ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Mustang: Από το Πρώτο Σχέδιο στην Παραγωγή

Mustang: Από το Πρώτο Σχέδιο στην Παραγωγή

Η σχεδίαση της Mustang του 2015 είναι οπωσδήποτε νέα αλλά με αδιαμφισβήτητη την ταυτότητα της.

Για ένα σχεδιαστή αυτοκινήτων η ευκαιρία να εργαστεί σε ένα εμβληματικό αυτοκίνητο όπως η Ford Mustang είναι πάντα συναρπαστική. Όταν αυτό γίνεται για την 50ή επέτειο του διάσημου μοντέλου υψηλών επιδόσεων της Ford τότε είναι ευκαιρία ζωής.

Περί τα μέσα του 2009 με τη σημαντικά ανανεωμένη 5η γενιά Ford Mustang στην παραγωγή, οι σχεδιαστές, μηχανικοί και υπεύθυνοι μάρκετινγκ της Ford επικέντρωσαν την προσοχή τους σε εκείνο που επρόκειτο να ακολουθήσει: στη σχεδίαση που θα σηματοδοτούσε πάνω από πέντε δεκαετίες συνεχούς εξέλιξης και παραγωγής Mustang.

«Για τους ανθρώπους της Ford, η Mustang θεωρείται η καρδιά και η ψυχή της εταιρίας» δήλωσε ο Moray Callum, vice president of global design, Ford. «Αφιερώσαμε πολύ χρόνο με την ομάδα και τους πελάτες συζητώντας την ιστορία της Mustang και τι σήμαινε γι αυτούς και καταλήξαμε ότι έπρεπε να προχωρήσουμε με μία σύγχρονη εκδοχή διατηρώντας όμως την ουσία της μάρκας.»

Σαν κορυφαίο μοντέλο επιδόσεων της Ford, οι βασικές παράμετροι της Mustang ήταν σαφείς: πίσω κίνηση (RWD) σε συνδυασμό με τον ήχο και τις επιδόσεις ενός V8 για τη δημιουργία της αυθεντικής εμπειρίας που προσδοκούν οι οδηγοί Mustang.

Η μακροχρόνια απήχηση που απολαμβάνει η Mustang οφείλεται εν μέρει στον τρόπο με το οποίο συνδυάζει στυλ, επιδόσεις και καθημερινή χρηστικότητα σε τετραθέσια καμπίνα και μεγάλο χώρο αποσκευών. Οι αρετές αυτές έπρεπε να υπάρχουν και στη νέα σχεδίαση. Επάνω σε αυτές τις βασικές παραμέτρους εργάστηκαν οι σχεδιαστές της Ford.

Από σχεδιαστικής απόψεως, η πρόκληση ήταν η δημιουργία ενός αυτοκινήτου, σύγχρονου μεν αλλά αναγνωρίσιμου ως Mustang δε. Στόχος ήταν η Mustang να ξαναγεννηθεί με τολμηρή, δυναμική φυσιογνωμία, περίτεχνες λεπτομέρειες αμαξώματος και πιο αθλητικό πάτημα πάνω στους τροχούς.

Έναρξη διαδικασίας

Ένα συνηθισμένο πρόγραμμα νέου αυτοκινήτου ξεκινά με σχέδια που παρουσιάζουν τις ανάγκες και επιθυμίες για το προσεχές όχημα. Ωστόσο, με 50 χρόνια συνεχούς εξέλιξης και παραγωγής, κάθε σχεδιαστής γνώριζε το θέμα του και πώς έπρεπε να είναι εμφανισιακά μία Mustang.

Αρκετές εκατοντάδες προσχέδια υποβλήθηκαν στις αρχές του 2010 ενσωματώνοντας πολλά από τα στοιχεία του DNA της Mustang σε διάφορα ποσοστά. Το μακρύ καπό/κοντό πίσω τμήμα, η τολμηρή μάσκα, το ρύγχος που θυμίζει καρχαρία, το fastback προφίλ, η πλαϊνή γραμμή που πίσω θυμίζει μπαστούνι του χόκεϊ και τα πίσω φώτα σε τρεις κάθετες ράβδους ερμηνεύτηκαν με ποικίλους τρόπους.

Παρομοίως, προσχέδια του εσωτερικού περιείχαν το χαρακτηριστικό, συμμετρικό ταμπλό που θυμίζει φρύδια και μεγάλα αναλογικά όργανα.

