ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πόσα χιλιόμετρα λέτε πως έχει «γράψει» αυτή η Ferrari 308 GTB;

Πόσα χιλιόμετρα λέτε πως έχει «γράψει» αυτή η Ferrari 308 GTB;

Αυτή η ταλαίπωρη 308 GTB έχει διανύσει πολλά χιλιόμετρα, ίσως περισσότερα και από το δικό σας αυτοκίνητο.

Του Γιάννη Σκουφή

Πρόκειται για ένα μοντέλο με έτος κατασκευής το 1977 και που αποκτήθηκε από το τωρινό ιδιοκτήτη και πωλητή το 1996. Όλα αυτά τα χρόνια διατήρησε την 308 GTB σε πολύ καλή κατάσταση ενώ το 2001 της άλλαξε το χρώμα στο ασημί που βλέπετε.

Ο κινητήρας έχει περάσει από ένα γερό σέρβις με αντικατάσταση όλων των ιμάντων και των μπουζί, τη ανακατασκευή του θερμοστάτη και της αντλίας νερού καθώς και τη ρύθμιση των καρμπιρατέρ.

Το σέρβις ήταν επιτακτικό παρόλο που αν παρατηρήσετε τον πίνακα οργάνων θα δείτε μια ένδειξη που αντιστοιχεί στις 29.000 χιλιόμετρα.

Ωστόσο, τα πραγματικά χιλιόμετρα είναι περισσότερα από 173.000, ενώ όπως λέει ο ίδιος ο πωλητής χάρηκε κάθε στιγμή που είχε όλα αυτά τα χρόνια το αγαπημένο του σπορ αυτοκίνητο.

Στο εσωτερικό δεν έχει αλλοιωθεί η ιταλική γνησιότητα ενώ πριν από τέσσερα χρόνια μπήκε νέα δερμάτινη επένδυση στα καθίσματα και αυθεντικά πατάκια της Ferrari.

Η 308 GTB είναι κεντρομήχανη και έχει έναν V8 2.900 κυβικών που για την περίσταση αποδίδει 240 ίππους, καθώς το αυτοκίνητο ακολουθούσε τις τότε αμερικανικές προδιαγραφές. Η δύναμη του κινητήρα περνά στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου με πέντε σχέσεις.

Τέλος, να πούμε πως η Ferrari 308 GTB παράχθηκε την περίοδο από το 1975 έως το 1985 και ήταν το μοντέλο που αντικατάστησε την Dino και είχε σχεδιαστεί από τον πασίγνωστο οίκο Pininfarina. Την εποχή που παρουσιάστηκε είχε προκαλέσει ιδιαίτερη αίσθηση αφού ήταν ένα από τα πρώτα μοντέλα υπέρ-υψηλών επιδόσεων με αμάξωμα κατασκευασμένο από fiber-glass, με εξαίρεση το αλουμινένιο καπό. Ήταν η πρώτη Ferrari που είχε κατασκευαστεί με υαλοβάμβακα (fiber-glass), το οποίο σήμερα έχει αντικατασταθεί από το ανθρακόνημα.