H Ρωσία διαψεύδει την αποχώρηση της από τον αγωγό “Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη”

Η Ρωσία δεν αποχωρεί από το σχέδιο Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, αλλά θα «ελαχιστοποιήσει»...

Η Ρωσία δεν αποχωρεί από το σχέδιο Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, αλλά θα «ελαχιστοποιήσει» τα έξοδα γι’ αυτόν, σύμφωνα με δηλώσεις του εκπροσώπου της «Τρανσνιέφτ» Ίγκορ Ντεμίν στο πρακτορείο ΡΙΑ-Νόβοστι.

«Δεν σκοπεύουμε να διαλύσουμε την εταιρεία του σχεδίου, αλλά να ασχοληθούμε με την ελαχιστοποίηση των εξόδων», είπε ο Ντεμίν, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι η Βουλγαρία έχει έως σήμερα το μεγαλύτερο χρέος στη διακρατική εταιρεία του αγωγού και «μετά από αυτήν σταμάτησε τη χρηματοδότηση και ο άλλος εταίρος, η Ελλάδα», με αποτέλεσμα η χρηματοδότηση της Trans-Balkan Pipeline B.V. να γίνεται σήμερα μόνο από τη ρωσική πλευρά.

Σύμφωνα με τη ρωσική «Τρανσνιέφτ» το συσσωρευμένο χρέος της εταιρείας σε τρέχοντα έξοδα είναι 7,3 εκατομμύρια ευρώ και της Ελλάδας ανέρχεται σε 1,269 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Ντεμίν διέψευσε και σε άλλα ρωσικά ΜΜΕ δημοσιεύματα περί οριστικής αποχώρησης της Ρωσίας από το σχέδιο του Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, επιμένοντας ότι αύριο στη Ρώμη από ρωσικής πλευράς θα τεθεί στη συνεδρίαση των μετόχων του έργου σχέδιο μείωσης στο ελάχιστο του προσωπικού της εταιρείας και των αμοιβών των στελεχών της, καθώς και μείωσης όλων των διαχειριστικών-λειτουργικών εξόδων, έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί η κατάσταση, που έχει διαμορφωθεί.

Μιλώντας στο ΙΤΑΡ-ΤΑΣΣ ο κ. Ντεμίν είπε ότι κανείς δεν συζητά «κλείσιμο της εταιρείας και του σχεδίου, ούτε πολύ περισσότερο προγραμματίζει διοχέτευση φορτίων πετρελαίου σε γειτονικούς αγωγούς», αλλά οπωσδήποτε το θέμα των χρεών θα τεθεί και θα συζητηθεί η μετατροπή των συμβολαίων με τους υπεργολάβους του έργου, έτσι ώστε να μην απαιτούνται τακτικές πληρωμές.

Τι ανέφερε το δημοσίευμα της ρωσικής εφημερίδας "Vedomosti"

"Η Ρωσία εγκαταλείπει το σχέδιο συμμετοχής της στον αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη", σύμφωνα με δημοσίευμα της ρωσικής εφημερίδας "Vedomosti", που επικαλείται η οικονομική υπηρεσία "Bloomberg".

Οι Ρώσοι εταίροι στην κοινοπραξία "Trans Balkan Pipeline B.V"., "OAO Transneft", "OAO Rosneft" και "OAO Gazprom Neft", θα τερματίσουν επισήμως τη χρηματοδότησή τους στο σχέδιο αυτό στη διάρκεια γενικής συνέλευσης των μετόχων που θα πραγματοποιηθεί αύριο στη Ρώμη, αναφέρει η Vedomosti . «Οι ρωσικές εταιρείες είναι αναγκασμένες να επαναπροσανατολιστούν προς το πιο ακριβό σχέδιο Σαμψούντα - Τζεϊχάν ή να συμβιβαστούν με την αδυναμία να αυξηθεί η εξαγωγή πετρελαίου μέσω της Μαύρης Θάλασσας» εκτιμά στο σχόλιό της η εφημερίδα, η οποία επικαλείται για τις πληροφορίες της τρεις ανώνυμες πηγές κοντά στην ηγεσία της διακρατικής διαχειρίστριας εταιρείας Trans-Balkan Pipeline B.V. και τους μετόχους της, δηλαδή από ρωσικής πλευράς των εταιρειών «Τρανσνιέφτ», «Ροσνιέφτ» και «Γκαζπρόμ Νιέφτ».

