ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πόσο απέχει το πραγματικό μέγεθος των πορτμπαγκάζ από το επίσημο;

Πόσο απέχει το πραγματικό μέγεθος των πορτμπαγκάζ από το επίσημο;

Τα πολλά λίτρα στην πράξη είναι ίσως λιγότερα και μάλιστα σε αρκετά μεγάλο βαθμό.

Του Γιάννη Σκουφή

Το μέγεθος του χώρου αποσκευών αποτελεί για πολλές κατηγορίες αυτοκινήτων και ομάδες αγοραστών καθοριστικό κριτήριο αγοράς και λογικό είναι οι κατασκευαστές να θέλουν να εξασφαλίσουν και να παρουσιάσουν όσο μεγαλύτερες χωρητικότητες μπορούν. Είναι όμως οι επίσημες τιμές κοντά στην πραγματικότητα ή απέχουν;

Προκειμένου να το διαπιστώσει αυτό η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC έκανε δικές της μετρήσεις και κατέγραψε αποκλίσεις που σε μερικές περιπτώσεις φτάνουν μέχρι και τα 300 λίτρα. Για παράδειγμα στο VW Sharan αντί των 955 λίτρων του κατασκευαστή οι άνθρωποι της ADAC χώρεσαν μόλις 630, στη BMW Χ5 250 λίτρα πιο λίγα στη Mercedes GLE 220 λίτρα λιγότερα, ενώ στο Audi e-tron αντί για 660 λίτρα 415.

Από την άλλη υπήρχαν περιπτώσεις όπως αυτή του Dacia Duster που η εργοστασιακή τιμή (413 λίτρα) ήταν πρακτικά η ίδια με αυτήν της ADAC (410), ενώ κάποια λίγα μοντέλα, όπως το Toyota Aygo εμφάνισαν και ελαφρώς μεγαλύτερες τιμές.

Γενικά τις πιο μικρές αποκλίσεις στη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ τις παρουσίασαν λιμουζίνες με κλασικό αμάξωμα τριών όγκων ή με πέμπτη πόρτα. Όσο για τις διαφορές οφείλονται κυρίως στο ότι για τη μέτρηση της χωρητικότητα δεν υπάρχει συγκεκριμένη, ενιαία προδιαγραφή ως προς τη θέση των καθισμάτων ή το ύψος φόρτωσης, ενώ πολλοί από τους κατασκευαστές μετρούν καθαρό όγκο. Στην πράξη όμως προκύπτουν δυσκολίες μιας κανείς δεν βάζει ρευστά που προσαρμόζονται στο εκάστοτε σχήμα αλλά αποσκευές με συγκεκριμένες διαστάσεις που ενίοτε βρίσκουν κάπου και δεν χωρούν.

Αν λοιπόν το πορτμπαγκάζ παίζει καθοριστικό ρόλο για εσάς πέρα από τα νούμερα των κατασκευαστών δείτε και στην πράξη αν πραγματικά χωρά π.χ. το καροτσάκι του μωρού σας για να είστε απόλυτα βέβαιοι.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr