ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτή η κλασική κλούβα της VW κινείται από τον ηλεκτροκινητήρα του e-Up!

Αυτή η κλασική κλούβα της VW κινείται από τον ηλεκτροκινητήρα του e-Up!

O κινητήρας του μίνι της αποδίδει σχεδόν διπλάσιους ίππους από τον μπόξερ που κινούσε αρχικά το όμορφο επιβατικό βαν με το εξωτικό όνομα Samba.

Του Γιάννη Σκουφή

Η τάση να αποκτούν κλασικά αυτοκίνητα μια καινούργια ηλεκτρική υπόσταση δεν περιορίζεται μόνο στα σούπερ σπορ μοντέλα ή σε μεγάλες λιμουζίνες, αλλά επεκτείνεται και σε πιο ταπεινές κατηγορίες. Ακόμα και στα βαν σαν αυτό των φωτογραφιών μας, που είναι η πιο upper class έκδοση Samba -χαρακτηρίζεται από τα πολλά παράθυρα- της κλασικής κλούβας της VW.

Όταν είχε βγει από την πόρτα του εργοστασίου το 1966 στο πίσω μέρος του υπήρχε ένας αναιμικός, επίπεδος και αερόψυκτος κινητήρας βενζίνης με 44 ίππους που με πολύ κόπο εξασφάλιζε μια τελική ταχύτητα 105 χλμ./ ώρα. Το συγκεκριμένο βαν πέρασε 50 χρόνια στους δρόμους της Καλιφόρνια και όταν επέστρεψε σχεδόν διαλυμένο στη Γερμανία η VW Επαγγελματικά σε συνεργασία με την E-Classics αποφάσισαν όχι μόνο να το αναπαλαιώσουν αλλά και να το μετατρέψουν σε ηλεκτρικό.

Για το σκοπό αυτό χρησιμοποίησαν το σύστημα πρόωσης του ηλεκτρικού e-Up! Η μπαταρία του είναι ίδια με αυτή της βασικής έκδοσης του ID.3 του πρώτου ηλεκτρικού VW που βασίζεται στο πλαίσιο MEB και έτσι έχει μια ενεργειακή χωρητικότητα 45 kWh, που εξασφαλίζει μια αυτονομία περίπου 200 χιλιομέτρων. Η φόρτισή της σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 50 kW διαρκεί μόλις 40 λεπτά για το 80% της χωρητικότητάς της, ενώ ως ηλεκτρικό και χάρη στους 83 ίππους του ηλεκτροκινητήρα το Samba μπορεί να κινηθεί μέχρι και με 130 χλμ./ ώρα.

Για να γίνεται αυτό με ασφάλεια και άνεση έχει αλλάξει και η ανάρτησή του και στους δύο άξονες και έχουν αναβαθμιστεί τα φρένα του, ενώ φυσικά η όλη μετατροπή κάθε άλλο παρά φτηνή είναι μιας και κοστίζει σχεδόν 65.900 ευρώ.