Πλυντήρια και… κονσόλες προτίμησαν να αγοράσουν οι Έλληνες

Πλυντήρια και… κονσόλες προτίμησαν να αγοράσουν οι Έλληνες

Πλυντήρια ρούχων αλλά και πιάτων, ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες, μηχανές καφέ – ροφημάτων αλλά και συσκευές που σχετίζονται με τα video games καθώς και ασύρματα ηχεία προτίμησαν να αγοράσουν το καλοκαίρι οι Έλληνες καταναλωτές.

Του Δημήτρη Μαλλά

Οι συγκεκριμένες κατηγορίες ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών προϊόντων ήταν από τις λίγες οι πωλήσεις των οποίων κινήθηκαν ανοδικά το γ’ τρίμηνο του 2017 με τη συνολικά αγορά καταναλωτικών τεχνολογικών προϊόντων να κινείται περίπου στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2016.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας GfK Temax που δημοσιοποιήθηκαν σήμερα, οι πωλήσεις καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας ανήλθαν στα 469 εκατ. ευρώ για το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2017, στα ίδια ακριβώς επίπεδα με το γ’ τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς. Σε επίπεδο 9μηνου, όμως, υπήρξε μία πτώση της τάξεως του 2,5% στα 1,311 δισ. ευρώ.

Από τις «μεγάλες» κατηγορίες μόνο αυτή των μεγάλων οικιακών συσκευών παρουσιάζει ανοδικές τάσεις: +4,5% στα 126 εκατ. ευρώ το γ’ τρίμηνο και +3,9% στα 333 εκατ. ευρώ σε επίπεδο 9μηνου. Σύμφωνα με την GfK, η άνοδος αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στις αυξημένες πωλήσεις στα πλυντήρια ρούχων κατά κύριο, ενώ ενισχυμένες ήταν και οι πωλήσεις στα πλυντήρια πιάτων, στις κουζίνες και στους απορροφητήρες.

Στην κατηγορία των «ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών» η συνεχιζόμενη πτώση στις πωλήσεις τηλεοράσεων παρέσυρε όλη την κατηγορία (-2,1% στα 71 εκατ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο και -4,5% στα 210 εκατ. ευρώ στο 9μηνο) παρά την άνοδο που παρατηρήθηκε στις κονσόλες παιχνιδιών και στα φορητά ασύρματα ηχεία.

Σχετικά ικανοποιητική χαρακτηρίζεται και η εικόνα στις μικρές συσκευές με +0,7% στα 106 εκατ. ευρώ στο 9μηνο και -0,9% στα 36 εκατ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο. Οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες εμφανίζουν θετικό πρόσημο όπως και οι μηχανές καφέ, ενώ πτωτικά κινείται η κατηγορία του σίδερου.

Τα προϊόντα πληροφορικής συνεχίζουν την πτώση τους, επηρεασμένα από τις σημαντικά μειωμένες πωλήσεις των tablets, με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη κατηγορία να παρουσιάσει μείωση 3,6% στα 76 εκατ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο και μείωση 8,6% στα 213 εκατ. ευρώ στο 9μηνο. Οι υποκατηγορίες που κινούνται ανοδικά είναι οι οθόνες και γενικότερα οι συσκευές που σχετίζονται με το gaming (κάρτες γραφικών, ποντίκια κ.ά.), ενώ ελαφρά άνοδο σημείωσαν στο γ’ τρίμηνο και οι πωλήσεις φορητών υπολογιστών, ενδεχομένως και λόγω των προσφορών που υπήρξαν τον Σεπτέμβριο με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Όσον αφορά στα προϊόντα τηλεπικοινωνιών, τη μεγαλύτερη κατηγορία της αγοράς, το γ’ τρίμηνο έκλεισε με πτώση 0,5% στα 147 εκατ. ευρώ, ενώ στο 9μηνο η πτώση ήταν στο 3,9% στα 411 εκατ. ευρώ. Ο λόγος είναι η πτώση που παρατηρείται στις πωλήσεις κινητών τηλεφώνων, καθώς η αύξηση σε υποκατηγορίες όπως είναι τα ακουστικά και τα wearables δεν είναι αρκετή για να αντιστρέψει την τάση που παρατηρείται.