ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Opel: Η εξέλιξη της ασφάλειας από το Kadett C έως το Astra J

Opel: Η εξέλιξη της ασφάλειας από το Kadett C έως το Astra J

Τα πρωτότυπα ασφαλείας αποτελούν παράδοση για την Opel. Το Kadett C προσέφερε ασφάλεια με ταχύτητα σύγκρουσης 65 χλμ πριν από 40 χρόνια. Διέθετε προστασία σύγκρουσης, σύστημα προειδοποίησης, καθίσματα ασφαλείας. Το σύγχρονο Astra έχει συστήματα υποστήριξης με κάμερα, ραντάρ και αισθητήρες.


«Μην ξεκινάτε χωρίς ζώνη ασφαλείας» ήταν το σλόγκαν μιας καμπάνιας που λανσαρίστηκε στη Γερμανία το 1974 για να πείσει τους οδηγούς να φοράνε ζώνες ασφαλείας. Δύο χρόνια αργότερα, η χρήση ζωνών ασφαλείας έγινε υποχρεωτική. Η Opel εφοδιάζει όλα τα μοντέλα της με ζώνες ασφαλείας στάνταρ από το 1973 και την επόμενη χρονιά έδωσε μία εικόνα για την τεχνολογία ασφάλειας του μέλλοντος.

Το Opel Safety Vehicle, ένα ερευνητικό όχημα με προδιαγραφές σχεδόν παραγωγής βασισμένο στο Kadett C, προσέφερε ασφάλεια σε εμπρόσθια σύγκρουση με ταχύτητα 65 χλμ και προετοίμασε το δρόμο για την εξέλιξη και άλλων χαρακτηριστικών ασφάλειας. Η ταχύτητα σύγκρουσης σε μίλια χάρισε επίσης στο Kadett το όνομά του: OSV 40. Το σύγχρονο Opel Astra καταδεικνύει την εξέλιξη από εκείνες τις πρώτες ημέρες. Το συμπαγές μοντέλο δρέπει τους καρπούς εξέλιξης 40 χρόνων και προσφέρει εξαιρετικές λειτουργίες ασφάλειας επιβατών και υπερσύγχρονα συστήματα υποστήριξης.

OSV 40 – Το Opel Safety Vehicle


Πριν από 40 χρόνια ακριβώς η Opel παρουσίασε την ιδέα της για ένα ασφαλές συμπαγές αυτοκίνητο στο δεύτερο Διεθνές Τεχνικό Συνέδριο για Οχήματα Βελτιωμένης Ασφάλειας που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο.

Οι μηχανικοί παρέλαβαν το Kadett C, που είχε παρουσιαστεί την προηγούμενη χρονιά και άφησαν τη φαντασία τους ελεύθερη σε θέματα ασφάλειας. Οι τεχνικοί είχαν την ευκαιρία να επιλέξουν οι ίδιοι το όνομα και κατέληξαν στο OSV ή Opel Safety Vehicle. Ο αριθμός 40 συμβολίζει την ταχύτητα της εμπρόσθιας σύγκρουσης σε μίλια ανά ώρα που το OSV 40 ήταν σχεδιασμένο να αντέχει. Παρά τα αυξημένα χαρακτηριστικά ασφάλειας, τα αυτοκίνητα δεν ζύγιζαν πάνω από 1.000 κιλά.

Τα φτερά του OSV 40 έφεραν στρώμα πολυουρεθάνης που τους παρείχε απορροφητικότητα. Μπροστά χρησιμοποιούνταν πλαϊνά στοιχεία με στρώμα αφρού που υποχωρούσε με ελεγχόμενο τρόπο σε ταχύτητες σύγκρουσης πάνω από 8 χλμ. Η αφρώδης δομή απορροφούσε αρκετή ενέργεια ώστε εμπρόσθιες συγκρούσεις με μικρότερες ταχύτητες προκαλούσαν απλά ελαφρές παραμορφώσεις – εξ ου και θεωρούνται πρόγονοι των ‘αυτό-επισκευαζόμενων’ φτερών. Οι μηχανικοί γέμισαν επίσης τις κοιλότητες των μαρσπιέ και των θυρών με αφρό πολυουρεθάνης για να αυξήσουν τα αποθέματα ασφάλειας σε μία πλευρική σύγκρουση. Ενισχυμένες ράγες οροφής και οι πλάτες των εμπρός καθισμάτων που στερεώνονταν στην οροφή μέσω ιμάντα (τα καθίσματα παρέμεναν ρυθμιζόμενα) αναβάθμιζαν σημαντικά τη σταθερότητα της καμπίνας επιβατών. Επιπλέον, το παρμπρίζ από πολλαπλά στρώματα κρυστάλλου ήταν κολλημένο απευθείας στο αμάξωμα – ομοίως για μεγιστοποίηση της ακαμψίας του αμαξώματος.

Μέσα στο αυτοκίνητο, όλες οι επιφάνειες με τις οποίες οι επιβάτες πιθανόν έρχονταν σε επαφή σε περίπτωση ατυχήματος έφεραν επένδυση δύο εκατοστών από στρώμα αφρού πολυουρεθάνης. Επίσης, ένα πρόσθετο στοιχείο ήταν τοποθετημένο υπό γωνία στο κάτω τμήμα της κολόνας του τιμονιού.

