ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

e-Καταναλωτής: Οι τέσσερις αλλαγές στην ψηφιακή πλατφόρμα

e-Καταναλωτής: Οι τέσσερις αλλαγές στην ψηφιακή πλατφόρμα

Πριν το Πάσχα θα είναι έτοιμη για το κοινό 

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα e - καταναλωτής αναβαθμίζεται και πριν το Πάσχα αναμένεται να είναι διαθεσίμη η νέα μορφή για το καταναλωτικό κοινό. Οι πολίτες μέσω της πλατφόρμας μπορούν να ενημερώνονται για τις τιμές πολλών προϊόντων που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ.

«Μέσω του e-katanalotis ο πολίτης θα μπορεί να δημιουργεί το προσωπικό του καλάθι με προϊόντα και να βλέπει μέσω χάρτη σε ποια καταστήματα κοντά στο σπίτι του πωλούνται πιο φθηνά, ώστε να μπορεί να τα αγοράζει εκεί που είναι φθηνότερα», είχε πει χαρακτηριστικά ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, ο οποίος είχε ενημερώσει πως η νέα μορφή θα είναι έτοιμη πριν το Πάσχα.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο της αναβάθμισης δρομολογούνται οι εξής τέσσερις βασικές πρωτοβουλίες:

Αύξηση κωδικών

Θα αυξηθεί ο αριθμός των κωδικών προϊόντων για τα οποία οι καταναλωτές θα μπορούν να ενημερώνονται σε σχέση με τις τιμές τους, να κάνουν συγκρίσεις και να καταλήγουν στη πιο συμφέρουσα επιλογή.

Στην παρούσα φάση, υπάρχουν στην πλατφόρμα πληροφορίες για περίπου 2.000 κωδικούς. Σταδιακά αυτοί αναμένεται να υπερβούν τους 3.500. Αυτό που προέχει είναι να προστεθούν κωδικοί προϊόντων που έχουν υψηλή ζήτηση για να αποκτήσουν οι καταναλωτές όσο το δυνατόν καλύτερη εικόνα για την αγορά. Πηγές του ΥΠΑΝ έχουν αναφέρει και κατά το παρελθόν στον «Ε.Τ.» πως «…5.000 – 6.000 κωδικοί είναι υπεραρκετοί για μία κανονική αγορά».

Αμεσες συγκρίσεις

Θα παρέχεται η δυνατότητα στον καταναλωτή να φτιάξει διάφορα ψηφιακά καλάθια, με προϊόντα της επιλογής του, σε σούπερ μάρκετ που βρίσκονται κοντά του (θα εντοπίζεται η τοποθεσία του βάσει στίγματος κινητού). Κατ’ αυτόν τον τρόπο, θα μπορεί να επιλέξει το πιο οικονομικό καλάθι, κάνοντας εξοικονόμηση χρημάτων, ενώ παράλληλα από το ΥΠΑΝ εκτιμάται πως η συγκεκριμένη πρωτοβουλία θα οδηγήσει σε τόνωση του ανταγωνισμού.

Φωτογραφική αποστολή καταγγελίας

Στην περίπτωση που κάποιος καταναλωτής διαπιστώσει ότι δεν συμβαδίζουν οι τιμές στην πλατφόρμα με αυτές στο φυσικό κατάστημα, θα μπορεί να προβεί σε ηλεκτρονική καταγγελία, αποστέλλοντας σχετική φωτογραφία, ώστε η αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΑΝ (ΔΙΜΕΑ) να αναλάβει τη διερεύνηση της εκάστοτε υπόθεσης.

Δυναμική αποκόμιση τιμών

Η ηγεσία του υπουργείου σκοπεύει να αλλάξει και το «μηχανισμό» λειτουργίας της πλατφόρμας. Βάσει νόμου, τα σούπερ μάρκετ αποστέλλουν στο ΥΠΑΝ τιμοκαταλόγους. Γεγονός που δημιουργεί ορισμένα προβλήματα, διότι είναι στατικοί. Καθιστώντας υποχρεωτική την ανάρτηση των barcode από όλα τα e-shop των σούπερ μάρκετ, η πρόσβαση στις τιμές θα εξελιχθεί σε μία δυναμική διαδικασία.