ΨΩΝΙΖΩ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

VECHRO: Μια οικογενειακή επιχείρηση που βάζει χρώμα στη ζωή μας

VECHRO: Μια οικογενειακή επιχείρηση που βάζει χρώμα στη ζωή μας

Ακόμα και σε καιρό οικονομικής κρίσης, η VECHRO ακολουθεί σταθερά ανοδική πορεία, διευρύνοντας κάθε χρόνο το μερίδιό της στην ελληνική αγορά

Γυρνώντας πίσω το χρόνο, κάνουμε μια στάση στο 1948. Στα πρώτα, δύσκολα μεταπολεμικά χρόνια, που η Ελλάδα έπρεπε να βρει τους βηματισμούς της και να σπάσει το... γκρίζο φόντο του πολέμου και της κατοχής. Μέσα σε αυτή τη συγκυρία δυο επιχειρηματίες ονόματι Μπρίκας και Καφές αποφασίζουν να βάλουν χρώμα στη ζωή μας, όχι εισαγόμενο αλλά ελληνικό.

Παίρνουν, λοιπόν, την απόφαση και ξεκινούν από την περιοχή του Μοσχάτο να στήσουν το όνειρο τους, μια βιοτεχνία με ποιοτικά βερνίκια και χρώματα. Δημιουργούν, λοιπόν, την ΒΕΧΡΩ (VECHRO). Δανείζονται τις πρώτες συλλαβές από τις λέξεις Βερνίκια και Χρώματα και φτιάχνουν το όνομα της εταιρείας. ΒΕΧΡΩ, όνομα εμπνευσμένο, συνδεδεμένο με την ποιότητα!

Ο στόχος τους είναι η παραγωγή και η διάθεση υψηλής ποιότητας προϊόντων στην ελληνική αγορά. Η εταιρεία αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς και δεν περνά απαρατήρητη τόσο εντός, όσο και εκτός συνόρων. Ξένοι επενδυτές από την Γαλλία - έχοντας μάλλον προβλέψει την ανοδική της πορεία- ενδιαφέρονται να αποκτήσουν την επιχείρηση.
Έτσι, 15 χρόνια μετά την ίδρυση της, η VECHRO αλλάζει χέρια και τα δικαιώματα της «μεταναστεύουν» στην Γαλλία, καθώς η Societe Francaise Duco την εξαγοράζει το 1963. Ευτυχώς, όμως, αυτή η «αποδημία» δε κρατά και πολύ και η VECHRO επιστρέφει στη βάση της, στην Ελλάδα. Αιτία είναι τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η γαλλική εταιρεία, η οποία αποφασίζει ότι για να σωθεί θα πρέπει να πουλήσει όλες τις θυγατρικές της. Ο τότε εμπορικός διευθυντής της Societe Francaise Duco ο κ. Ιωάννης Π. Χατζηνικόλας αποφασίζει ότι αξίζει να πάρει ένα μεγάλο επιχειρηματικό ρίσκο και εξαγοράζει το μερίδιο της VECHRO.
Η ισχυρή της θέση στην ελληνική αγορά, σε συνδυασμό με την εξαιρετική ποιότητα των προϊόντων της, παρακινούν τον κ. Χατζηνικόλα και αρπάζει την ευκαιρία. Άλλωστε, ο ίδιος, ως εμπορικός διευθυντής της εταιρείας γνωρίζει πολύ καλά εκ των έσω, ότι η εταιρεία έχει ισχυρά θεμέλια και θα φτάσει πολύ ψηλά. Το 1981, λοιπόν, η ιδιοκτησία της VECHRO επιστρέφει στην Ελλάδα και από τότε παραμένει σε ελληνικά χέρια. Η ανοδική της πορεία συνεχίζεται και χρόνο με το χρόνο γίνεται όλο και πιο ισχυρή. Με όρεξη και θέληση, η δεύτερη γενιά Χατζηνικόλα αναλαμβάνει την επιχείρηση το 1985, έχοντας έναν όραμα, να κάνει την VECHRO, την πρώτη εταιρεία χρωμάτων στην Ελλάδα. Ο Ιωάννης βάζει τις γνώσεις, ο Νότης Χατζηνικόλας και η Κατερίνα Χατζηνικόλα-Δήμα τις νέες ιδέες! Τα παιδιά, λοιπόν, του Ιωάννη Π. Χατζηνικόλα μαζί με το έμπειρο διοικητικό προσωπικό θέτουν τους στόχους τους και προχωρούν.