Η ασφάλεια είχε προτεραιότητα και στο cockpit του OSV-40. Το κεντρικό σύστημα προειδοποίησης που έφερε την υπογραφή της Hella έλεγχε εννέα λειτουργίες και απεικόνιζε πιθανά σφάλματα μέσω προειδοποιητικών λυχνιών. Τέσσερα πρόσθετα φώτα πίσω από το πίσω παρμπρίζ επισήμαιναν το φρενάρισμα επείγουσας ανάγκης ενώ λειτουργούσαν και σαν αλάρμ. Καθώς ήταν ψηλά τοποθετημένα φαίνονταν εύκολα από τους οδηγούς που ακολουθούσαν. Ένας διαιρούμενος καθρέπτης πίσω θέασης έδινε μία τέλεια εικόνα, ενώ το κάτω τμήμα του μείωνε στο ελάχιστο το τυφλό σημείο.

Τα εμπρός καθίσματα είχαν φαρδύνει για τη δημιουργία ενός συνεχούς ‘τροπέτου’ που διαχώριζε το εμπρός με το πίσω τμήμα της καμπίνας. Η πλαϊνή στήριξη στην περιοχή των ώμων εμπόδιζε την επαφή οδηγού και συνοδηγού σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Τα μινιμαλιστικά προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων διασφάλιζαν ότι ο οδηγός είχε καλή ορατότητα προς τα πίσω. Το σύστημα συγκράτησης με ζώνες για προστασία κεφαλής των πίσω επιβατών ομοίως διασφάλιζε ασφάλεια και ορατότητα. Τα τέσσερα καθίσματα του OSV 40 είχαν τρεις ζώνες ασφαλείας. Tα εμπρός είχαν ήδη αυτόματο σύστημα ζωνών.

Opel Astra: Προηγμένα συστήματα ασφάλειας

Ο νέος εκπρόσωπος της μικρομεσαίας κατηγορίας Opel δείχνει την ταχύτητα της εξέλιξης που ξεκίνησε το 1974 και συνεχίστηκε χωρίς διακοπή.
Η δεύτερη γενιά Εμπρός Κάμερας Opel Eye αποτελεί τη βάση των συστημάτων υποστήριξης οδηγού. Οι μηχανικοί βελτιστοποίησαν τις λειτουργίες

Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας Οχήματος (Lane Departure Warning) και Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Traffic Sign Recognition). Η κάμερα επεξεργάζεται πολυάριθμα επίπεδα φωτεινότητας ενώ μπορεί ακόμα και να αναγνωρίζει δυναμικές πινακίδες LED. Ένα ακόμα βοήθημα που διατίθεται σε συνδυασμό με την Εμπρός Κάμερα Opel Eye είναι η ένδειξη απόστασης. Αυτή δείχνει στον οδηγό την απόσταση από ένα προπορευόμενο όχημα (σε δευτερόλεπτα).

Ακόμα μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια: Το σύστημα Adaptive Cruise Control (ACC) βοηθά τον οδηγό να διατηρεί την επιλεγμένη ταχύτητα τηρώντας μία προκαθορισμένη απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα με τη βοήθεια ραντάρ. Επιπλέον της ταχύτητας, η επιθυμητή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μπορεί επίσης να επιλεγεί από τον οδηγό – προσφέρονται τρεις επιλογές: μακρινή, μέτρια, κοντινή. Όταν είναι ενεργοποιημένο το ACC, το ραντάρ ελέγχει συνεχώς την απόσταση σε εμβέλεια 150 m μπροστά. Η επιλεγμένη απόσταση από το πλησιέστερο όχημα της ίδιας λωρίδας παρουσιάζεται στην κεντρική οθόνη.

Σε περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδράσει στις ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις φρενάροντας σε μία κρίσιμη κατάσταση και το σύστημα διαπιστώσει ενδεχόμενη σύγκρουση, μπορεί να επιβραδύνει αυτόματα το όχημα σε μία ακραία περίπτωση. Το Opel Astra επιβραδύνει με τη βοήθεια ενός συστήματος πέδησης που μπορεί εκμεταλλεύεται τα πλεονεκτήματα της τελευταίας γενιάς ABS και ενός εξελιγμένου ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου ευστάθειας - Electronic Stability Program (ESP Plus).

Προσαρμοζόμενος Εμπρόσθιος Φωτισμός (AFL) Η τελευταία γενιά του συστήματος Προσαρμοζόμενου Εμπρόσθιου Φωτισμού - Adaptive Forward Lighting (AFL+) με προβολείς bi-xenon περιλαμβάνει ένα μεγάλο πακέτο ευφυών λειτουργιών φωτισμού όπως: Υποβοήθηση Μεγάλης Σκάλας Φώτων (High Beam Light Assistant), Δυναμικό Φωτισμό Στροφών (Dynamic Curve Light), Φωτισμό Διασταυρώσεων (Static Cornering Light) και προσαρμοζόμενο φωτισμό που αντιδρά αυτόματα στις επικρατούσες οδηγικές συνθήκες, όπως προφίλ διαδρομής (αυτοκινητόδρομος, δρόμος ταχείας κυκλοφορίας, πόλη) και ορατότητα (ήλιος, ομίχλη, βροχή) και προσαρμόζει ανάλογα τους προβολείς. Η σχεδίαση των φώτων ημέρας LED (στάνταρ εξοπλισμός) σε σχήμα βέλους προσφέρει στο Astra μία ιδιαίτερη εμφάνιση.