ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γιάννης Καραγιώργης: Η πτώση και η άνοδος ενός εφοπλιστή με φίλους στο ΣΥΡΙΖΑ και στους ΑΝ.ΕΛ.

Γιάννης Καραγιώργης: Η πτώση και η άνοδος ενός εφοπλιστή με φίλους στο ΣΥΡΙΖΑ και στους ΑΝ.ΕΛ.

Το δεύτερο πλήγμα μετά το... ναυάγιο με την υπόθεση Καλογρίτσα δέχθηκε η κυβέρνηση στην προσπάθειά της να αποκτήσει τη δική της μιντιακή διαπλοκή.

Πώς και ποιοι τον διέσωσαν από βέβαιη χρεοκοπία και τον ανέδειξαν σε παράγοντα των ΜΜΕ - Έρχονται απίστευτες καταγγελίες για τη δράση του

Μια νέα υπόθεση με οσμή σκανδάλου τύπου «νέος Καλογριτσας» έρχεται στην επιφάνεια από τη σύλληψη του εφοπλιστή Καραγιώργη.

Βλέπετε, είχε κι αυτός διαδρομές φιλίας με τους ΑΝ.ΕΛ και με τον ΣΥΡΙΖΑ.

Ο 63χρονος εφοπλιστής Γιάννης Καραγιώργης που τον τελευταίο 1,5 χρόνο με μεθοδικά βήματα έχτιζε μια νέα αυτοκρατορία στο χώρο του Τύπου συνελήφθη με βάση ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης που εξέδωσαν οι ολλανδικές αρχές κατηγορούμενος για απάτη, πλαστογραφία και δόλια πτώχευση.

Ο Γιάννης Καραγιώργης, που φρουρείται στο νοσοκομείο που νοσηλεύεται καθώς κατά τη διάρκεια της σύλληψής του δήλωσε ασθενής, είναι διευθύνων σύμβουλος στο τηλεοπτικό δίκτυο επαρχιακών και περιφερειακών σταθμών Hellas Net, ετοιμάζεται να εκδώσει εβδομαδιαία εφημερίδα υπό τη διεύθυνση του γνωστού δημοσιογράφου Κώστα Βαξεβάνη, ενώ παράλληλα είχε αρχικά εκδηλώσει ενδιαφέρον να συμμετάσχει και στον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες.

Όχι και άσχημα για έναν επιχειρηματία που πριν λίγα χρόνια είχε φτάσει στη χρεοκοπία μετά από την κατάρρευση της ναυτιλιακής του εταιρείας όταν σε ένα από τα καράβια του, το ουσιαστικά ανασφάλιστο υπερ-δεξαμενόπλοιο «Στολίδι» είχε ξεσπάσει πυρκαγιά με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 20 ναυτικοί.

Κι όμως λίγα χρόνια αργότερα επανήλθε. Σε αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbomb.gr, τον βοήθησε ο καλός του φίλος Πάνος Καμμένος συστήνοντάς τον σε επιχειρηματίες κυρίως ξένους. Με τα λεφτά τους ξαναστάθηκε στα πόδια του, έφτιαξε μια νέα ναυτιλιακή εταιρεία από την αρχή, την Times Navigation, και πρόσφατα είχε ανακοινώσει την πρόθεσή του να εισέλθει στην αγορά των δεξαμενόπλοιων μέσα από ένα φιλόδοξο πλάνο παραγγελίας αρκετών μεσαίου μεγέθους νεότευκτων σε συνεργασία με τα κινεζικά ναυπηγεία China Shipping Industry (CIC Jiangsu).

Σύμφωνα όμως με άλλες πληροφορίες οι άνθρωποι που βοήθησαν τον Γιάννη Καραγιώργη για να ανακάμψει δεν θέλουν πλέον να έχουν και πολλές σχέσεις μαζί του.

