ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σαρωνικός Πετρελαιοκηλίδα: O EMSA διαψεύδει την κυβέρνηση - Υπήρχε πλοίο στη Λεμεσό

Σαρωνικός Πετρελαιοκηλίδα: O EMSA διαψεύδει την κυβέρνηση - Υπήρχε πλοίο στη Λεμεσό

Απανωτά είναι πλέον τα πλήγματα που δέχεται η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ για τους χειρισμούς της σε ό,τι αφορά την κινητοποίηση για την αντιμετώπιση της πετρελαιοκηλίδας στον Σαρωνικό, μετά και τη δήλωση της εκπροσώπου Τύπου του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Ναυτικής Ασφαλείας (EMSA), Ραντίνα Ρούσεβα, ότι υπήρχε σκάφος του EMSA τόσο στο λιμάνι της Λεμεσού στην Κύπρο όσο και στο αντίστοιχο της Βάρνας, στη Βουλγαρία.

«ΑΚΟΜΗ ΕΝΑ ΣΚΑΦΟΣ ΜΑΣ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ ΣΤΗ ΒΑΡΝΑ» ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΕΙ Ο ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Η δήλωση της κυρίας Ρούσεβα, η οποία μίλησε στον ΣΚΑΪ, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα όσα είπε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, ότι «το πιο κοντινό στην Ελλάδα πλοίο του EMSA ήταν στη Μάλτα» και πως το σκάφος «θέλει 3,5 μέρες για να έρθει από τη Μάλτα, δεν είναι αεροπλάνο».

Στην Κύπρο και συγκεκριμένα στο λιμάνι της Λεμεσού βρισκόταν το κοντινότερο πλοίο στην Ελλάδα από την πλευρά του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Ασφάλειας, σύμφωνα με τη νέα τηλεφωνική επικοινωνία του skai.gr με την εκπρόσωπο Τύπου του EMSA, Ραντίνα Ρούσεβα η οποία πρόσθεσε ότι υπήρχε σκάφος του EMSA και στο λιμάνι της Βάρνας στη Βουλγαρία.

Ωστόσο, η κυρία Ρούσεβα προχώρησε κι ένα βήμα παραπέρα, διαψεύδοντας τα όσα δήλωσε από πλευράς του και ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός, ότι τα σκάφη του EMSA είναι πολύ μεγάλα, ώστε να επιχειρήσουν στους λιμενίσκους της Σαλαμίνας.

Είπε, λοιπόν, η ίδια: «Αυτό είναι κάτι που κανένας δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα χωρίς να γνωρίζει τρία πολύ βασικά – δομικά στοιχεία. Αρχικά τον τύπο των ακτών και το βάθος, δεύτερον την μεταβλητότητα των ρευμάτων της περιοχής και τρίτον τον τύπο σκάφους που ο EMSA αποφασίζει να στείλει».

Ερωτηθείσα, εξάλλου, εάν ο EMSA έχει ακριβή στοιχεία σχετικά με το μέγεθος της ρύπανσης αλλά και για τον χρόνο που θα απαιτηθεί μέχρι να ολοκληρωθούν οι επιχειρήσεις απορρύπανσης του Σαρωνικού, η εκπρόσωπος Τύπου του Οργανισμού απάντησε: «Αυτό είναι ένα ζήτημα σχετικό από ευμετάβλητα στοιχεία. Είναι συνάρτηση της έκτασης που έχει λάβει η μόλυνση το χρονικό διάστημα που δεν επιχειρούμε στην περιοχή και μέχρι που έχει σήμερα μεταφερθεί η πετρελαιοκηλίδα από τα ρεύματα».

Η ίδια, παράλληλα, αφήνει αιχμές και για τους χειρισμούς της κυβέρνησης, επισημαίνοντας πως ο EMSA συνιστά ένα μηχανισμό «πρόσθετης βοήθειας» και προσθέτει με νόημα: «Κάθε χώρα - μέλος οφείλει να έχει ένα σχέδιο δράσης σε περιπτώσεις θαλάσσιας ρύπανσης το οποίο πρέπει να έχει ακολουθήσει πριν τη χρήση του μηχανισμού».

Από «κόσκινο» όλες οι υποθέσεις λαθρεμπορίας καυσίμων

Την ίδια στιγμή, ραγδαίες εξελίξεις πυροδοτεί η απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας, Παναγιώτη Κουρουμπλή, να μεταβεί στον Άρειο Πάγο και να ζητήσει να επανεξεταστούν όλες οι αθωωτικές αποφάσεις που έχουν ληφθεί την τελευταία δεκαετία και αφορούν σε υποθέσεις λαθρεμπορίας καυσίμων.

Ο κ. Κουρουμπλής ζήτησε από το ανώτατο δικαστήριο της χώρας να ελεγχθεί εκ νέου και η υπόθεση του πλοιοκτήτη του «Αγία Ζώνη ΙΙ», Θόδωρου Κουντούρη.

Παράλληλα, ο υπουργός Ναυτιλίας προανήγγειλε ενδελεχείς ελέγχους και έκτακτες επιθεωρήσεις στα δεξαμενόπλοια υπό ελληνική σημαία, τα οποία εκτελούν πλόες στο εσωτερικό της χώρας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι έλεγχοι θα διενεργηθούν σε όσα σκάφη έλαβαν πρόσφατα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου ή άλλους εξουσιοδοτημένους οργανισμούς.

Σημειώνεται πως ο υπουργός Ναυτιλίας είχε ζητήσει την Τετάρτη (20/09/2017) από την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου να παρέμβει, ώστε να ξεμπλοκαριστούν ορισμένες διαδικασίες που σχετίζονται με την απορρύπανση μετά το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ». (Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)

Σχετικές ειδήσεις