«Οι Αρχές της Βουλγαρίας, από το έδαφος της οποίας θα περνούσε ο αγωγός, έως και σήμερα δεν έχουν συμφωνήσει για το έργο και είναι άγνωστο πότε θα το κάνουν. Επίσης οι πετρελαϊκές εταιρείες δεν παρείχαν εγγυήσεις τροφοδοσίας με πρώτη ύλη», ανέφεραν οι συνομιλητές της εφημερίδας, το δημοσίευμα της οποίας αναμεταδίδεται και σχολιάζεται πλέον από όλα τα ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων και ηλεκτρονικά ΜΜΕ.

«Ο αγωγός σχεδιαζόταν να τεθεί σε λειτουργία ήδη το 2011, όμως η έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών και όλο το σχέδιο αναβαλλόταν», σημειώνει το πρακτορείο ΙΤΑΡ-ΤΑΣΣ, αναφέροντας την αντίθεση της από το 2009 βουλγαρικής κυβέρνησης υπό τον Μπόικο Μπορίσοφ στο σχέδιο.

Σύμφωνα με δηλώσεις του αντιπροέδρου της «Τρανσνιέφτ» Μιχαήλ Μπάρκοφ στη Ρώμη αύριο επρόκειτο να συζητηθεί «η κατάσταση σχετικά με τη βουλγαρική πλευρά, η οικονομική θέση της εταιρείας του σχεδίου και η δυνατότητα της περαιτέρω ύπαρξής της υπό τις οικονομικές συνθήκες, που έχουν διαμορφωθεί», που αφορούν κυρίως στην αθέτηση της βουλγαρικής δέσμευσης να καταβάλει το μερίδιο για τη λειτουργία της.

Όπως αναφέρει το κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο Βέστι, ο Μπάρκοφ σημείωσε ότι η Ρωσία «δεν είναι υποστηρικτής της διακοπής του σχεδίου, θεωρώντας απαραίτητο να συνεχιστεί η εργασία γι’ αυτό, ωστόσο η ρωσική πλευρά είναι αυτή τη στιγμή η μοναδική, που συνεχίζει τη χρηματοδότηση του σχεδίου, καθώς η Ελλάδα επίσης διέκοψε τις πληρωμές έπειτα από την άρνηση της Βουλγαρίας να καλύψει στο τέλος του 2010 το χρέος της για τις τρέχουσες πληρωμές ύψους 6 εκατ. ευρώ».

Η Ρωσία, η Βουλγαρία και η Ελλάδα συμφώνησαν το 2007 στην κατασκευή πετρελαιαγωγού μήκους 285 χλμ. από το Βουλγαρικό λιμάνι του Μπουργκάς έως το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, στο Αιγαίο. Ο αγωγός, συνολικής αξίας ενός δισ.ευρώ και δυναμικότητας 35 εκ.μετρικών τόνων ετησίως, θα παράκαμπτε το Βόσπορο και τα Στενά των Δαρδανελίων, μειώνοντας το κόστος μεταφοράς.

Ο αγωγός ήταν "ανταγωνιστικός" ως προς αντίστοιχο που σχεδιάζουν να κατασκευάσουν η Ρωσία, η Ιταλία και η Τουρκία από το λιμάνι της Σαμσούντας στη Μαύρη Θάλασσα έως το λιμάνι του Τσεϊχάν.

πηγή: newscode.gr

Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