Για την ακρίβεια δεν θέλουν ούτε να τον βλέπουν αφού όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ ο Έλληνας εφοπλιστής τους αλίευσε δεκάδες εκατομμύρια - δανεικά κι αγύριστα - προκειμένου δήθεν να προχωρήσει σε παραγωγικές επενδύσεις στα μίντια.

Πολύ σύντομα οι υποθέσεις αυτές θα απασχολήσουν τη Δικαιοσύνη

Αντιθέτως σχέσεις και μάλιστα στενές είχαν αναπτύξει το τελευταίο χρονικό διάστημα ο κατηγορούμενος εφοπλιστής και πλείστα όσα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ διατηρώντας πάντα και την εξαιρετικά στενή του σχέση με τον υπουργό Άμυνας Πάνο Καμμένο.

Ας εξετάσουμε όμως λίγο αναλυτικότερα τη μιντιακή εμπλοκή του Γιάννη Καραγιώργη, τους τελευταίους μήνες καθώς συμπίπτει με την κατάληψη της εξουσίας από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Το σκεπτικό ήταν απλό. Δημιουργήθηκε μια εταιρεία που είτε εξαγόρασε περιφερειακά κανάλια, είτε ήρθε σε συμφωνία μαζί τους παρέχοντάς τους μεγάλο μέρος του προγράμματος.

Η εξαγορά από τον Γιάννη Καραγιώργη έγινε με το θεσσαλικό κανάλι TRT, το οποίο πέρασε στα χέρια της offshore The Worldspeaker LTD, με έδρα την Κύπρο. Η συγκεκριμένη εταιρεία άλλαξε τίτλο μόλις τον Αύγουστο του 2014, όπως αποδεικνύεται από τον κατάλογο των εμπορικών σημάτων εταιρειών. Το προηγούμενο όνομά της ήταν Orsum Limited.
Συνολικά, το τηλεοπτικό δίκτυο Hellas Net περιλαμβάνει 11 περιφερειακούς σταθμούς της χώρας: Alfa Τηλεόραση Βορείου Ελλάδος (Ανατολική Μακεδονία και Θράκη), Corfu Channel/Τηλεόραση της Κέρκυρας (Δυτική Ελλάδα), Δίκτυο 1 Καστοριάς (Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας), ΕΝΑ Κεντρικής Ελλάδας (Στερεά Ελλάδα), Irida TV της Ρόδου (Δωδεκάνησα) PLP Αχαΐας (Πελοπόννησος), Sitia TV του Λασιθίου (Κρήτη), TVM Λέσβου (Βόρειο Αιγαίο), το Attica TV (Αττική) και το TRT Μαγνησίας (Θεσσαλία).

Η πρεμιέρα που έγινε τον περασμένο Δεκέμβριο στο Μουσείο της Ακρόπολης από τον ίδιο τον εφοπλιστή Γιάννη Καραγιώργη ήταν ο ορισμός της πολιτικό οικονομικής διαπλοκής. Και πρωταγωνιστές ήταν κορυφαίοι κυβερνητικοί παράγοντες, από αυτούς που έχουν καθοριστικό λόγο στο νέο μιντιακό τοπίο που στήνεται τους τελευταίους μήνες στη χώρα.

Ο υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος που όπως προσημειώθηκε ήταν και είναι στενός του φίλος και παραβρέθηκε μάλιστα και στο γάμο του εφοπλιστή στη Μόσχα πριν από ένα χρόνο, ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης και ο γενικός γραμματέας ενημέρωσης, Λευτέρης Κρέτσος. Οι δύο τελευταίοι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουν καθοριστικό ρόλο στην αδειοδότηση των καναλιών.

Ακόμη, μεταξύ άλλων παρόντες ήταν επίσης η Έλενα Κουντουρά, ο περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός, τραπεζίτες, στελέχη χρηματιστηριακών εταιρειών και επιχειρηματίες.

Παράλληλα είναι γνωστό στα δημοσιογραφικά γραφεία ότι ο κ. Καραγιώργης ετοίμαζε και καθημερινή εφημερίδα η οποία θα υποστήριζε το θεάρεστο έργο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛ.