Ιωάννης Χατζηνικόλας - Ένας πραγματικός ηγέτης!

Ο Ιωάννης Χατζηνικόλας ήταν και είναι δίπλα στην επιχείρηση, ακόμα και τώρα. Μπορεί, σήμερα, η ηλικία του να μην του επιτρέπει να βρίσκεται συνεχώς στην επιχείρηση, δίνει, όμως, το «παρών» καθημερινά... μέσω τηλεφώνου! Ο κ. Χατζηνικόλας δεν χάνει ποτέ τις κοινωνικές εκδηλώσεις της εταιρείας, κάθε χρόνο στην κοπή της πίτας είναι εκεί, να ευχηθεί ο ίδιος προσωπικά στους εργαζομένους και να τους ευχαριστήσει για την προσφορά τους.

Σκεφθείτε Οικολογικά – Χρωματίστε Οικολογικά

Η κίνηση ματ, που εκτοξεύει την εταιρεία στην κορυφή, είναι η στροφή της προς τα οικολογικά προϊόντα. Η VECHRO πρωτοπορώντας – το 2002- στρέφει τον προσανατολισμό της προϊοντικής της γκάμας σε οικολογικά πιστοποιημένα προϊόντα Τα στελέχη, δεν επαναπαύονται, σκέφτονται μελλοντικά και πρωτοπορούν. Το βάψιμο σιγά - σιγά περνά στα χέρια του ιδιώτη, που νοιάζεται όλο και περισσότερο για την ποιότητα των χρωμάτων που επιλέγει. Αν και αρχικά οι ανταγωνιστές της εταιρείας δεν βλέπουν θετικά αυτή τη στροφή της VECHRO προς τα οικολογικά προϊόντα, ο χρόνος όμως αποδεικνύεται ο καλύτερος κριτής. Έπειτα από μερικά χρόνια όλες οι εταιρείες χρωμάτων υιοθετούν την τακτική της VECHRO και προσθέτουν στην γκάμα χρωμάτων τους, οικολογικά προϊόντα.

Και κάπως έτσι ξεκινά η «ευρωπαϊκή» πορεία της VECHRO. Δύο χρόνια μετά την πρώτη πιστοποίηση, το 2004 η Ευρωπαϊκή Ένωση πιστοποιεί συνολικά 15 προϊόντα της, ανάμεσά τους και τα επώνυμα smaltoplast extra & smaltolux hydro. Και οι καινοτομίες δεν σταματούν εκεί. Το 2008 έχοντας φτάσει τις 46 πιστοποιήσεις, είναι η πρώτη εταιρεία χρωμάτων, στην Ευρώπη, που λανσάρει χρώμα που είναι ταυτόχρονα οικολογικό- υποαλλεργικό- αντιμικροβιακό και εξασφαλίζει πιο καθαρούς κι υγιεινούς χώρους.

Η ναυαρχίδα της επιχείρησης είναι το smaltoplast, ένα προϊόν αποκλειστικά οικολογικό, γεγονός που δείχνει την πίστη που έχει η VECHRO στα οικολογικά προϊόντα. Το smaltoplast silk έχει ισχυρές πιστοποιήσεις κι έγκριτους δοκιμαστικούς ελέγχους από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το Βρετανικό Ίδρυμα Αλλεργιών –Allergy UK και το Paint Research Association- UK. Το 2010 πρωτοπορεί για ακόμη μια φορά, και πιστοποιεί πρώτη στην Ευρώπη τις ιδιότητες οικολογικών χρωμάτων για εξωτερικές επιφάνειες (προϊόν Smaltoplast 100% acrylic).

