ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Fabien Oefner: Η γέννηση και ο θάνατος ενός αυτοκινήτου

Fabien Oefner: Η γέννηση και ο θάνατος ενός αυτοκινήτου

Ο Ελβετός Fabien Oefner παρουσίασε μία έκθεση φωτογραφίας με θέμα τη γέννηση και τον θάνατο μερικών εμβληματικών μοντέλων από την ιστορία της αυτοκίνησης.

Μια θαυμάσια σουρεαλιστική έκθεση φωτογραφίας έγινε στη Γενεύη (στη MAD Gallery) με θέμα την εικονική γέννηση και το θάνατο μερικών από τα πιο εικονικά μοντέλα αυτοκινήτων.
Το καινοτόμο έργο του Eλβετού Fabien Oefner, που ονομάζεται Hatch και Disintegrating, παρουσίαζε δύο σειρές των εικόνων (για κάθε όχημα) που έχουν δημιουργηθεί από εκατοντάδες λήψεις και όχι από ηλεκτρονικό υπολογιστή, όπως αρχικά δείχνουν.

Στη σειρά «Διάλυση» (ή ο Θάνατος του μοντέλου), κάθε αυτοκίνητο έχει διαλυθεί πλήρως και φωτογραφήθηκε κομμάτι - κομμάτι σε μια συγκεκριμένη θέση, ώστε να δίνει την ψευδαίσθηση μιας έκρηξης.

Στη σειρά «Δημιουργία», (ή Γέννηση του μοντέλου) ο F. Oefner δίνει τη δική του ερμηνεία, για τη γέννηση ενός αυτοκινήτου . Για παράδειγμα παίρνει μια μικρογραφία της Ferrari GTO , δημιουργεί ένα κέλυφος γύψου γύρω από το αυτοκίνητο και στη συνέχεια το σπάει για να δημιουργήσει την ψευδαίσθηση του οχήματος που βγαίνει από το κέλυφος.

Ο 29χρονος Ελβετός λέει : «Με γοητεύουν οι ευκρινείς εικόνες και οι 3D απεικονίσεις. Γι 'αυτό και προσπαθώ να χρησιμοποιώ αυτό το συγκεκριμένο είδος της αισθητικής και να τις συνδυάσω με τη δύναμη της πραγματικής φωτογραφίας . Αυτές οι εικόνες είναι , επίσης, σχετικές με την καταγραφή του χρόνου. Στο κεφάλαιο «Δημιουργία» ο χρόνος σταματά ενώ στη «Διάλυση» πολλαπλασιάζεται.» Τα έργα του αφορούσαν τα μοντέλα των Ferrari (GTO και 330 P4) αλλά και: Jaguar E – Type και Mercedes - Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe.

Περισσότερο πολύπλοκη ήταν η απεικόνιση της διάλυσης: Ο καλλιτέχνης ζωγράφισε σε ένα χαρτί, τη θέση των κομματιών πριν από τη λήψη διαλύοντας το μοντέλο κλίμακας 1/18 στα κομμάτια τα οποία το συνέθεταν. Για τις εικόνες του προτίμησε χειροποίητα μοντέλα τα οποία αποτελούνταν από 1000 κομμάτια.

Στη συνέχεια, στήριξε το κάθε κομμάτι ξεχωριστά με τη βοήθεια των λεπτών βελονών και κομμάτια σπάγκου . Μετά σχολαστικά επέλεγε τη γωνία της κάθε λήψης και τον σωστό φωτισμό της, για την φωτογράφιση των κομματιών .

Όλες οι φωτογραφίες στη συνέχεια αναμείχθηκαν μαζί σε post-production και δημιουργήθηκε μια ενιαία εικόνα. Σημείο αναφοράς της, ήταν οι τροχοί και με τη βοήθεια του Photoshop, το puzzle έγινε μία ολοκληρωμένη εικόνα .

«Αυτές είναι ίσως οι πιο αργές λήψεις σε... υψηλής ταχύτητας εικόνες που έχουν ληφθεί ποτέ», δήλωσε ο F. Oefner και πρόσθεσε: «Χρειάστηκαν σχεδόν δύο μήνες για να δημιουργηθεί μια εικόνα που μοιάζει σαν να έγινε σε ένα κλάσμα του δευτερολέπτου . Ολόκληρη η αποσυναρμολόγηση καθεαυτή πήρε περισσότερο από μια ημέρα για κάθε αυτοκίνητο , λόγω της πολυπλοκότητας των μοντέλων. Υπάρχει μια απόλαυση στην ανάλυση , ανακαλύπτοντας κάτι ψάχνοντας μέσα του, όπως το ξεφλούδισμα ενός κρεμμυδιού».

Σχετικές ειδήσεις