Πανεπιστημιακό Ρίου: Η εικόνα που δόθηκε αδικεί σε μεγάλο βαθμό το νοσοκομείο μας

Πανεπιστημιακό Ρίου: Η εικόνα που δόθηκε αδικεί σε μεγάλο βαθμό το νοσοκομείο μας

Απάντηση στα καταγγελλόμενα από τον κ. Γεώργιο Φαλτσέτο, δίνουν η διοίκηση, το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Πατρών.

Αρχικά, ο διοικητής Θεόδωρος Πισιμίσης εκφράζει την απορία γιατί ο κ. Φαλτσέτος δεν απευθύνθηκε ποτέ στο νοσοκομείο για παράπονα. «Είμαστε σίγουροι ότι πολλά πράγματα θα είχαν εξηγηθεί και δεν θα είχε δοθεί η εικόνα αυτή, η οποία σε μεγάλο βαθμό αδικεί το νοσοκομείο μας. Ακόμη και σήμερα δεν έχουμε λάβει καμία καταγγελία έγγραφη ή προφορική από τον κ. Φαλτσέτο» αναφέρει ο κ. Πισιμίσης και συνεχίζει:

«Οι απαντήσεις στα περισσότερα θέματα που θίγονται δίδονται από τα γεγονότα. Θα αποφύγουμε κάθε αξιολογική κρίση ή χαρακτηρισμό γιατί κάτι τέτοιο δεν αρμόζει ούτε σε εμάς ούτε σε ένα σεβαστό πρόσωπο όπως ο κ. Φαλτσέτος. Απλά θα παραθέσουμε τα γεγονότα και πιστεύουμε ότι το θέμα θα λήξει.

1) Ο ασθενής εισήλθε στις 26/12/2016 και ώρα 21:46 στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών, εμπύρετος και μετά από λιποθυμικό επεισόδιο. Αμέσως εξετάστηκε, όπως ο ίδιος παραδέχεται, από γιατρούς και κατά την ώρα 22:24 παραγγέλθηκαν από τους ιατρούς οι πρώτες εξετάσεις αίματος και ούρων (δηλαδή εντός μισής ώρας). Η διάγνωση εισαγωγής ήταν Λοίμωξη Αναπνευστικού.

Όπως ο ίδιος παραδέχεται "εξετάστηκα σε διάστημα τεσσάρων ωρών περίπου από καρδιολόγο, παθολόγο, νευρολόγο-ελήφθησαν αίμα και ούρα για εξέταση, μου τοποθέτησαν ορό και υποβλήθηκα σε ακτινογραφία θώρακος και αξονική τομογραφία εγκεφάλου". Η τελευταία εξέταση-διάγνωση της αξονικής τομογραφίας έγινε 03:44 πρωινή ώρα της επομένης. Οι μετακινήσεις έγιναν από τραυματιοφορείς.

2) Όταν τελείωσαν οι εξετάσεις, ο ασθενής μεταφέρθηκε στο χώρο της αναζωογόνησης του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών. Την νύχτα αυτή οι πληρότητες των παθολογικών κλινικών ξεπερνούσαν το 100% και όπως γίνεται συνήθως αναζητείται κενή κλίνη, ως φιλοξενία, σε άλλη κλινική, προκειμένου να μην παραμείνει ο ασθενής σε φορείο. Η κλίνη βρέθηκε στην ουρολογική κλινική την επομένη, κατεξοχήν καθαρή κλινική, με χαμηλά επίπεδα λοιμώξεων. Στο ενδιάμεσο χρόνο παρέμενε στο θάλαμο αναζωογόνησης.

3) Σε ό,τι αφορά στη θέση που επικαλείται ότι δικαιούται (Α΄θέση) πληροφορούμε ότι στα 28 χρόνια λειτουργίας του ΠΓΝΠ ουδέποτε λειτούργησαν θέσεις (εξαιρουμένης της Μαιευτικής κλινικής).

Ο λόγος είναι ότι τα μονόκλινα και δίκλινα δωμάτια χρησιμοποιούνται για νοσηλεία ασθενών με πολυανθεκτικούς οργανισμούς λοιμώδη-μεταδοτικά νοσήματα ή ανοσοκατεσταλμένους ασθενείς, οι οποίοι πρέπει να προφυλάσσονται από πιθανές λοιμώξεις.

4) Σχετικά με τη σίτιση, η εντολή για "ελαφρά υδαρή διατροφή" δόθηκε γραπτώς από τον θεράποντα ιατρό στους διαιτολόγους και δεν άλλαξε κατά την διάρκεια της θεραπείας. Σε συζήτηση με τους θεράποντες ιατρούς και τον Καθηγητή, τους οποίους άλλωστε ευχαριστεί ο ασθενής, είναι η μόνη επιτρεπόμενη και ενδεδειγμένη δίαιτα. Φυσικά ο ασθενής έχασε βάρος αλλά οι δείκτες θρέψης κατά την έξοδό του από το νοσοκομείο ήταν σε απόλυτα φυσιολογικά επίπεδα. Να σημειωθεί ότι ο ασθενής είχε αναπνευστική ανεπάρκεια και ήταν υπό αγωγή οξυγόνου.

Οποιαδήποτε άλλη διατροφή, σύμφωνα με τους θεράποντες ιατρούς του, θα ήταν επικίνδυνη για την υγεία του. Σε ό,τι αφορά το κοφτό μακαρονάκι στη σούπα του, που επικαλείται σας κάνουμε γνωστό ότι τέτοιο υλικό δεν υπάρχει στο νοσοκομείο μας από το 2015 (αν και δεν είναι σημαντικό για το όλο θέμα).

