ΥΓΕΙΑ

Υψηλοί οι ρυθμοί ανάπτυξης του ηλεκτρονικού τσιγάρου

Υψηλοί οι ρυθμοί ανάπτυξης του ηλεκτρονικού τσιγάρου

Για υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στις πωλήσεις ηλεκτρονικών τσιγάρων που σημειώνονται κάθε χρόνο έκανε λόγο ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικού Τσιγάρου κ. Δημήτρης Πετρόπουλος.

Κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής του συνέντευξης, ο κ. Πετρόπουλος επικαλούμενος διεθνείς μελέτες επεσήμανε πως «ο τζίρος της συγκεκριμένης αγοράς μπορεί σε μερικά χρόνια από σήμερα να φτάσει ή και να ξεπεράσει εκείνον των συμβατικών τσιγάρων», ενώ δεν παρέλειψε να σχολιάσει και το γεγονός της «πολεμικής» που αντιμετωπίζει ο κλάδος, με πλήθος ανακριβών φημών και εικοτολογιών.

«Το ηλεκτρονικό τσιγάρο αφαιρεί από το κάπνισμα το μεγαλύτερο παράγοντα θνησιμότητας, την πίσσα» ανέφερε, μεταξύ άλλων, ενώ υπενθύμισε πως η αλλαγή της συνήθειας του καπνίσματος με το λιγότερο επιβλαβές άτμισμα, θα είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των δαπανών για την αντιμετώπιση των συνεπειών του καπνίσματος, «οι οποίες σύμφωνα με εκτιμήσεις αποτελούν περίπου το 14% του προϋπολογισμού υγείας της χώρας μας».

Σε ότι αφορά τις έρευνες για το ηλεκτρονικό τσιγάρο, ο Πρόεδρος του ΣΕΕΗΤ τόνισε την επάρκεια των επιστημονικών στοιχείων για τις βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις στην υγεία, οι οποίες όπως είπε χαρακτηριστικά «δεν συγκρίνονται καν με τα παραδοσιακά τσιγάρα» και αναφέρθηκε στην πρόσφατη ανακοίνωση της Αμερικανικής Ένωσης Καρδιολογίας (ΑΗΑ), της παλαιότερης και μεγαλύτερης εθελοντικής ιατρικής Ένωσης των ΗΠΑ, πως «αν ένας καπνιστής έχει δυσανεξία ή για δικούς του λόγους δεν επιθυμεί τη χρήση συμβατικών φαρμάκων για να διακόψει το κάπνισμα και επιθυμεί να χρησιμοποιήσει το ηλεκτρονικό τσιγάρο ως εναλλακτικό τρόπο καπνίσματος, είναι λογικό να υποστηρίξουμε την προσπάθειά του».

Η ανάγκη ρύθμισης και με εθνική νομοθεσία για την αγορά του ηλεκτρονικού τσιγάρου, που απασχολεί χιλιάδες εργαζομένους αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα κατά τον κ. Πετρόπουλο, τη στιγμή μάλιστα που υπάρχει η σχετική κοινοτική Οδηγία, προκειμένου να αποσαφηνιστούν οι όροι κυκλοφορίας και εμπορίας του, αλλά και άλλες παράμετροι, όπως η διαφήμιση, η οποία ήδη ξεκίνησε στη Μεγάλη Βρετανία, με απόφαση της Ειδικής Αρχής Εποπτείας Διαφημιστικών Πρακτικών.