ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Επιβεβαίωση newsbomb: Το όργιο των διαφημιστών στη Βουλή

Επιβεβαίωση newsbomb: Το όργιο των διαφημιστών στη Βουλή
Το θέμα των αδηφάγων πρακτικών των διαφημιστικών εταιρειών που πρώτο ανέδειξε το newsbomb...

Το θέμα των αδηφάγων πρακτικών των διαφημιστικών εταιρειών που ανέδειξε με αδιάσειστα στοιχεία και τεκμηριωμένα δημοσιεύματα το newsbomb.gr πρώτο, έφερε στη Βουλή ο πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ. κ. Γιώργος Καρατζαφέρης.

Το θέμα της ερώτησής του προς τους υπουργούς Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων είναι: «Ποσοστά επιστροφών σε διαφημιστικές εταιρείες και χειραγώγηση Μ.Μ.Ε από διαφημιστές».

Επικαλούμενος τα στοιχεία που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας (σ.σ. ο κ. Καρατζαφέρης αναφέρεται στο σχετικό φάκελο «Διαφημιστική Αγορά» του newsbomb.gr που τροφοδοτείται με συνεχείς αποκαλύψεις το τελευταίο διάστημα), ο πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ. επισημαίνει στην ερώτησή του ότι «ορισμένες διαφημιστικές εταιρείες, αντί του προβλεπομένου εκ του Νόμου ποσοστού 9,9% επιστροφής κατ’ ανώτατο όριο (σε χρήμα ή δωρεάν τηλεοπτικό χρόνο) επί των διαφημιστικών πακέτων που λαμβάνουν τα ΜΜΕ, εκβιάζουν και παίρνουν επιστροφές της τάξης του 20% ή και μεγαλύτερες, εκμεταλλευόμενες τη δεινή οικονομική κατάσταση πολλών ΜΜΕ».

Επισημαίνει ακόμη: «Δημοσιοποιήθηκαν, μάλιστα, συγκεκριμένα στοιχεία για διοχέτευση κρατικών διαφημιστικών πακέτων μέσω του διαφημιστικού πακέτου 170 εκατομμυρίων ευρώ του Ομίλου ΟΤΕ (συμπεριλαμβανομένων σε ποσοστό 100% θυγατρικών όπως οι COSMOTE, ΓΕΡΜΑΝΟΣ κ.ά) με σκοπό να χειραγωγούνται ΜΜΕ και να διακινείται «μαύρο», αφορολόγητο χρήμα, λόγω των «κάτω από το τραπέζι» επιστροφών. Με τον τρόπο αυτό, κάποια ΜΜΕ περιέρχονται συχνά υπό τον έλεγχο διαφημιστικών εταιρειών και συχνά πιέζονται να ακολουθήσουν υποδείξεις τους ακόμη και σε επιλογές που αφορούν σε πρόσωπα, περιεχόμενο εκπομπών κλπ.»

Ο πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ. ρωτά τους αρμόδιους υπουργούς:

-Ποιες διαφημιστικές διαχειρίζονται το πακέτο του Ομίλου ΟΤΕ, και ποια είναι τα αποτελέσματα της έρευνας του ΣΔΟΕ στις εμπλεκόμενες διαφημιστικές εταιρείες σχετικά με το «μαύρο χρήμα», που φαίνεται να διακινείται μέσω επιστροφών διαφημιστικών πακέτων και

- Τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για να σταματήσει η εκμετάλλευση των ΜΜΕ μέσω του συστήματος «επιστροφών» - διαφημιστικών εταιρειών;