ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To νέο πεδίο αναμέτρησης των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι οι οθόνες

To νέο πεδίο αναμέτρησης των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι οι οθόνες

Οι οθόνες έχουν εισβάλλει για τα καλά στο εσωτερικό των αυτοκινήτων μας και χρόνο με το χρόνο γίνονται μεγαλύτερες.

Του Γιάννη Σκουφή

Αν μέχρι πριν από λίγα χρόνια οι μηχανικοί των αυτοκινητοβιομηχανιών συναγωνίζονταν για να πετύχουν μεγαλύτερες αποδόσεις με περισσότερους ίππους και αυξημένη ροπή τώρα έχουν δώσει όλη τους την προσοχή στα συστήματα infotainment και τις οθόνες που αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο τους.

Προσπαθούν δηλαδή να παρουσιάσουν όλο και πιο εύχρηστα και έξυπνα μενού, νέες δυνατότητες και λειτουργίες και φυσικά όλο και πιο μεγάλες οθόνες. Τοποθετημένες είτε οριζόντια είτε κάθετα και σε διάφορες παραλλαγές.

Τα στατιστικά δεδομένα αναφέρουν πως τα τελευταία χρόνια η μέση οθόνη αυτοκινήτου έχει αυξηθεί από τις 6,4 ίντσες στις 7,3, ενώ είναι ενδιαφέρον πως ακόμα και η πιο μεγάλη από τις δύο αυτές τιμές δείχνει πλέον μικρή. Και αυτό γιατί τα νέα μοντέλα υπερθεματίζουν με οθόνες που φτάνουν μέχρι και τις 15 ίντσες, σχεδόν δηλαδή όσο η οθόνη ενός κοινού laptop, ενώ υπάρχει και η Tesla που είναι εδώ και καιρό στις 17 ίντσες και έπεται και συνέχεια.

Το άνω άκρο είναι η οθόνη των 48 ιντσών του κινέζικου Byton, που πιάνει το ταμπλό του από άκρη σε άκρη, επιλογή που όλο και κάποιοι άλλοι κατασκευαστές θα βρεθούν να μιμηθούν. Που θα σταματήσει αυτή η αύξηση των ιντσών; Κατά την άποψή μου όταν το παρμπρίζ αρχίζει να παίζει το ρόλο ενός γιγάντιου head up display (HUD).

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στην gallery που ακολουθεί:

Σχετικές ειδήσεις