«Χειρότερη και από του Άκη η σύμβαση του Γιάννου για τα υποβρύχια»

«Χειρότερη και από του Άκη η σύμβαση του Γιάννου για τα υποβρύχια»

«Όλες οι συμβάσεις είναι προβληματικές, όμως η σύμβαση για τα υποβρύχια που υπεγράφη το 2002 επί υπουργίας του Γιάννου Παπαντωνίου είναι χειρότερη και από του Άκη», υποστηρίζει ο πρώην γενικός διευθυντής Εξοπλιστικών Προγραμμάτων Ευάγγελος Βασιλάκος.

Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Real News, ο κ. Βασιλάκος ισχυρίζεται ότι ο τομέας των εξοπλιστικών δαπανών παρουσιάζει διαχρονικά πολλές αδυναμίες και κυρίως αδιαφάνεια, ιδιαίτερα σε ότι αφορά στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιείται μια εξοπλιστική προμήθεια.

Προς επίρρωση του ισχυρισμού αυτού, ο πρώην διευθυντής Εξοπλιστικών Προγραμμάτων αναφέρει μεταξύ άλλων πως από το 1996 έως το 2004 το Υπουργείο Άμυνας ακολουθούσε την πρακτική της απευθείας ανάθεσης σε συγκεκριμένο προμηθευτή, παραλείποντας παράνομα τη διαδικασία των διαγωνισμών ή προκηρύσσοντας «κατ' ευφημισμόν» διαγωνισμούς, όπου η τελική επιλογή ήταν ήδη προαποφασισμένη.

Ερωτηθείς για τη σύμβαση που είχε υπογράψει ο Άκης Τσοχατζόπουλος για τα γερμανικά υποβρύχια, ο κ. Βασιλάκος επιβεβαιώνει ότι όντως ήταν μία από τις πιο σκανδαλώδεις, ωστόσο συμπληρώνει πως αυτή που υπέγραψε ο Γιάννος Παπαντωνίου το 2002, η οποία αφορούσε και πάλι σε υποβρύχια που θα εκσυγχρονίζονταν, ήταν πολύ χειρότερη.

Και αυτό γιατί, όπως εξηγεί ο πρώην γενικός διευθυντής, λόγω μιας συγκεκριμένης αλλά πιθανότατα όχι τυχαίας πρόβλεψης της σύμβασης, το ελληνικό Δημόσιο πλήρωσε 30 εκατ. ευρώ παραπάνω.

«Η σύμβαση προέβλεπε τον εκσυγχρονισμό τριών υποβρυχίων και είχε μια προαίρεση για τον εκσυγχρονισμό ακόμα ενός υποβρυχίου. Εάν αποφασίζαμε να μην εκσυγχρονίσουμε αυτό το τέταρτο, θα πληρώναμε 30 εκατ. ευρώ παραπάνω. Αποφασίσαμε να μην το εκσυγχρονίσουμε και έτσι πληρώσαμε τα χρήματα», υποστηρίζει ο κ. Βασιλάκος.

Σύμφωνα με τον ίδιο, σε οποιαδήποτε ευνομούμενη χώρα το περιστατικό αυτό θα είχε σίγουρα πολιτικές συνέπειες, ωστόσο «εδώ δεν έγινε απολύτως τίποτα».

«Στην πολιτική ηγεσία ή θα πρέπει κάποιος να είναι ανόητος ή θα πρέπει να έχει κάποιον απώτερο σκοπό- να το πω κομψά- για να πάρει τέτοια απόφαση για τα υποβρύχια», καταλήγει ο κ. Βασιλάκος.