Σήμερα η VECHRO μπορεί να υπερηφανεύεται για τα 76 προϊόντα της, που φέρουν το ευρωπαϊκό οικολογικό σήμα "Μαργαρίτα". Αυτή η οικογενειακή επιχείρηση έχει καταφέρει να είναι η 3η στην Ευρώπη με τα περισσότερα πιστοποιημένα οικολογικά προϊόντα. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις πιστοποιήσεις των οικολογικών προϊόντων μπορείτε να επισκεφτείτε το site της εταιρείας, www.vechro.gr.

Οι άνθρωποι της VECHRO

Στις εγκαταστάσεις της (επιφάνειας 9000 τμ.), στην Πέτρα Βοιωτίας, η VECHRO απασχολεί περίπου 110 εργαζόμενους, με τους περισσότερους να εργάζονται πάνω από 15 χρόνια, στην επιχείρηση. Κανένας δεν είναι αναλώσιμος, και όλοι θεωρούνται μέλη της οικογένειας VECHRO!

Η VECHRO στην κρίση

Ακόμα και σε καιρό οικονομικής κρίσης, η VECHRO ακολουθεί σταθερά ανοδική πορεία, διευρύνοντας κάθε χρόνο το μερίδιό της στην ελληνική αγορά.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας κ. Κατερίνα Χατζηνικόλα- Δήμα, περιγράφει τις ενέργειες, που έκανε προκειμένω να επιβιώσει η εταιρεία: «Η VECHRO θεώρησε την κρίση ως ευκαιρία αναδιάρθρωσης των λειτουργικών της δαπανών σε πιο υγιή βάση έχοντας τη μεγαλύτερη δυνατή απόδοση με τη χαμηλότερη δυνατή επιβάρυνση. Αυτό ήταν μία διαδικασία που πήρε χρόνο και συνεχίζεται ακόμα και σήμερα. Έτσι εξοικονομήθηκαν οι απαραίτητοι πόροι που είχε ανάγκη η εταιρεία ώστε να ανταπεξέρχεται στις υποχρεώσεις της με τον ίδιο αν όχι καλύτερο τρόπο όπως πράττει όλα τα χρόνια της ανοδικής της πορείας».

VECHRO, χωρίς σύνορα

Η επιτυχία στην Ελλάδα είναι δεδομένη, καινούρια πρόκληση για την εταιρεία είναι το εξωτερικό. Έτσι «ανοίγει» τα φτερά της και ισχυροποιεί τη θέση της στις χώρες των Βαλκανίων και όχι μόνο. Γερμανία, Κύπρος, Ρουμανία, Αλβανία, Βουλγαρία, Μάλτα, είναι μερικές από τις χώρες, στις οποίες έχει αναπτύξει οικονομικές δραστηριότητες. Η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου εξαγωγών της εταιρείας αποτελεί σημαντικό άξονα στρατηγικής της εταιρείας Η κυρία Χατζηνικόλα διευκρινίζει ότι η VECHRO, παρά το άνοιγμα της στο εξωτερικό, θα έχει πάντα ως στόχο τα προϊόντα της να ικανοποιούν κυρίως την ελληνική αγορά: «Η VECHRO παραμένει προσηλωμένη στο στόχο της να παράγει στην Ελλάδα για την Ελληνική αγορά και να αναπτύσσει περαιτέρω την εξαγωγική της δραστηριότητα. Θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τη διαμόρφωση οικολογικής συνείδησης των καταναλωτών με βελτιωμένα και καινοτόμα προϊόντα ικανοποιώντας κάθε ανάγκη της αγοράς. Όραμά μας ένα περιβάλλον με αξία για την ανθρώπινη ζωή στον πλανήτη».

"Κορυφαία Ποιότητα - Καλύτερο Περιβάλλον"

Το σύνθημα της εταιρείας τα λέει όλα! Η ποιότητα και το περιβάλλον, πάνε πακέτο για την οικογένεια της VECHRO!