Η εφημερίδα αυτή προετοιμάζεται παράλληλα με μια ακόμη, φιλοκυβερνητικών αισθημάτων, την Πρώτη της οικογένειας Καλογρίτσα. Πληροφορίες επιμένουν πως η εφημερίδα θα εκδοθεί τελικά παρά την εμπλοκή με τις τηλεοπτικές άδειες που εικαζόταν ότι μπορεί να αναστείλει και την έντυπη προσπάθεια να στηθεί ένα δίκτυο νέων ΜΜΕ φιλικών προς τη σημερινή κυβέρνηση.

Και μια... σύμπτωση. Τον περασμένο Απρίλιο, ο Γιάννης Καραγιώργης φερόταν αποφασισμένος να διεκδικήσει μια από τέσσερις τηλεοπτικές άδειες εθνικής εμβέλειας κάτι το οποίο τελικά δεν έγινε και στη θέση του τη άδεια διεκδίκησε τελικά η οικογένεια Καλογρίτσα.

Η σύλληψη που ανατρέπει τα δεδομένα

Όλα έδειχναν να πηγαίνουν κατ’ ευχήν για τον εφοπλιστή μιντιάρχη και τους πολιτικούς του φίλους. Όμως οι αστυνομικές αρχές της Ολλανδίας είχαν διαφορετική γνώμη και εξέδωσαν ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης με το οποίο τον κατηγορούν για απάτη πλαστογραφία και δόλια πτώχευση.

Συνελήφθη το απόγευμα της Πέμπτης από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Νοτιοανατολικής Αττικής εκδήλωσε αδιαθεσία και νοσηλεύεται φρουρούμενος στο Ιπποκράτειο έως ότου αισθανθεί καλύτερα για να μεταφερθεί πιθανότατα στον Κορυδαλλό έως ότου αποφασιστεί από τις δικαστικές αρχές αν θα εκδοθεί ή όχι στην Ολλανδία για να δικαστεί.

Και παρά το γεγονός ότι ο ίδιος ο κατηγορούμενος εφοπλιστής δηλώνει αθώος η ουσία είναι ότι κανείς δεν μπορεί να προκαταλάβει τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης. Ουσιαστικά ο εφοπλιστής Γιάννης Καραγιώργης απειλείται με καταστροφή όπως και το εγχείρημά του στα media.

Η δήλωση

Στη δική του εκδοχή για την υπόθεση, ο κ. Καραγιώργης αναφέρει ότι αγνοούσε την ύπαρξη του εντάλματος, ενώ ο αρμόδιος εισαγγελέας, χωρίς να τον καλέσει για εξηγήσεις εξέδωσε σε βάρος του ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης, θεωρώντας τον πρόσωπο άγνωστης διαμονής, το οποίο δεν ισχύει.

Ειδικότερα, η δήλωση του κ. Καραγιώργη έχει ως εξής:

«Το 2010 ανέπτυξα επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ολλανδία με συνεταίρους Ολλανδούς πολίτες. Η δραστηριότητα αφορούσε επένδυση σε γαλακτοβιομηχανία της Ολλανδίας, η οποία δυστυχώς πτώχευσε το 2011. Από το ολλανδικό κράτος ορίστηκε σύνδικος πτώχευσης, γεγονός το οποίο εγώ αγνοούσα. Εν συνεχεία, ο σύνδικος, χωρίς ουδέποτε να με καλέσει, διαβίβασε τα στοιχεία της υπόθεσης στην ολλανδική εισαγγελία. Ο αρμόδιος εισαγγελέας, χωρίς και πάλι να με καλέσει για να δώσω εξηγήσεις, άσκησε δίωξη και εξέδωσε ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης, θεωρώντας με ως πρόσωπο άγνωστης διαμονής, γεγονός το οποίο ασφαλώς δεν ισχύει, αφού τυγχάνω γνωστό πρόσωπο, με γνωστές επαγγελματικές δραστηριότητες και με γνωστή διεύθυνση . Με βάση το εν λόγω ένταλμα, του οποίου την ύπαρξη αγνοούσα, όπως και όλης της διαδικασίας που πραγματοποιήθηκε σε πλήρη άγνοιά μου και χωρίς ποτέ να έχω δώσει έστω μία κατάθεση, επήλθε η τυπική σύλληψή μου, ώστε να παρουσιασθώ ενώπιον των ολλανδικών αρχών.