5) Σε ότι αφορά στρώματα και κλινοσκεπάσματα, δεν υπάρχει στρώμα κρεβατιού "σκισμένο, σχεδόν ξεκοιλιασμένο" στην κλινική. Σίγουρα υπάρχουν ορισμένα φθαρμένα στρώματα, κυρίως στο κέντρο του κρεβατιού. Μετά από 1,5 μέρα νοσηλείας και επειδή κενώθηκε κλίνη δίπλα από τον κ. Φαλτσέτα, η νοσηλεύτρια έκανε αλλαγή στρωμάτων, το οποίο ήταν εντελώς καινούργιο και ήταν ο δεύτερος ή τρίτος ασθενής που το χρησιμοποιούσε. Το νοσηλευτικό, αλλά και το ιατρικό προσωπικό διαβεβαιώνει ότι ποτέ δεν του δόθηκε μαξιλάρι χωρίς μαξιλαροθήκη. Κάποια παρεξήγηση πρέπει να υπάρχει, που θα είχε επιλυθεί αν είχε εκφράσει ο ασθενής σχετικό παράπονο.

Τα σεντόνια ήταν πεντακάθαρα, αλλά ο ασθενής προτίμησε να χρησιμοποιήσει δικά του. Την επόμενη μέρα άδειασε κλίνη σε μικρότερο θάλαμο και η νοσηλεύτρια του πρότεινε να μεταφερθεί εκεί. Ο ίδιος δεν δέχτηκε την αλλαγή, διότι επιθυμούσε να πάρει εξιτήριο πριν την πρωτοχρονιά.

6) Η Διοίκηση του ΠΓΝΠ δηλώνει, ότι δεν υπάρχει έλλειψη υγειονομικού υλικού στο νοσοκομείο. Αυτά που επικαλείται ο ασθενής για έλλειψη λευκοπλάστη για στήριξη τον φλεβοκαθετήρα, πληροφορούμε, ότι το νοσοκομείο χρησιμοποιεί κατάλληλα επιθέματα στήριξης φλεβοκαθετήρα. Ίσως αυτό να θεώρησε μια λωρίδα αυτοκόλλητης γάζας.

7) Η επιθυμία του να λάβει εξιτήριο παραμονή πρωτοχρονιάς και ενώ οι γιατροί είχαν ζητήσει ακτινογραφία θώρακος, ο ίδιος δήλωσε, ότι δεν θα περιμένει τραυματιοφορέα να τον μεταφέρει στο ακτινολογικό και θα πήγαινε με την συνοδεία της συζύγου του για να επισπεύσει την διαδικασία για εξιτήριο. Στις 30/12/2016 είχε υποβληθεί και σε triplex καρωτίδων. Οι ιατροί έκριναν ότι η κατάσταση του δεν επέτρεπε την έξοδο του από το Νοσοκομείο και πολύ λογικά ο ασθενής παρέμεινε.

8) Στις 3/1/2017 υπεβλήθει σε αξονική τομογραφία θώρακος, όπου οι γιατροί διαπίστωσαν ότι ο ασθενής είναι πλέον θεραπευμένος και μπορεί να λάβει εξιτήριο.

Τα παραπάνω προκύπτουν και αποδεικνύονται από τις ημερομηνίες και τις ώρες που φέρουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων, τα οποία βρίσκονται στο φάκελο του ασθενούς. Όλα τα τεκμήρια είναι στη διάθεση κάθε αρμόδιου να τα ελέγξει».

Πάντως, η διοίκηση του νοσοκομείου έκρινε το θέμα ως σοβαρό και για το λόγο αυτό συγκάλεσε σύσκεψη με όλους τους εμπλεκόμενους (πάνω από 20 άτομα) από την είσοδο του ασθενούς στο ΤΕΠ μέχρι που έλαβε εξιτήριο. «Κατά γενική ομολογία του Καθηγητή, των θεραπόντων ιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού, τους οποίους δικαίως εκθειάζει ο ίδιος ο ασθενής, τα γεγονότα που αναφέρονται είναι ακριβή καθώς και ότι ο κ. Φαλτσέτος δεν είχε εκφράσει παράπονα για την εν γένει νοσηλεία του στο ΠΓΝΠ» αναφέρει ο κ. Πισιμίσης.

«Οπωσδήποτε θα υπάρχουν θέματα για συζήτηση γύρω από τη λειτουργία ενός τόσο μεγάλου νοσοκομείου. Αλλά όπως προκύπτει από τα παραπάνω η συγκεκριμένη νοσηλεία έγινε με κάθε δυνατή φροντίδα, σε χρόνους που κάθε άλλο παρά αδιαφορία δείχνουν και είμαστε σίγουροι ότι μια συζήτηση με τον κ. Φαλτσέτο θα είχε λύσει πολλά από τα παράπονα που είχε (π.χ. μονόκλινο δωμάτιο, διατροφή, φιλοξενία σε άλλη κλινική).

Είμαστε διατεθειμένοι ακόμη και τώρα να συζητήσουμε τα προβλήματα που θέτει ο κ. Φαλτσέτος και σε κάθε περίπτωση που υπάρχει περιθώριο και δυνατότητα βελτίωσης αυτή να πραγματοποιηθεί. Σε καμία όμως περίπτωση η εικόνα του ΠΓΝΠ δεν είναι η εικόνα του τριτοκοσμικού νοσοκομείου που δόθηκε» καταλήγει η διοίκηση του νοσοκομείου.

Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