ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ασμάτογλου στο Newsbomb.gr για τη μείωση της τιμής στη βενζίνη: Που οφείλεται η πτώση

Ασμάτογλου στο Newsbomb.gr για τη μείωση της τιμής στη βενζίνη: Που οφείλεται η πτώση
INTIME

Μείωση παρουσιάζουν οι τιμές των καυσίμων στα πρατήρια της Αττικής τις τελευταίες ημέρες - Τι λέει στο Newsbomb.gr o τέως πρόεδρος του Συνδέσμου Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων, Γιώργος Ασμάτογλου

Μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα όπου οι τιμές των καυσίμων παρέμειναν σταθερές και σε υψηλά επίπεδα αρχίζουν να παρουσιάζουν κάμψη στην αντλία αυξάνοντας τις ελπίδες των καταναλωτών ότι μπορεί να κάνουμε γιορτές με χαμηλότερες τιμές βενζίνης.

Για το θέμα μίλησε στο Newsbomb.gr o τέως πρόεδρος του Συνδέσμου Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων, Γιώργος Ασμάτογλου.

Σύμφωνα με τον ίδιο: «τις τελευταίες τρεις μέρες έχουμε κάποιες σημαντικές μειώσεις στην τιμή των καυσίμων. Τόσο στην βενζίνη όσο και στο πετρέλαιο. Αυτό έχει συμβεί γιατί έχει υποχωρήσει και η τιμή του αργού, γεγονός που οφείλεται στο ότι δεν υπάρχει ζήτηση στον ελλαδικό χώρα αλλά και στην Ευρώπη».

Και πρόσθεσε: «Αν θα πέσει και άλλο δεν το ξέρουμε. Αν μπούμε σε μεγαλύτερη ύφεση και δεν υπάρχει ζήτηση ίσως πέσει και άλλο».

Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η αγορά του πετρελαίου διεθνώς, είναι ιδιαίτερα ευμετάβλητη αυτή την περίοδο και οι όποιες μεταβολές προς τα πάνω ή προς τα κάτω είναι σχετικά εύκολες.

Με βάση τα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης η μέση τιμή της βενζίνης πέρυσι 6 Δεκεμβρίου ήταν στα 1,942 ευρώ το λίτρο, ενώ εφέτος την ίδια ημέρα ήταν σχεδόν 10 λεπτά χαμηλότερα, μειωμένη δηλαδή κατά 4,9%.

Ακόμη μεγαλύτερη είναι η μείωση στο diesel κίνησης που φτάνει το 10,1% και η μέση τιμή πλέον διαμορφώνεται στα 1,687 ευρώ το λίτρο, έναντι 1,877 ευρώ το λίτρο που ήταν πέρυσι στις 6 Δεκεμβρίου.

Ακόμα καλύτερα είναι τα νέα για το πετρέλαιο θέρμανσης, αν και η τιμή που πληρώνει ο καταναλωτής είναι σαφώς μεγαλύτερη εφέτος και αυτό οφείλεται στην επιδότηση στην αντλία που ενώ πέρυσι υπήρχε, εφέτος δεν ισχύει. Έτσι λοιπόν η μέση τιμή πέρυσι ήταν στο 1,175 ευρώ το λίτρο, έναντι 1,318 ευρώ που είναι εφέτος.

Ωστόσο πέρυσι υπήρχε η επιδότηση των 32 λεπτών το λίτρο (25 λεπτά από το κράτος και 7 λεπτά από τα διυλιστήρια). Κατά συνέπεια η πραγματική τιμή ήταν στο 1,495 ευρώ το λίτρο και εφέτος είναι 11,8% χαμηλότερα. Στην τσέπη του καταναλωτή εμφανίζεται 12,2% ακριβότερο.