ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέλη κυκλοφορίας με το… χιλιόμετρο

Τέλη κυκλοφορίας με το… χιλιόμετρο

Ριζικές αλλαγές στα Ι.Χ ετοιμάζει το Υπουργείο Οικονομικών. Σκέφτονται λιγότερους φόρους από το 2015 και τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύουν τα αυτοκίνητα.


Σύμφωνα με εισήγηση που έχει τεθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, προωθείται σχέδιο που θα περιλαμβάνει λιγότερους φόρους από το 2015 για τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. Στόχος είναι να υπάρξουν μειώσεις στους φόρους που θα οδηγήσουν στην εξάλειψη του φαινομένου της κατάθεσης πινακίδων.

kinisi-stous-dromous-logo

Τα κύρια σημεία αυτής της εισήγησης είναι η κατάργηση του φόρου πολυτελείας που επιβάλλεται σήμερα στα ακριβά αυτοκίνητα, η μείωση κατά 30% των τεκμηρίων διαβίωσης για τα ΙΧ και η συνακόλουθη μείωση κατά 30% του φόρου πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται σήμερα σε ΙΧ άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών. Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης υπολογίζεται στο 5%-10% της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης για ΙΧ ηλικίας έως 10 ετών.

Το δημοσιονομικό κλειδί που θα επιτρέψει τις παραπάνω ελαφρύνσεις, κρύβεται στο νέο σύστημα προσδιορισμού των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, το οποίο θα οδηγήσει σε δραστικό περιορισμό του φαινομένου της μαζικής κατάθεσης πινακίδων.

Περίπου τρεις μήνες δούλευε η ειδική επιτροπή που είχε συσταθεί στο υπουργείο Οικονομικών με αντικείμενο τις αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης των ΙΧ. Η επιτροπή αξιολόγησε τα συστήματα φορολόγησης των αυτοκινήτων που εφαρμόζονται στα κράτη-μέλη της ΕΕ αλλά και αναμένονται αλλαγές.

070513165018 8437

Το κατάλληλο Ολλανδικό μοντέλο

Το ολλανδικό μοντέλο- που κέντρισε και το ενδιαφέρον της επιτροπής- προβλέπει τον προσδιορισμό των τελών κυκλοφορίας κάθε μήνα, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει το κάθε αυτοκίνητο. Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο, κάθε αυτοκίνητο εφοδιάζεται με GPS το οποίο καταγράφει και μεταφέρει ηλεκτρονικά σε έναν κεντρικό κόμβο τα δεδομένα. Η χρέωση ανά χιλιόμετρο, στο ολλανδικό μοντέλο, είναι 0,03 ευρώ. Αυτό σημαίνει πως στα 10.000 χιλιόμετρα ανά χρόνο τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται σε 300 ευρώ.

Αν και θεωρείται ιδανικό, ωστόσο τα αρμόδια στελέχη αναγνωρίζουν πως είναι πολύ δύσκολο στην εφαρμογή του και σημειώνουν πως υπάρχουν και εναλλακτικές παρεμφερείς λύσεις.

Μία τέτοια, η οποία επίσης έχει τεθεί στο τραπέζι, αφορά το ενδεχόμενο παροχής της δυνατότητας στους φορολογουμένους να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα και επομένως να καταθέτουν πινακίδες κυκλοφορίας επίσης με τον μήνα.

Διαβάστε επίσης:

Μειώσεις φόρων για τα Ι.Χ από το 2015

Πόσα εισέπραξε το κράτος από τα τέλη κυκλοφορίας 2014