Είναι δεδομένο, ότι δεν στοιχειοθετούνται ούτε οι λόγοι για την έκδοση του ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης, αλλά ούτε, και πολύ περισσότερο, οι αναγγελλόμενες κατηγορίες, τις οποίες θα αντικρούσω στα πλαίσια του Νόμου, όταν μου γνωστοποιηθούν.

Σεβόμενος πλήρως τους νόμους και χωρίς να βαρύνομαι με οποιαδήποτε παράνομη πράξη, θα παράσχω τις εξηγήσεις μου ενώπιον κάθε αρμόδιας δικαστικής αρχής».

Η πρώτη κατάρρευση και η ολική επαναφορά

Τη δεκαετία του 1990, σε ηλικία 35 ετών ο Γιάννης Καραγιώργης διαχειριζόταν έναν στόλο από 13 πλοία μέσω της εταιρείας Silver Carriers. Όλα κατέρρευσαν όταν το 1994 ξέσπασε πυρκαγιά στο υπερ-δεξαμενόπλοιο «Στολίδι», με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή είκοσι μέλη του πληρώματος. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, το τάνκερ ήταν υποασφαλισμένο, προφανώς για να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα, και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να κληθούν να πληρώσουν τις αποζημιώσεις η εταιρεία και ο εφοπλιστής Καραγιώργης με την προσωπική του περιουσία.

Οι πιστώτριες τράπεζες Berliner Bank, Banque Paribas και Bank Bruxelles Lambert προκειμένου να καλύψουν τις απαιτήσεις τους που άρχισαν να μην εξυπηρετούνται, σύντομα άρχισαν τις κατασχέσεις.

Μάλιστα, η γαλλική Banque Paribas (μετέπειτα BNP) είχε επιτύχει να παγώσει περιουσιακά στοιχεία του παγκοσμίως, εξαιτίας των οφειλών του εφοπλιστή προς αυτή, Παράλληλα, η γερμανική Berliner Bank, στράφηκε ακόμη και εναντίον της ναυλομεσίτριας Cleaves, μέλος του ομίλου της Inchcape Shipping Services, για τις αποτιμήσεις που είχε κάνει για επτά πλοία του Καραγιώργη, βάσει των οποίων χρηματοδοτήθηκε από τους Γερμανούς, προφανώς με περισσότερα λεφτά απ' ό,τι άξιζαν τελικά τα καράβια».

Η καταστροφή τότε ολοκληρώθηκε με το διαζύγιό του, που ήρθε λίγα χρόνια αργότερα από τη Ιωάννα Πάικου, αφού πρώτα απέκτησαν ένα γιο.

Όλα έμοιαζαν χαμένα. Όμως ο Γιάννης Καραγιώργης δεν το έβαλε κάτω. Αρχικά ασχολήθηκε ξανά με μια δουλειά που γνώριζε καλά, τις ναυλώσεις των πλοίων προσπαθώντας να ανακάμψει αργά αλλά σταθερά.

Μάλιστα, το 2001 ακούστηκε ότι ήταν έτοιμος να μπει στο χώρο του ποδοσφαίρου επενδύοντας το ποσό των 18 εκατομμυρίων δολαρίων στην ΑΕΚ, κάτι το οποίο δεν έγινε ποτέ.

Στην πορεία, αποτραβηγμένος από τα φώτα της δημοσιότητας για πολλά χρόνια, δούλεψε μεθοδικά με τη βοήθεια άλλων επιχειρηματικών κύκλων με ορισμένους από τους οποίους τον έφερε σε επαφή και ο φίλος του πρόεδρος των ΑΝΕΛ Πάνος Καμμένος.

