Τσίπρας: Καθοριστικός ο ρόλος της Ιόνιας Οδού στην ανάπτυξη της Ηπείρου

Τσίπρας: Καθοριστικός ο ρόλος της Ιόνιας Οδού στην ανάπτυξη της Ηπείρου

Έντεκα χρόνια μετά από την έναρξη των έργων, η Ιόνια Οδός εγκαινιάστηκε σήμερα, Τρίτη (05/06/2017) παρουσία του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα.

Ο πρωθυπουργός, κατά την ομιλία του, επιχείρησε να θέσει μια διαχωριστική γραμμή με τις προηγούμενες κυβερνήσεις για το θέμα των μεγάλων δημοσίων έργων, τόσο ως προς το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης όσο και ως προς τη διαπραγμάτευση με τους λεγόμενους «μεγαλοεργολάβους».

«Από το 2006 έως το 2015, για την Ιόνια Οδό, είχαμε την ολοκλήρωση περίπου του 50% των έργων σε εννιά χρόνια και μετά σήκωσαν κάποιοι τα χέρια ψηλά, καθώς το αδιέξοδο των διαπραγματεύσεων με τους παραχωρησιούχους ήταν τέτοιο που τους ανάγκασε να σταματήσουν τα έργα» τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας και πρόσθεσε: «Μέσα σε δύο χρόνια, σε δυόμιση χρόνια, όχι μόνο καταφέραμε να ξεκολλήσουμε τα έργα, να τα επανεκκινήσουμε, όχι μόνο βρήκαμε μια φόρμουλα ευνοϊκή για το δημόσιο συμφέρον, αλλά καταφέραμε και τηρήσαμε απόλυτα τα χρονοδιαγράμματα και κάνουμε πράξη ένα όνειρο, ένα όραμα για όλη τη Δυτική Ελλάδα, ένα έργο πνοής για τη χώρα.

Ο ρόλος της Ιόνιας Οδού είναι καθοριστικός για την οικονομική ανάκαμψη και ανασυγκρότηση της Δυτικής Ελλάδας και ιδιαίτερα της Ηπείρου, κυρίως στους τομείς του εμπορίου, των μεταφορών και του τουρισμού.

Το έργο

Ως προς τα τεχνικά χαρακτηριστικά, η Ιόνια Οδός περιλαμβάνει τέσσερις σήραγγες διπλού κλάδου και πέντε μεγάλες γέφυρες. Διασχίζει δύο Περιφέρειες και τέσσερις Νομούς.

Η λειτουργία της αναβαθμίζει σημαντικά κέντρα της περιοχής, όπως τα Γιάννενα, την Άρτα, το Αγρίνιο, μειώνοντας τους χρόνους μετακίνησης και διευκολύνοντας τη μεταφορά αγροτικών προϊόντων στην περιοχή.

Βελτιώνει σημαντικά την πρόσβαση στα λιμάνια της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας και του Αστακού, αναβαθμίζοντας έτσι τη διασύνδεση της χώρας με την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω της Αδριατικής.

Η λειτουργία της καθιστά πιο άμεση τη σύνδεση της Ελλάδας με τα Δυτικά Βαλκάνια.

Η συμβολή της Ιόνιας Οδού συνδέεται και με την αναβάθμιση των περιφερειακών δομών όπως:

- Τα έργα κατασκευής του καινούριου λιμανιού στην Ηγουμενίτσα

- Την προγραμματισμένη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα και το Αγρίνιο.

- Το σχεδιασμό της αναβάθμισης του δρόμου που συνδέει τα Γιάννενα με το μεθοριακό πέρασμα της Κακαβιάς, που θα αποτελέσει και τη συνέχεια της Ιόνιας Οδού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Τσίπρας, η Ιόνια Οδός και η ανάπτυξη που όλο έρχεται...

Ο Τσίπρας, η Ιόνια Οδός και η ανάπτυξη που όλο έρχεται...

Χαιρετίζει η Κομισιόν

Τα εγκαίνια της Ιόνιας Οδού χαιρέτισε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σημειώνοντας πως η κατασκευή της υποστηρίχθηκε 100% από τα ταμεία συνοχής χάρη στα έκτακτα μέτρα που πρότεινε στο πλαίσιο του προγράμματος του 2015.

«Ένα νέο ξεκίνημα για την ανάπτυξη και την απασχόληση στην Ελλάδα. Η ΕΕ επενδύει στη βελτίωση της καθημερινής ζωής των Ελλήνων πολιτών με ασφαλέστερους δρόμους και μειωμένο χρόνο ταξιδιού. Καλύτερες συνδέσεις στις μεταφορές σημαίνουν επίσης νέες οικονομικές ευκαιρίες και ταχύτερη ανάπτυξη. Η Ιόνια Οδός αποτελεί μία νέα ένδειξη της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης και φιλίας με την Ελλάδα» δήλωσε σχετικά η επίτροπος για την Περιφερειακή Πολιτική, Κορίνα Κρέτσου.

Η Ιόνια Οδός είναι ένας από τους πέντε αυτοκινητοδρόμους που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ, μαζί με τον αυτοκινητόδρομο Μορέας στην Πελοπόννησο, τον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου που συνδέει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη, την Ολυμπία Οδό από την Κόρινθο προς την Πάτρα και το μεσαίο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65 στην Κεντρική Ελλάδα. Οι παραπάνω αυτοκινητόδρομοι έχουν υποστηριχθεί με κονδύλια ύψους 3,6 δισ. ευρώ από την ΕΕ.

(Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)