ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Land Rover: 65 χρόνια Defender

Land Rover: 65 χρόνια Defender

Ένα από τα πιο αυθεντικά σχήματα αυτοκινήτου, το οποίο έχει παραμείνει αναλλοίωτο στον χρόνο, είναι αυτό του κλασικού Land Rover που στην πορεία εξελίχθηκε στο Defender ηλικίας 65 ετών.

Από το 1965 μέχρι σήμερα η εμφάνισή του έχει αλλάξει ελάχιστα, όπως και ο χαρακτήρας του…

Το μοντέλο παραγωγής που ακολούθησε είχε χαρακτηριστικά φτερά που ξεχώριζαν από το υπόλοιπο αμάξωμα, καινούργιο γαλβανισμένο πλαίσιο τύπου σκάλας και αλουμινένιο αμάξωμα -που ναι μεν ήταν πιο ακριβό αλλά ήταν πιο ελαφρύ και δεν υπήρχαν και κρατικοί περιορισμοί στην προμήθειά του- καθώς και βενζινοκινητήρα 1.600 κ.εκ. με ισχύ 50 ίππους και 4άρι σαζμάν.

Με βάρος περίπου 1,2 τόνους και με τις τριβές του συστήματος μετάδοσης της μόνιμης τετρακίνησης να είναι μεγάλες, ήταν απόλυτα λογικό η τελική του ταχύτητα να μην ξεπερνούσε τα 75 χλμ/ώρα ενώ θόρυβος ήταν το κάτι άλλο.

Το 1950 ακολούθησε το νέο Land Rover με αναβαθμισμένη κατ’ επιλογήν τετρακίνηση (ουσιαστικά αποδέσμευε την κίνηση από τον εμπρός άξονα για να μην κουρδίζει όλη η μετάδοση) ενώ το 1955 προστέθηκε στη γκάμα και η μακριά πεντάθυρη έκδοση, που γνώρισε μεγάλες δόξες στην Αφρική, όπως βλέπουμε σε διάφορα ντοκιμαντέρ. Από το 1957 θέση κάτω από καπό πήρε και ένας δίλιτρος ντίζελ κινητήρας που απέδιδε 52 PS.

Σε όλα αυτά τα χρόνια οι βασικές οπτικές διαφορές είχαν κυρίως σχέση με τη θέση των προβολέων, οι οποίοι μετακινήθηκαν από το κέντρο της μάσκας στα φτερά για λόγους προδιαγραφών, ενώ με την παρουσίαση της 3ης γενιάς, το 1972, το ταμπλό ήταν μια ιδέα πιο επιβατικό με τους κινητήρες να έχουν αυξηθεί σε ισχύ και χωρητικότητα έως τον V8 βενζίνης με τους 91 PS.

Η πιο σημαντική αλλαγή έγινε πάντως το 1983, όπου το πλέον κλασικό Land Rover σχεδιάστηκε από την αρχή, χωρίς να αλλάξει όμως η εικόνα του. Ωστόσο, η πίσω ανάρτηση με τον άκαμπτο άξονα στηριζόταν πλέον σε ελατήρια με αμορτισέρ και όχι στα φορτηγατζίδικα φύλλα σούστας. Από το 1983 το Land Rover ήταν γνωστό ως Ninety One Τen & 127. Το 1990 όμως η βρετανική φίρμα απέκτησε και δεύτερο μοντέλο (το Discovery) και για λόγους διαχωρισμού εκ τότε καθιερώθηκε η ονομασία Defender.