Και κάπου εκεί στις αρχές του 2011 το όνομά του άρχισε να ακούγεται και πάλι στα επιχειρηματικά γραφεία και σαλόνια της Αθήνας και του Πειραιά. Το 2013 ακούστηκε έντονα ότι ήταν έτοιμος να επενδύσει στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha συνεταιριζόμενος με τον Δημήτρη Κοντομηνά, όταν ο τελευταίος έψαχνε συμμάχους για να πάρει πίσω το κανάλι από τους Γερμανούς του RTL. Και αυτό τελικά δεν αποδείχθηκε στην πράξη.

Το 2014 παντρεύτηκε στη Μόσχα τη νέα σύντροφο Σοφία Σωτηράκου. Για το λόγο αυτό ναύλωσε ειδική πτήση που μετέφερε το ζευγάρι και τους 88 καλεσμένους του, μεταξύ των οποίων το ζεύγος Καμμένου και η δημοσιογράφος Μάρα Ζαχαρέα, από την Αθήνα.

Με την επιστροφή του ρίχτηκε με τα... μούτρα στη δουλειά, τόσο στο χώρο των media όσο και της ναυτιλίας.
Πριν από ελάχιστο καιρό μάλιστα η εταιρεία Times Navigation ανακοίνωσε τις προθέσεις της να εισέλθει στην αγορά των δεξαμενόπλοιων. Μέσω επιστολής προθέσεων, ανακοίνωσε ότι επεξεργάζεται το ενδεχόμενο παραγγελίας μέχρι επτά νεότευκτων πλοίων στην CIC. Μάλιστα, ο πρόεδρος της Times Navigation, Γιάννης Καραγιώργης, δήλωσε στο TradeWinds ότι η πιθανή συμφωνία περιλαμβάνει τέσσερα πλοία με option για άλλα τρία. Τα τέσσερα -που αποτελούν τη στάνταρ παραγγελία- αναμένεται να παραδοθούν στη ναυτιλιακή από τα τέλη του Ιουλίου του 2018 έως τα τέλη του Απριλίου του 2019.

Με βάση την παρούσα κατάσταση της αγοράς, το TradeWinds εκτιμά πως το συνολικό κόστος της παραγγελίας (εάν αυτή τελικώς αφορά και τα επτά νεότευκτα) θα ξεπεράσει τα 250 εκ. δολάρια.

Η Times Navigation, που διαθέτει μέχρι στιγμής πέντε πλοία τύπου supramax, ψάχνει εδώ και αρκετούς μήνες ευκαιρία για να εισέλθει στην αγορά των τάνκερ. Η αρχική ιδέα ήταν να παραγγείλει δεξαμενόπλοια στα ναυπηγεία Sinopacific Offshore & Engineering’s Dayang, εκεί δηλαδή που η εταιρεία είχε παραγγείλει έξι ultramax bulkers το Δεκέμβριο του 2013. Είχε εκδώσει και επίσημη σχετική ανακοίνωση ότι σκοπεύει να μετατρέψει αυτά τα μεσαίου μεγέθους νεότευκτα σε χημικά δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου στα ίδια ναυπηγεία.

Όλα στον αέρα

Είναι προφανές ότι η σύλληψη του εφοπλιστή Γιάννη Καραγιώργη αποτελεί ένα ξάφνιασμα τόσο για τον ίδιο όσο και για τους ισχυρούς φίλους του και τουλάχιστον καθυστερεί, αν δεν ανατρέπει κιόλας τα επιχειρηματικά του σχέδια που όπως προσημειώθηκε είναι πολλά και εξαιρετικά φιλόδοξα. Η απόφαση της ελληνικής Δικαιοσύνης στην οποία αναμένεται να προσφύγει προκειμένου να αποφύγει την έκδοση και την δίκη στην Ολλανδία αναμένεται με εξαιρετικά ενδιαφέρον.

Σχετικές ειδήσεις