ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Black Friday: Πανζουρλισμός, ουρές και... μποτιλιάρισμα σε δρόμους και καταστήματα (pics & vids)

Black Friday: Πανζουρλισμός, ουρές και... μποτιλιάρισμα σε δρόμους και καταστήματα (pics & vids)

Black Friday: Το αδιαχώρητο επικράτησε σήμερα, Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2016 ή όπως ονοζεταιBlack Friday σε πολλά καταστήματα τόσο της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης.

ΧΑΜΟΣ ΣΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Η εμπορική ιδέα που έρχεται από το εξωτερικό με σκοπό να γίνει θεσμός έφτασε και στην Ελλάδα με τους καταναλωτές να ανταποκρίνονται στη «Μαύρη Παρασκευή».

Οι καταναλωτές έσπευσαν από το ξημέρωμα να πάρουν θέση προκειμένου να αγοράσουν το προϊόν της επιλογής τους με… την ανάλογη έκπτωση!

Οι ουρές μπορεί να μην θύμιζαν τις ουρές που δημιουργούνται στις ΗΠΑ και στις άλλες μεγάλες χώρες ωστόσο ήταν κάτι πρωτόγνωρο για την Ελλάδα.

Οι ουρές στα καταστήματα που συμμετείχαν στην Black Friday ή αλλιώς στα ελληνικά «Μαύρη Παρασκευή» ήταν ατελείωτες, τόσο στα ταμεία των καταστημάτων όσο και στους δρόμους!

Από νωρίς το πρωί σήμερα, Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, είχαν δημιουργηθεί ουρές έξω από καταστήματα, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πειραιά και πολλές ακόμα πόλεις, τα οποία είχαν πολυδιαφημίσει την Black Friday.

Χαρακτηριστικές είναι οι φωτογραφίες και τα βίντεο από το κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης σήμερα το πρωί:

black friday11 1

Δείτε ΕΔΩ το βίντεο σοκ από τη Θεσσαλονίκη, όπου πελάτες ποδοπατήθηκαν κατά την είσοδό τους σε μεγάλο κατάστημα.

black friday7 1
black friday4 copy

Εκατοντάδες καταναλωτές περίμεναν υπομονετικά έξω από τις κλειστές πόρτες, με τους σεκιούριτι να φροντίζουν για την ηρεμία και την τάξη έως ότου και άνοιξαν οι πόρτες -στις 08:00- όταν και μπήκαν στα καταστήματα ψάχνοντας για την καλύτερη ευκαιρία.

black friday5

Η «Μαύρη Παρασκευή» ξημέρωσε και στην Πάτρα με χιλιάδες καταναλωτές να τρέχουν, στην κυριολεξία, προκειμένου να στηθούν στις ουρές για να «τερματίσουν» πρώτοι σε έναν αγώνα… δρόμου για τις καλύτερες προσφορές.

Παράλληλα, στα Χανιά ουρές πολιτών σχηματίστηκαν από το πρωί σε καταστήματα. Η μεγαλύτερη κίνηση παρατηρήθηκε σε καταστήματα ειδών υψηλής τεχνολογίας στο κέντρο της πόλης, ενώ αρκετοί ήταν οι καταναλωτές, κυρίως νεαρής ηλικίας, που έσπευσαν να εκμεταλλευτούν τις εκπτώσεις και σε καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και καλλυντικών.

Και στα Χανιά, τα καταστήματα που συμμετέχουν στην εκπτωτική ημέρα άνοιξαν νωρίς το πρωί και έκλεισαν αργά το βράδυ, ενώ την αντίθεσή του στη σημερινή ημέρα εξέφρασε με ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος της πόλης.

Ένας θεσμός ευρέως διαδεδομένος τόσο τις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη, θέλει την τελευταία Παρασκευή κάθε Νοέμβρη τα καταστήματα να κάνουν μεγάλες εκπτώσεις και προσφορές, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους καταναλωτές να πραγματοποιήσουν αγορές σε πολύ χαμηλές τιμές.

Ρεπορτάζ: Λευτέρης Σουχάιμπ

Στην Ελλάδα, στη «Μαύρη Παρασκευή» συμμετέχουν μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων, ηλεκτρικών συσκευών, κινητών τηλεφώνων, ρούχων, κοσμημάτων, αξεσουάρ, επίπλων και ειδών σπιτιού αλλά και εμπορικά κέντρα σε όλη την επικράτεια.

Σημειώνεται ότι κάποιες αλυσίδες καταστημάτων ξεκίνησαν τις προσφορές ήδη από χθες και θα τις συνεχίσουν έως και το Σάββατο.

Σύμφωνα με τις προσφορές που έχουν ανακοινωθεί, το ποσοστό των εκπτώσεων θα φτάνει έως 80% από την αρχική τιμή (όχι τη χαμηλή τιμή outlet που ισχύει ήδη στο εκπτωτικό χωριό) με έως και 40% έκπτωση από την τιμή outlet.

Πώς προέκυψε η ονομασία;

Στις αρχές της δεκαετίας του '60 τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις ήταν βεβαίως χειρόγραφα και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία.

Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό απολογισμό.

Καθιερώθηκε λοιπόν η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, εξ' ου και η ονομασία Black Friday.

Ο θεσμός τα τελευταία χρόνια έχει εξαπλωθεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων σε Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Δανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Φινλανδία, Πολωνία και κάθε χρονιά συμμετέχουν όλο και περισσότεροι λιανέμποροι.

Ποιοι συμμετέχουν

Η πρώτη αλυσίδα που μπήκε φέτος στο χορό της Black Friday ήταν τα Public, τα οποία στην ιστοσελίδα τους μετρούν αντίστροφα.

