ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Δύο από τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων της Volkswagen θα καίνε λάδια τηγανίσματος

Δύο από τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων της Volkswagen θα καίνε λάδια τηγανίσματος

Η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι προτεραιότητα για όλες τις εταιρείες και οι λύσεις που εφαρμόζονται είναι ενδιαφέρουσες.

Του Γιάννη Σκουφή

Δύο εκατομμύρια οχτακόσιες χιλιάδες. Τόσο είναι τα καινούργια αυτοκίνητα του ομίλου Volkswagen που μετακινούνται ακτοπλοϊκώς στις χώρες παράδοσής τους, με συνολικά 7.700 δρομολόγια που γίνονται με περισσότερα από 100 πλοία της γραμμής και με 11 συνολικά μισθωμένα πλοία, ειδικά για τη μεταφορά αυτοκινήτων.

Η ναυσιπλοΐα σε γενικές γραμμές δεν είναι πρότυπο φιλικής προς το περιβάλλον μετακίνησης, κυρίως λόγω του ναυτικού πετρελαίου που χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο ως καύσιμο κάποια από τα πλοία που χρησιμοποιεί ο όμιλος Volkswagen χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα. Όπως τα αδελφά, κινεζικής κατασκευής πλοία «Κομφούκιος» και «Αριστοτέλης» της νορβηγικής ναυτιλιακής Siem που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Το καθένα μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 4.800 καινούργια αυτοκίνητα και κάνουν το διάπλου του Ατλαντικού.

Στο μέλλον δύο ακόμα πλοία της γερμανικής ναυτιλιακής θα κάνουν ενδο- ευρωπαϊκά δρομολόγια επιβαρύνοντας λιγότερο το περιβάλλον καταναλώνοντας MR1-100. Πρόκειται για ένα νέο καύσιμο της ολλανδικής εταιρείας Good Fuels η οποία χρησιμοποιεί για την παραγωγή ανακυκλωμένα φυτικά έλαια από εστιατόρια και τη βιομηχανία τροφίμων. Με τη χρήση του συγκεκριμένου καυσίμου οι εκπομπές CO2 των πλοίων μειώνονται κατά 85%, ενώ το σημαντικό είναι πως για τη χρήση του δεν απαιτούνται αλλαγές στις μηχανές των καραβιών.