Fashion Monster: H Βιομηχανία που δεν φθίνει ποτέ

Μια παγκόσμια αυτοκρατορία αισθητικής και γούστου, που κινεί...

Μια παγκόσμια αυτοκρατορία αισθητικής και γούστου, που κινεί εργατικά χέρια, δημιουργικά μυαλά και ανοίγει πολλά, μα πάρα πολλά πορτοφόλια, ένα ιερό τέρας, η Μόδα.

Σήμερα, η αυτοκρατορία αυτή συνεχίζει να παράγει συνεχώς συλλογές, αξεσουάρ, απόψεις και γραμμές. Ντύνει τις μικρές θεότητες της, τις fashion bloggers, το Hollywood, ακριβώς για να μας αναγκάσει , να μας επιβεβαιώσει την απόλυτη χρησιμότητα και αναγκαιότητα της. Κανείς δεν μπορεί με σιγουριά να πει ποιο είναι μυστικό της – επιβίωσε ακόμα και του κραχ του 2008 στην Αμερική, της σημερινής κρίσης στην Ευρώπη, στον 2ο παγκόσμιο πόλεμο, είναι οριστικό, η μόδα είναι άφθαρτη.

Είναι αλήθεια. Τα brands πολυτελείας που βγήκαν νικητές το 2010 είναι αυτά που το σήμα τους υπήρξε απόδειξη status και πόθου την εποχή που το δανεικό χρήμα ήταν εύκολο και όλοι νιώθαμε πλούσιοι. Οι οίκοι Louis Vuitton και Gucci σημείωσαν τα περισσότερα κέρδη για το 2010 κάνοντας μια πολύ απλή κίνηση – έφυγαν από το σήμα για να ξαναμιλήσουν για την ιστορία τους. Οι διαφημιστικές τους καμπάνιες διηγήθηκαν την ιστορία και εμπειρία τους επαναφέροντας στο αγοραστικό κοινό την επιλογή του φίνου προϊόντος με χαρακτήρα, και όχι στην επίδειξη πλούτου. Με λίγα λόγια απάντησαν όπως οι περισσότεροι σε αυτή την κρίση – με την επαναφορά των αξιών και συναισθημάτων.

Αντίθετα, ένας από τους χαμένους αυτής της εποχής είναι ο οίκος Ungaro, που δεν κατάφερε να συγχρονιστεί με τον βαθύτερο νόημα της Κρίσης . Επέλεξε την φωτογενέστατη πλην αυτοκαταστροφική Lindsay Lohan στα ηνία της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του οίκου, αγνοώντας τα σημάδια του τέλους. Αποτέλεσμα, ο οίκος να χάσει αξιοπιστία, κύρος και θέσεις στα editorials μόδας.

Αν όμως σκεφτούμε πως αυτή η αγορά είναι πλέον παγκόσμια, οφείλουμε να γνωρίζουμε πως σήμερα στην Αμερική η αγορά έχει επανέλθει, χάνοντας μονάχα το κομμάτι εκείνων που ξόδευαν με το επίπλαστο, πως στην Αγγλία οι γυναίκες έχουν κάνει ένα βήμα πίσω νιώθοντας το αγκομαχητό της Γηραιάς Ευρώπης, ενώ στην Ασία, η Κίνα δημιουργεί τον νέο πυρήνα καταναλωτών, διψασμένων για περισσότερα Δυτικά Brands. H Υοοx μόλις πρόσφατα ανακοίνωσε την δημιουργία ειδικού site για την Ασιατική Αγορά.

Κατά τα άλλα, η it bag έχει πεθάνει, αλλά στην θέση της έχει μπει το statement shoe, ενώ πια είμαι πολύ σίγουρη πως μετά από αυτό θα εμφανιστεί the decisional earring ή το absolute dress, οπωσδήποτε κάτι που θα κάνει γυναίκες να αναστενάξουν και να το αγοράσουν. Έτσι απλά.

Πηγή: fashionfirstrow.com