευρώ και το καθαρό αποτέλεσμα μετά από φόρους εκτιμάται σε ζημιές περίπου 22-24 εκ. ευρώ συμπεριλαμβανομένης και της έκτακτης εισφοράς ύψους 8 εκ. ευρώ. Η κάμψη της ζήτησης εσωτερικού και η άνοδος της τιμής του πετρελαίου συνέβαλαν κυρίως στη διαμόρφωση του ζημιογόνου αποτελέσματος.

Η εταιρεία προέβη το 2010 σε μείωση του στόλου και της χωρητικότητας, κυρίως στο δίκτυο εσωτερικού, που σε συνδυασμό με νέα συστήματα που εφαρμόστηκαν και λόγω της εισόδου στην Star Alliance απέδωσαν καρπούς στον περιορισμό του κόστους. Μέχρι το τέλος του 2011 η λειτουργία με στόλο αποτελούμενο αποκλειστικά από νέα αεροσκάφη της οικογένειας Airbus A320 θα αποφέρει επιπλέον ωφέλειες.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις των υπευθύνων της εταιρείας, το 2011 η κάμψη της εγχώριας ζήτησης θα συνεχίσει να επηρεάζει έντονα το δίκτυο εσωτερικού και επιπλέον κατά τους χειμερινούς μήνες, όταν οι αφίξεις ξένων επισκεπτών στη χώρα μας είναι περιορισμένες και το δίκτυο εξωτερικού. Οι ενδείξεις για την τουριστική περίοδο είναι θετικές αλλά είναι νωρίς για τελικές εκτιμήσεις. Ως εκ τούτου, με την περαιτέρω επιβάρυνση του κόστους καυσίμων είναι πιθανόν και το 2011 να είναι ζημιογόνο, παρά τη βελτίωση της παραγωγικότητας της εταιρείας.

Πηγή: newscode