ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οι 9 «κίτρινες» ενστάσεις της ΝΔ

Οι 9 «κίτρινες» ενστάσεις της ΝΔ
Σειρά αντιρρήσεων και επιφυλάξεων εκφράζει η ΝΔ για το νόμο Ραγκούση για τα ταξί...

Σειρά αντιρρήσεων και επιφυλάξεων εκφράζει η ΝΔ για το νόμο Ραγκούση για τα ταξί.

Μια ημέρα μετά, την χάραξη «κόκκινων γραμμών», από τον ίδιο τον Αντώνη Σαμαρά, που τάχθηκε, μιλώντας στους κόλπους του κόμματός του, υπέρ της θέσπισης πληθυσμιακών κριτηρίων αλλά και μιας λύσης «τύπου Ρέππα», τα αρμόδια όργανα του κόμματος συγκεκριμενοποιούν τις αντιρρήσεις τους και:

- χαρακτηρίζουν αντισυνταγματική τη διάταξη που προβλέπει άσκηση επαγγέλματος ταξί μόνο με τη μορφή ΑΕ ή ΕΠΕ.

-Eκφράζουν τη διαφοροποίησή τους, στη διάταξη περί αμεταβίβαστων αδειών που θα μπορούσε, όπως διευκρινίζουν, να εφαρμοστεί μόνο για τις νέες άδειες και όχι για τις παλαιές που είναι όλες αγορασμένες και επομένως η ρύθμιση αυτή απαξιώνει ατομική περιουσία.

-Διακρίνουν σοβαρές, αρνητικές επιπτώσεις στην κυκλοφορία και στο περιβάλλον από την κυκλοφορία μεγάλου αριθμού ταξί, αφού όπως λένε ήδη σήμερα, στην Αθήνα κυκλοφορούν 13.500 και με την πρώτη εφαρμογή του νόμου θα κυκλοφορήσουν περίπου άλλα 7500 ταξί μετατρέποντας την ελληνική πρωτεύουσα σε ένα απέραντο parking.

-Βλέπουν δημιουργία ΚΑΡΤΕΛ εξαιτίας του τρόπου χορήγησης αδειών ΕΔΧ.

-Θεωρούν σκανδαλώδεις και ευνοϊκές τις ρυθμίσεις Ραγκούση για τα ταξί ειδικής μίσθωσης, παρά το γεγονός ότι με την κεντρική ιδέα αυτών των ταξί εμφανίζονται θετικοί. Εκτιμούν μάλιστα πως με αυτές τις «όλα τα ενοικιαζόμενα επιβατικά αυτοκίνητα θα μετατραπούν σε ταξί».

-Τάσσονται κατά της σύστασης Παρατηρητηρίου ΕΔΧ αυτοκινήτων, «βλέποντας» ακόμη ένα όργανο, που θα συνεπάγεται πρόσθετο οικονομικό κόστος, για να… “παρατηρεί” τις συνέπειες από την εφαρμογή του νόμου κάθε εξάμηνο.

Σχετικά με τη χρηματοδότηση για αγορά νέου οχήματος, το επιτελείο Σαμαρά υπενθυμίζει πως η αντικατάσταση οχήματος δεν μπορεί να εφαρμοστεί γιατί είναι αντίθετη στην κοινοτική νομοθεσία –κάτι που η κυβέρνηση είχε ισχυριστεί και στους ιδιοκτήτες φορτηγών-.

Σημειώνουν πως τα Φορολογικά κίνητρα, δεν είναι καθορισμένα και θα συζητηθούν.

Διακρίνουν προχειρότητα με αποτέλεσμα τελικά το νομοσχέδιο εξαιρείται κοινής λογικής.