ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χριστουγεννιάτικο τραπέζι: Εκτοξεύθηκε κατά 62% το ελαιόλαδο - Ποια προϊόντα ανατιμήθηκαν

Χριστουγεννιάτικο τραπέζι: Εκτοξεύθηκε κατά 62% το ελαιόλαδο - Ποια προϊόντα ανατιμήθηκαν

Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις καταγράφονται σε ελαιόλαδο (ακρίβυνε κατά 62%), μήλα (36,6%), αρνί (22,9%), κρασί (21,2%), γαλοπούλα (21,1%).

Σε περικοπές και εξαντλητική έρευνα αγοράς προχωρούν οι καταναλωτές για να ψωνίσουν τα απαραίτητα για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι που φέτος θα είναι ιδιαίτερα ακριβό.

Οι καταναλωτές, μιλώντας στο OPEN TV, εκτιμούν ότι το χριστουγεννιάτικο τραπέζι είναι πιο ακριβό φέτος κατά 20%. Σύμφωνα πάντως με την έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, το κόστος φέτος θα κυμανθεί από 103,1 ευρώ έως 140,76 ευρώ, δηλαδή έχει αυξηθεί από 10,8% έως 11,4%. «Τα αρνιά και τα κατσίκια είναι πιο ακριβά, τα χοιρινά έχουν φύγει, η τιμή στο ελαιόλαδο έχει εκτοξευθεί. Κάθε χρόνο και χειρότερα», συνεχίζουν οι καταναλωτές.

Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις καταγράφονται σε ελαιόλαδο (ακρίβυνε κατά 62%), μήλα (36,6%), αρνί (22,9%), κρασί (21,2%), γαλοπούλα (21,1%).

Μιλώντας στο OPEN TV ο τυροκόμος, Πέτρος Σίσκος, αναφέρει: «Η αγοραστική δυνατότητα του καταναλωτικού κοινού δεν είναι αυτή που είχαμε τα προηγούμενα χρόνια. Δεν έχουμε χάσει τους πελάτες μας. Χάθηκε το εισόδημα των πελατών μας». «Η ακρίβεια είναι πραγματικά ένα θέμα που δαγκώνει αλλά αυτός που την εκκινεί με τον πληθωρισμό αισχροκέρδειας έχει ονοματεπώνυμο ευθύνης και είναι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας», σημειώνει από την πλευρά του ο τομεάρχης Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Γιαννούλης.

Μειωμένες είναι οι τιμές στα παραδοσιακά γλυκά των εορτών, καθώς οι κουραμπιέδες και τα μελομακάρονα ζαχαροπλαστείου πωλούνται κατά μέσο όρο -10,6% και -6,7% αντίστοιχα σε σχέση με πέρυσι.

Το εύρος των τιμών δικαιολογείται από την καταγραφή σειράς προϊόντων διαφορετικής ποιότητας, σε αρκετές τοπικές αγορές και διαφορετικούς τύπους καταστημάτων. Επιπρόσθετα, διευκρινίζεται ότι οι τιμές των προϊόντων που εμφανίζονται στους παρακάτω πίνακες είναι ενδεικτικές και επιχειρούν να χαρτογραφήσουν τη γενική κατανομή τιμών και την εικόνα της αγοράς.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι για λόγους συγκρισιμότητας των δεδομένων, με τις προηγούμενες ετήσιες έρευνες του ΙΝΕΜΥ για την εκτίμηση του κόστους του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού, δεν έχουν συμπεριληφθεί κάποια προϊόντα που εντάσσονται στο «εορταστικό καλάθι». Αντίθετα, τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες καταγράφονται, όπως κάθε χρόνο, ενώ δεν συμπεριλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» ή στο «εορταστικό καλάθι».