ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πόσο διαφέρουν μεταξύ τους δύο κινητήρες της Φόρμουλα 1 που τους χωρίζει μισός αιώνας;

Πόσο διαφέρουν μεταξύ τους δύο κινητήρες της Φόρμουλα 1 που τους χωρίζει μισός αιώνας;
AP Photo

H Φόρμουλα 1 είναι το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ και σε κάθε εποχή διαθέτει την κορυφαία τεχνολογία, η οποία βέβαια συνεχώς εξελίσσεται.

Του Γιάννη Σκουφή

Πόσο αλλάζουν οι κινητήρες της Φόρμουλα 1 μέσα σε ένα χρονικό διάστημα 50 ετών; Τη σύγκριση επιχείρησε αρχικά στο Twitter ο Matt Grant, συνιδιοκτήτης της Modatek, που είναι προμηθευτής της Cosworth, που χρησιμοποίησε για το σκοπό αυτό δύο κινητήρες.

Ο πρώτος είναι ο Cosworth DFV του 1967 με 3.000 κυβικά που με συνολικά 156 νίκες συγκαταλέγεται στους πιο επιτυχημένους στην ιστορία της Φόρμουλα 1 και ήταν μάχιμος μέχρι και το 1983. Ο δεύτερος είναι ο επίσης V8 αλλά μικρότερος με 2.400 κυβικά, CA του 2013, ο οποίος χρησιμοποιήθηκε από πολλές ομάδες που είχαν περιορισμένο προϋπολογισμό και βέβαια είναι και ο τελευταίος οχτακύλινδρος στην F1.

Αυτό που προσέχει κανείς στις φωτογραφίες είναι η διαφορά μεγέθους μεταξύ των δύο συνόλων. Και αυτό σε όλους του τομείς, από το μπλοκ και την κυλινδροκεφαλή μέχρι και τα πιστόνια, ο πιο σύγχρονος CA έχει σαφώς πιο μικρές διαστάσεις. Και αυτό δεν οφείλεται βέβαια στα 600 λιγότερα κυβικά αλλά στην εξέλιξή του με τη βοήθεια CAD (Computer Aided Design) και CNC (Computer Numerical Control), που επέτρεπαν τη σχεδίαση και την κατασκευή πιο σύνθετων δομών. Φυσικά καθοριστικό ρόλο έπαιζε και η εξέλιξη των υλικών αλλά και των μεθόδων παραγωγής.

Παράλληλα με την τεχνολογία της παραγωγής βελτιωνόταν συνεχώς και η απόδοση των κινητήρων της F1. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τώρα, με τα υβριδικά σύνολα, η θερμοδυναμική απόδοση κάποιων συνόλων να φτάνει μέχρι και το 50%, όταν στα συμβατικά μοντέλα παραγωγής δεν ξεπερνά το 30%.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.