ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

MotoGP: Οι δοκιμές του 2015 στη Βαλένθια

MotoGP: Οι δοκιμές του 2015 στη Βαλένθια

Ολοκληρώθηκε στη Βαλένθια η πρώτη ημέρα των δοκιμών των ομάδων του MotoGP για το 2015. Το παρόν έδωσαν οι νεοφερμένες Aprilia και Suzuki αλλά και ο Marc Maquez με τον μικρότερο αδερφό του Alex.

Οι δοκιμές ξεκίνησαν στη μία το μεσημέρι με όλους τους αναβάτες να δίνουν το παρόν. Η Bridgestone έδωσε στις ομάδες τις ίδιες γόμες ελαστικών, που χρησιμοποίησαν το Σαββατοκύριακο για να τις βοηθήσουν στα συμπεράσματα τους.

Παρόν και ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Marc Marquez, του οποίου το ρεπό ανακλήθηκε. Για τις πέντε ώρες των δοκιμών ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2014 ήταν στην πίστα.

Μαζί του ήταν και ο Alex Marquez, ο μικρός του αδερφός και Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Moto3. Για τον μικρότερο των Marquez το HRC έκανε ένα ξεχωριστό δώρο και να τον άφησε να οδηγήσει μια μοτοσυκλέτα MotoGP. Ήταν αυτή με την οποία ο αδερφός του (Marc) έχει κατακτήσει δυο συνεχόμενους Παγκόσμιους Τίτλους στη μεγάλη κατηγορία.

Οι εργοστασιακές Honda βγήκαν για λίγο με τον Dani Pedrosa, να οδηγεί στο τέλος της ημέρας. Για το δίκυκλο του 2015 η μεγαλύτερη αλλαγή είναι το μέγεθος της επωνυμίας της Red Bull στη μοτοσυκλέτα.

Η οδήγηση των δύο αδελφών Marquez δεν ήταν κάτι περισσότερο από ένα διαφημιστικό κόλπο. Το οποίο έπιασε, αν κρίνουμε από τους φωτογράφους και τα τηλεοπτικά συνεργεία έξω από το γκαράζ της Honda.

Οι δυο οδηγοί της Ducati ολοκλήρωσαν την ημέρα (με τον τέταρτο και πέμπτο χρόνο) και αποχώρησαν αφού η GP15 δεν θα είναι έτοιμη μέχρι το επόμενο τεστ τον Φεβρουάριο.

Πρώτος στην πίστα μπήκε ο Aleix Espargaro με τη νέα πρωτότυπη Suzuki GSX-RR, που «έγραψε» τον ταχύτερο γύρο και τον κράτησε για το πρώτο κομμάτι των δοκιμών.

Οι Aleix Espargaro and Maverick Vinales ολοκλήρωσαν την πρώτη τους επαφή με τη Suzuki στην 14η και 17η θέση αντίστοιχα. Οι δύο αναβάτες ήταν πολύ εντυπωσιασμένοι με το GSX-RR, επαινώντας το για το πόσο εύκολο ήταν στην οδήγηση. «Ήταν πολύ καλύτερο από ό, τι περίμενα, δήλωσε ο Aleix. Το πλαίσιο είναι το δυνατό του σημείο».Η Suzuki είναι από τις μικρότερες σε διαστάσεις μοτοσυκλέτες και ο Espargaro δεν είχε χώρο για τα πόδια του.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα με το Suzuki ήταν η έλλειψη τελικής ταχύτητας. Ο κινητήρας δεν έχει δύναμη αλλά αυτό σύμφωνα με το αφεντικό της ομάδας Davide Brivio το είχαν προβλέψει και δουλεύουν για να το βελτιώσουν.

Αυτό που δεν προέβλεψαν ήταν τα προβλήματα αξιοπιστίας που ταλαιπώρησαν τον Randy De Puniet. Γάλλος έχασε πριν τον αγώνα της Κυριακής δύο μοτέρ. Αυτό ήταν έκπληξη, καθώς ο κινητήρας του GSX-RR είχε αποδειχθεί ότι είναι εξαιρετικά αξιόπιστος στο δυναμόμετρο, ακόμα και όταν δοκιμάστικε σε προσομοιώσεις αγώνα.

Οι μηχανικοί της Suzuki είχαν μερικές ιδέες για το τι φταίει και διερευνούν τις πιθανές λύσεις, προσπαθώντας να εντοπίσουν την αιτία του προβλήματος. Όταν ένας κινητήρας είναι αξιόπιστος στο δυναμόμετρο, αλλά πάσχει από προβλήματα στην πίστα, η σκέψη όλων πηγαίνει στην βενζίνη.

Στο τελευταίο κομμάτι του session ήταν ο Jorge Lorenzo, ο οποίος κατέβηκε από το 1:31 (1:30.975) και έγινε ο ταχύτερος της ημέρας δεύτερος ήταν ο Bradley Smith και τρίτος ο Valentino Rossi. Ο Doctor μπήκε στην πίστα μόλις δυο ώρες πριν το τέλος των δοκιμών, αλλά γρήγορα ανέβηκε ως την τρίτη θέση.

Στη Yamaha εργάστηκαν για την μείωση και την κατανομή του βάρους, σύμφωνα με τους κανονισμούς του 2015. Ηδη η μοτοσυκλετα έχει χάσει 1,5 με 2 κιλά και θα πρέπει να φτάσει το νέο ελάχιστο βάρος, που είναι στα 158 κιλά. Περίπου μισό κιλό θα χαθεί από την εξάτμιση η οποία είναι πιο ανοικτή αλλά και πιο ελαφριά και αλλάζει την κατανομή του βάρους της μοτοσυκλέτας. Η νέα εξάτμιση είναι η πιο ορατή αλλαγή στη Yamaha. Όμως πολλά περισσότερα έχουν αλλάξει πίσω από τα φέρινγκ. H μοτοσυκλέτα χρησιμοποιεί ένα νέο πλαίσιο, το οποίο βελτιώνει την είσοδο στη στροφή σύμφωνα με τον Valentino Rossi.

Η Aprilia ήταν στη Βαλένθια με τους Alex Hofmann και Marco Melandri. Οι δύο αναβάτες μπήκαν αργά το απόγευμα στην πίστα. Ο Alvaro Bautista όμως ήταν αυτός που οδηγούσε την πειραματική έκδοση της μοτοσυκλέτας με διαφορετιιού αεραγωγούς και βαλβίδες εισαγωγής.