Η GAP με μια φωτογραφία στο Facebook προανήγγειλε εκπτώσεις στα καταστήματά της, ενώ το Mc Arthur Glen άνοιξε τις πόρτες του για το καταναλωτικό κοινό στις 08:00 το πρωί με εκπτώσεις που θα φτάνουν το 70%.

Επίσης το River West, το Athens Metro mall και το εκπτωτικό πολυκατάστημα Factory Outlet συμμετέχουν στη Black Friday, ενώ η δανέζικη αλυσίδα με είδη σπιτιού Jysk έχει προσφορές 75%.

Στον εορτασμό συμμετέχουν τα καταστήματα Prince Oliver, αλλά και τα καταστήματα Media Markt που ενημέρωσαν τους πελάτες τους πως θα συμμετέχουν στη Μαύρη Παρασκευή προετοιμάζοντας το κοινό για «τιμές που τα βάφουν... μαύρα».

«Black Friday is coming... να είσαι σε φόρμα» γράφει το Πλαίσιο στη σελίδα του.

Στις εκπτωτικές ενέργειες συμμετέχουν τα καταστήματα επίπλων «Εντός» με έκπτωση 60%.

Ακόμη συμμετέχουν τα Folli Follie, ο Γερμανός και πολλά ακόμη καταστήματα, είτε πρόκειται για αλυσίδες, είτε για μεμονωμένα εμπορικά.

Black Friday και στον Πειραιά!

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς θεωρεί πως «θα δοθεί μια μικρή ανάσα στην αγορά και μια ευκαιρία στους καταναλωτές να κάνουν συμφέρουσες αγορές». Ωστόσο οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων που θα θελήσουν να συμμετάσχουν σε αυτό το θεσμό -αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς -θα πρέπει να γνωρίζουν τις εξής παραμέτρους:

- η ποσότητα των προσφερόμενων ειδών δεν μπορεί να υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.

- θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα.

- οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Στόχος αυτής της ημέρας προσφορών, σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση, είναι η αναθέρμανση της αγοραστικής κίνησης ενόψει Χριστουγέννων, στην ήδη ταλαιπωρημένη αγορά, αλλά και να ωφεληθούν οι καταναλωτές με προσφορές λίγες μόλις ημέρες μετά το δεκαήμερο εκπτώσεων του Νοεμβρίου.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στη gallery του Newsbomb.gr

Φωτογραφίες Θεσσαλονίκης: thestival.gr, voria.gr

Δείτε εδώ όλες τις ειδήσεις για τη Μαύρη Παρασκευή (Black Friday)

«Αμερικανιά» η Μαύρη Παρασκευή σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ

Την αντίθεσή του με την εφαρμογή της «Μαύρης Παρασκευής» εξέφρασε ο ΣΥΡΙΖΑ, μέσω ανακοίνωσης που εξέδωσε το τμήμα Μικρομεσαίων του κυβερνώντος κόμματος.

«Η προσπάθεια επιβολής καταναλωτικών συνηθειών της πατρίδας της υπερκατανάλωσης, των ΗΠΑ, στον υπόλοιπο κόσμο, συνεχίζεται δυναμικά με στόχευση αυτήν τη φορά τους νεόπτωχους της παλιάς μεσαίας τάξης», σημειώνεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.

Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ

Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος για Μαύρη Παρασκευή

Με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος σημειώνει τη δυσφορία της για τη λεγόμενη Black Friday.

Όπως υπογραμμίζει η ομοσπονδία, «η Μαύρη Παρασκευή είναι εντελώς αμερικάνικος θεσμός, ο οποίος υποτίθεται ότι κηρύσσει την έναρξη των χριστουγεννιάτικων αγορών και προκαλεί υστερία στους καταναλωτές (κυρίως χαμηλής αγοραστικής δύναμης) με τις «απίθανες προσφορές».

Στην ουσία, η Μαύρη Παρασκευή στοιβάζει αξημέρωτα έξω από τα καταστήματα πλήθη καταναλωτών, που στο τέλος ποδοπατούνται μεταξύ τους για να αγοράσουν, ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται να είναι ακόμα μια φορά τα εξιλαστήρια θύματα της εργασιακής δουλείας. Όλα αυτά στο βωμό του κέρδους και του ανταγωνισμού των μεγάλων εμπόρων, οι οποίοι θέλουν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατό μεγαλύτερο τζίρο από μια αγορά που δεν έχει εισοδήματα, από μια αγορά όπου η φτώχεια και η ανεργία κάνουν τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών ''κυνηγό προσφορών''».

Η Ομοσπονδία καταγγέλλει αυτές τις ξενόφερτες και επιθετικές στρατηγικές πωλήσεων, τύπου Black Friday, «που εισάγουν οι μεγαλοεργοδότες», και οι οποίες, «όχι μόνο καταστρέφουν τον υγιή ανταγωνισμό στον κλάδο, αλλά επιπλέον εκμεταλλεύονται καταναλωτές και εργαζόμενους, που καλούνται να είναι συνεχώς ελαστικά εργαζόμενοι».

Τέλος, η Ομοσπονδία δεσμεύεται ότι μαζί με τα σωματεία και τους εργαζόμενους, «θα συνεχίσει να αγωνίζεται για να υπάρξει ισορροπημένη, ορθολογική και δίκαιη ρύθμιση της λειτουργίας των καταστημάτων, αλλά και ρύθμιση των εργασιακών σχέσεων μέσα από την επαναφορά της ΕΓΣΣΕ και των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων, που θα είναι υποχρεωτικές για όλους τους εργοδότες».

Δείτε εδώ όλες τις ειδήσεις για τη Μαύρη Παρασκευή



Σχετικές ειδήσεις