«Υπάρχουν μερικά βασικά στοιχεία που συνθέτουν την ταυτότητα μιας Mustang. Σαν σχεδιαστές, χρειάζεται να επεξεργαστούμε αυτά τα στοιχεία, να αποφασίσουμε ποια να διατηρήσουμε, πώς να τα ερμηνεύσουμε με σύγχρονο τρόπο και πώς να τα συνδυάσουμε για να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο άμεσα αναγνωρίσιμο σαν Mustang,» πρόσθεσε ο Callum. «Παρατηρώντας τις διάφορες Mustang να εξελίσσονται σε διάστημα πέντε δεκαετιών, αυτά τα αναγνωριστικά στοιχεία άλλοτε υπήρχαν και άλλοτε όχι, αλλά το τελικό αποτέλεσμα ήταν πάντα μία Mustang.»

Ίσως το πιο σημαντικό από τα στοιχεία που δεν έφταναν στην παραγωγή ήταν η γραμμή προφίλ που θυμίζει μπαστούνι του χόκεϊ. Πολλές από τις πρώτες προτάσεις περιείχαν κάποια μορφή αυτού του οπτικού στοιχείου, αλλά όμως δεν περιλαμβανόταν στο τελικό μοντέλο παραγωγής.

Κατά τη διάρκεια του 2011, τα εκατοντάδες προσχέδια περιορίστηκαν σε λίγες προτάσεις που έμελλε να μεταμορφωθούν σε μία σειρά μοντέλων από πηλό για τρισδιάστατη αξιολόγηση. Μετά από περαιτέρω εξέλιξη, τρία θέματα προχώρησαν στην τελική φάση επιλογής στις αρχές του 2012.

Λεπτομέρειες όπως το σχήμα και η διάσταση της μάσκας και των προβολέων βελτιώθηκαν και το πίσω μετατρόχιο έγινε φαρδύτερο κατά 70 mm, προδίδοντας ακόμα πιο επιθετικό στήσιμο.

Η κατάργηση των εξοχών των εμπρός και πίσω προφυλακτήρων και η χρήση ενιαίων κρυστάλλινων επιφανειών παραθύρων με τις κολόνες Β κρυμμένες πίσω από τα φινιστρίνια συμβάλλουν στο πιο μοντέρνο σχήμα της Mustang.

Στο εσωτερικό, η ομάδα έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στις σχέσεις των διαφόρων στοιχείων ώστε να επιτυγχάνεται βέλτιστη εφαρμογή και φινίρισμα. Το τελικό θέμα είναι εμπνευσμένο από φτερό αεροπλάνου από το οποίο αναδεικνύεται ένα διπλό φρύδι. Όλα τα όργανα, ενδείξεις, διακόπτες δύο θέσεων και λοιπά σχεδιαστικά στοιχεία είναι τοποθετημένα στο φτερό. Τα πάντα είναι εργονομικά τοποθετημένα, όπως στο cockpit αεροπλάνου. Οι διακόπτες είναι ένα αξιοσημείωτο στοιχείο στη μοντέρνα κεντρική κονσόλα.

Οι σχεδιαστές εκμεταλλεύτηκαν επίσης τη σύγχρονη τεχνολογία φώτων και στα δύο άκρα του αυτοκινήτου. Πλάγια φώτα LED φωτίζουν ομοιόμορφα τις τρεις πίσω κάθετες μπάρες σε σχήμα λεπίδας. Λυχνίες LED χρησιμοποιούνται στα τρία ‘βράγχια’ στο εσωτερικό των προβολέων xenon, παραπέμποντας στα ‘βράγχια’ προβολέων της πρώτης Mustang του1965.

Σε όλη την πορεία εξέλιξης, το σχήμα της νέας Mustang υποβλήθηκε σε διπλάσιες δοκιμές αεροδυναμικής σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές.

Έκδοση cabrio

Η έκδοση cabrio είναι σαφέστατα μέλος της ίδιας προϊοντικής οικογένειας με το fastback, αλλά μεγάλο τμήμα του αμαξώματος είναι αποκλειστικότητα του ανοιχτού μοντέλου. Διακριτικές αλλά σημαντικές διαφορές στο σχήμα του πίσω τμήματος του αμαξώματος χαρίζουν στο cabrio μία δική του αισθητική συνοχή.

Από την υπερυψωμένη και πιο ευθεία πλευρική μυώδη γραμμή στο πίσω τμήμα, μέχρι το ανασχεδιασμένο πορτμπαγκάζ, η νέα Mustang cabrio αποπνέει μία έντονη αίσθηση γραμμικής ποιότητας με την οροφή ανοιχτή ή κλειστή, χαρίζοντάς της μία δική της χαρακτηριστική παρουσία στο δρόμο.

Η τελική σχεδίαση παραγωγής της νέας, έκτης γενιάς Ford Mustang αποκαλύφθηκε στο κοινό στις 5 Δεκεμβρίου, 2013 και θα διατίθεται στις ΗΠΑ φέτος το φθινόπωρο.

Διαβάστε επίσης: Ford Motor Ελλάς: Στο πλευρό του Dean Karnazes