ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πόσο μεγάλο ρόλο παίζει το χρώμα στην αξία μεταπώλησης ενός αυτοκινήτου;

Πόσο μεγάλο ρόλο παίζει το χρώμα στην αξία μεταπώλησης ενός αυτοκινήτου;

Στα μεταχειρισμένα προφανώς το χρώμα του αμαξώματος αρκεί για να αποθαρρύνει ή να προσελκύσει ένα αγοραστή επηρεάζοντας άμεσα την μεταπωλητική αξία.

Του Γιάννη Σκουφή

Ανάμεσα στα κριτήρια που θέτουν όσοι αναζητούν ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο είναι και αυτό του χρώματος του αμαξώματος. Αν πάλι δεν ανήκετε σε αυτή την ομάδα αγοραστών, που δίνουν τόσο μεγάλη σημασία στο χρώμα, ίσως να σας έχει τύχει να βρείτε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο σε άριστη κατάσταση, αλλά που δυστυχώς δεν ταιριάζει στα γούστα σας. Π.χ. επειδή είναι βαμμένο σε ένα φανταχτερό λαχανί χρώμα ή σε ένα λαμπερό πορτοκαλί.

Ωστόσο, ακόμα και στις περιπτώσεις με πιο αποδεκτά χρώματα έχει αποδειχθεί πολλές φορές πως ο υποψήφιος αγοραστής ενός μεταχειρισμένου προτιμά τα πιο κοινά. Όπως είναι το λευκό, το μαύρο, το ασημί, το γκρι κ.α. Ειδικά στην χώρα μας ένα χρώμα που αποφεύγεται ανάλογα με την περιφέρεια είναι αυτό των ταξί, π.χ. το κίτρινο στην Αττική. Βέβαια, αυτό εξαρτάται από αγορά σε αγορά, από χώρα σε χώρα και από ήπειρο σε ήπειρο.

Για παράδειγμα, μεγάλη εντύπωση προκαλεί το πόρισμα μιας έρευνας της iSeeCars -που έγινε για την αμερικανική αγορά σε έξι εκατομμύρια επιβατικά που πουλήθηκαν από το 2017 έως το 2020- έδειξε πως σε βάθος τριετίας και ανάμεσα στα χρώματα που χάνουν λιγότερο την αξία τους είναι το κίτρινο με ποσοστό απαξίωσης 20,4%.

Τα χρώματα που ακολουθούν είναι το μπεζ με ποσοστό 22,8%, το πορτοκαλί με 27,1%, το πράσινο με 31,3%, το γκρι με 36,4%, το κόκκινο με 36,9% κ.α. Τα χρώματα με τον ταχύτερο ρυθμό μείωσης της μεταπωλητικής αξίας ενός αυτοκινήτου μετά την τριετία του είναι το μωβ (με -41,2%), το καφέ (με -42,1%) και το χειρότερο όλων το χρυσαφί (με -45,6%).

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.