Νέο Νissan Qashquai: Πρώτη δοκιμή

Νέο Νissan Qashquai: Πρώτη δοκιμή

Πριν από 7 περίπου χρόνια, το 2007, η 1η γενιά του Qashqai εξέπληξε τους πάντες, μεταξύ αυτών και την ίδια τη Nissan.

Τους υπόλοιπους γιατί αναρωτιόντουσαν πως δεν είχαν σκεφτεί οι ίδιοι αυτό το περίεργο τότε αμάξωμα που συνδύαζε εξαιρετικά στοιχεία από τρεις διαφορετικούς κόσμους –αυτούς των SUV, των συμβατικών μικρο- μεσαίων και των στέισον- και χτυπούσαν το κεφάλι τους στον τοίχο. Την ίδια τη Nissan γιατί είχε βάλει πολύ χαμηλά τον πήχη, ίσως γιατί είχε αρχικά κάποιες αμφιβολίες για την επιτυχία του concept, προϋπολογίζοντας μόλις 100.000 ευρωπαϊκές πωλήσεις σε ετήσια βάση τη στιγμή που έφτασαν τις 250.000.

Στη Nissan φυσικά δεν χτυπούσαν τα κεφάλια τους στον τοίχο, αλλά τα χέρια τους από ικανοποίηση, ενώ το ίδιο φιλοδοξούν να κάνουν και με τη νέα γενιά, που θα ξεκινήσει στην Ελλάδα το Μάρτιο. Για το σκοπό αυτό λοιπόν άλλαξαν ελαφρώς τις αναλογίες του αμαξώματος, μιας και το μήκος είναι μεγαλύτερο κατά σχεδόν 5 εκατοστά και το πλάτος κατά περίπου 3, ενώ αντίθετα μειώθηκε το ύψος κατά 15 χιλιοστά. Αν στα παραπάνω προσθέσει κανείς τα πιο έντονα χαρακτηριστικά του design –προσέξτε το έντονο ανάγλυφο στο καπό και τη διαμόρφωση των φτερών μαζί με τα φωτιστικά που μπαίνουν στο προφίλ- θα καταλήξει στη διαπίστωση πως το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι μόνο πιο σύγχρονο και εμφατικό αλλά ταυτόχρονα και πιο σπορτίφ.

Πιο σπορτίφ είναι και το εσωτερικό του. Ναι μεν κάθεσαι ψηλά, αλλά τόσο το ταμπλό όσο και η κονσόλα περιβάλλουν τον οδηγό σε τέτοιο βαθμό, που αν έκλεινες τα μάτια και στου έλεγαν πως είσαι μέσα στο 370Z θα έλεγες, μέχρι ενός σημείου ΟΚ. Παράλληλα έχει βελτιωθεί αισθητά η ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται και η συνολική αίσθηση είναι εμφανώς πιο upper class σε σχέση με το Qashqai που ξέρουμε. Παράλληλα, παρά τη μείωση του ύψους, οι χώροι στο πίσω κάθισμα είναι πλέον ελαφρώς καλύτεροι και άρα ακόμα πιο άνετοι, ενώ μεγαλύτερο κατά 20 λίτρα είναι και το πορτμπαγκάζ, που εδώ φτάνει τα 430. Από πλευράς εξοπλισμού επί της ουσίας δεν λείπει τίποτα, ενώ η λίστα των εξτρά περιλαμβάνει πέρα από όλα τα διαθέσιμα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας που εντάσσονται στο πακέτο Safety Shield, φουλ προβολείς LED και σύστημα πλοήγησης με online σύνδεση και δικό του App store.

Καινούργιο είναι και το πλαίσιο, που έχει οδηγήσει σε μια μείωση του βάρους κατά 40 κιλά, ενώ οι αναρτήσεις έχουν ρυθμιστεί εκ νέου –στις προσθιοκίνητες εκδόσεις υπάρχει πίσω ημιάκαμπτος, στην τετρακίνητη άξονας πολλαπλών συνδέσμων- και εξασφαλίζουν βελτιωμένο επίπεδο άνεσης αλλά και μεγαλύτερη ακρίβεια στα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Οι κινητήρες που υπάρχουν για το καινούργιο best seller της Nissan είναι ένας βενζίνης και 2 diesel, ενώ στην πορεία θα προστεθεί κι ένας άλλος βενζινοκινητήρας (1.600 κυβικά με 163 ίππους). Ο πρώτος είναι ο γνωστός από άλλα μοντέλα του ομίλου Renault Nissan 1.200 turbo, που δίνει και στο Qashqai τα διαπιστευτήριά του. Με 115 ίππους και 190 Nm ροπής και σε συνδυασμό με ένα 6άρι κιβώτιο κινεί χωρίς να δείχνει σε καμία περίπτωση ότι πιέζεται το όμορφο crossover. Ότι ταιριάζει καλά με το υπερυψωμένο αμάξωμα των 1.320 κιλών διαφαίνεται και από την επίσημη μέση κατανάλωσή του, που είναι 5,6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ σε ότι αφορά τις επιδόσεις σημειώστε 0-100 σε 10,9 δεύτερα και τελική 185.

O βασικός diesel είναι ο 1.5 dCi (από 19.710 ευρώ με απόσυρση), που μπορεί να μη χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, αλλά εδώ βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο εξέλιξής του, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται περίπου 30% πιο οικονομικός σε σχέση με την εκδοχή του που υπήρχε στην προηγούμενη γενιά του μοντέλου. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η κατανάλωσή του να είναι μόλις 3,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές CO2 του 99 γραμμάρια, τιμές που αφενός το καθιστούν το πιο οικονομικό και καθαρό SUV της κατηγορίας του και αφετέρου το απαλλάσσουν από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Η απόδοσή του έχει παραμείνει στους 110 ίππους (0-100 σε 11,9 δεύτερα, τελική 182), ενώ για όσους θέλουν περισσότερους υπάρχουν και οι 130 του 1.6 dCi (από 22.110 ευρώ με απόσυρση). Ο top diesel είναι και αυτός που συνδυάζεται τόσο με το νέο αυτόματο κιβώτιο Xtronic όσο και με τετρακίνηση (από 26.210 ευρώ με απόσυρση), ενώ είναι και ο μόνος που έχει το σύστημα που κλείνει τις γρίλιες στη μάσκα για ακόμα καλύτερη αεροδυναμική σε σχέση με το έτσι κι αλλιώς πολύ καλό 0,32 που επιδεικνύει στάνταρ το Qashqai. Στάνταρ κι εδώ είναι το σύστημα start stop, ενώ η τελική φτάνει τα 190 και το 0-100 έρχεται σε 9,9 δεύτερα.

Έτσι λοιπόν και η 2η γενιά του Nissan Qashqai έχει τη δυνατότητα και να συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου του και να ταράξει σε κάποιο βαθμό τα νερά της κλάσης των μικρο- μεσαίων SUV. Και με την τιμή του, καθώς στην Ελλάδα το 1.2 βενζίνης θα ξεκινά από τις 17.150 ευρώ με απόσυρση.

Γιάννης Σκουφής

Πηγή: carzine.gr