ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Toyota: Μπαίνει στην παραγωγή το Mirai με καύσιμο υδρογόνου

Toyota: Μπαίνει στην παραγωγή το Mirai με καύσιμο υδρογόνου

Η Toyota προχωρά στο μέλλον με το λανσάρισμα του Mirai (μέλλον) Sedan με Κυψέλες Καυσίμου (υδρογόνο).

Η Toyota Motor Corporation θα λανσάρει το νέο της όχημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου "Mirai"1 (FCV) στην Ιαπωνία στις 15 Δεκεμβρίου. Το όχημα θα πωλείται μέσω των εμπόρων Toyota και Toyopet . Στην Ευρώπη, το αυτοκίνητο θα λανσαριστεί σε επιλεγμένες αγορές το Σεπτέμβριο του 2015.

Το Mirai σηματοδοτεί την έναρξη μίας νέας εποχής οχημάτων. Χρησιμοποιώντας υδρογόνο (μία σημαντική μελλοντική πηγή ενέργειας) σαν καύσιμο για την παραγωγή ηλεκτρισμού, το Mirai πετυχαίνει ανώτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις με την άνεση και οδηγική απόλαυση ενός βενζινοκίνητου οχήματος.

Χρησιμοποιεί το Toyota Fuel Cell System (TFCS), που συνδυάζει κυψέλες καυσίμου με υβριδική τεχνολογία και περιλαμβάνει τη νέα Συστοιχία FC και ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης της Toyota. Το TFCS είναι πιο αποδοτικό ενεργειακά από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης με μηδενικές εκπομπές CO2 ή άλλων ρύπων κατά τη λειτουργία του. Οι οδηγοί μπορούν να απολαμβάνουν επίπεδα άνεσης βενζινοκίνητων οχημάτων, με αξιοσημείωτη αυτονομία και χρόνο ανεφοδιασμού υδρογόνου, (περίπου 3 λεπτά).

Το Mirai ικανοποιεί όλες τις προσδοκίες από ένα αυτοκίνητο επόμενης γενιάς: άμεσα αναγνωρίσιμη σχεδίαση, οδηγική απόλαυση με εξαιρετική ευστάθεια λόγω χαμηλού κέντρου βάρους και αθόρυβη αλλά δυναμική επιτάχυνση από τον ηλεκτροκινητήρα.

Το υδρογόνο μπορεί να παράγεται από μία ευρεία ποικιλία φυσικών αλλά και «ανθρώπινων» πόρων (σαν υποπροϊόν αστικών λυμάτων ). Επίσης παράγεται από νερό χρησιμοποιώντας φυσικές, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως ηλιακή και αιολική. Όταν συμπιέζεται, έχει υψηλότερη πυκνότητα ενέργειας από τις μπαταρίες ενώ αποθηκεύεται και μεταφέρεται σχετικά εύκολα, επομένως ικανοποιεί προσδοκίες για πιθανή μελλοντική χρήση στην παραγωγή ενέργειας και σε μία σειρά άλλων εφαρμογών.

Τα FCVs παράγουν δικό τους ηλεκτρισμό από υδρογόνο, που σημαίνει ότι μπορούν να συμβάλλουν στη δημιουργία μιας κοινωνίας βασισμένης στο υδρογόνο και επομένως αναμένεται να βοηθήσουν περαιτέρω στην επιτάχυνση της ενεργειακής διαφοροποίησης.

Πρόβλεψη πωλήσεων στην Ευρώπη

Το λανσάρισμα του μοντέλου στην Ευρώπη θα γίνει το Σεπτέμβριο του 2015 στις αγορές της: Βρετανίας, Γερμανίας και της Δανίας ενώ θα προστεθούν περισσότερες χώρες το 2017. Η τιμή του υπολογίζεται στα 66.000 € + ΦΠΑ (Γερμανία)

Το Mirai σχεδιάστηκε με προτεραιότητα την ασφάλεια, διασφαλίζοντας πρωτίστως την αποφυγή διαρροής του υδρογόνου και - στην απίθανη περίπτωση που υπάρξει διαρροή - εξασφαλίζοντας άμεση ανίχνευση και διακοπή της ροής του υδρογόνου, αποτρέποντας τη συσσώρευση υδρογόνου μέσα στο αμάξωμα.

• Δημιουργία ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης με παρεμπόδιση διαπερατότητας, στιβαρότητα και αντοχή
• Αισθητήρες υδρογόνου προειδοποιούν και κλείνουν τις κύριες βαλβίδες του ρεζερβουάρ
• Ρεζερβουάρ υδρογόνου και άλλα εξαρτήματα σχετικά με το υδρογόνο τοποθετούνται έξω από την καμπίνα για να διασφαλίζεται ότι σε περίπτωση διαρροής, αυτό θα διαχέεται εύκολα

Μία δομή που διαχέει αποτελεσματικά και απορροφά την ενέργεια κρούσης μέσα από πολλαπλά εξαρτήματα διασφαλίζει υψηλή ασφάλεια στις συγκρούσεις και προστατεύει τη συστοιχία της μπαταρίας Toyota FC Stack και τα ρεζερβουάρ υδρογόνου κατά τη διάρκεια εμπρόσθιων, πλευρικών ή οπίσθιων συγκρούσεων.

Το πλαίσιο Toyota FC Stack κατασκευάζεται από ένα νέο θερμοπλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα, το οποίο είναι ελαφρύ, ισχυρό και παράγεται εύκολα μαζικά. Αυτό προστατεύει το Toyota FC Stack απορροφώντας τις προσκρούσεις από τις ανωμαλίες του δρόμου και άλλα εμπόδια.

Εξωτερικό
Μία νέα τεχνική έχει εφαρμοστεί στη σχεδίαση του εμπρός τμήματος για να δώσει έμφαση στις αριστερές και δεξιές γρίλιες που 'αντλούν' αέρα για παροχή οξυγόνου και το σύστημα Ψύξης του FC. Η σχεδιαστική καινοτομία υπογραμμίζει την ατομικότητα του οχήματος.

Το πίσω τμήμα του οχήματος αποτυπώνει ι ένα τολμηρό προφίλ με τραπεζοειδές σχήμα που εκτείνεται από το διακοσμητικό της πινακίδας κυκλοφορίας μέχρι το κάτω τμήμα των γωνιών του προφυλακτήρα και προς τα έξω, προς τους τροχούς, ενώ το πάνω μέρος του προφυλακτήρα τονίζει το πλάτος και εκφράζει ένα δυναμικό στήσιμο. Επίσης δημιουργεί μία ζωηρή και καθαρή εικόνα του αέρα που περνά κάτω από τον προφυλακτήρα.

Οι high-tech προβολείς δηλώνουν προηγμένη πολυτέλεια, μέσω μιας καινοτόμου σχεδίασης με εξαιρετικά λεπτό προφίλ, εν σειρά διάταξη των τεσσάρων λυχνιών LED, εμφανείς ψύκτρες και άλλα εξαρτήματα. Τα εμπρός φλας και φώτα είναι ανεξάρτητα από τους προβολείς, διαμορφώνοντας ένα εξαιρετικά λεπτό προφίλ προβολέων ενώ συγχωνεύονται με τις πλαϊνές γρίλιες. Αυτό δημιουργεί μία προηγμένη, αεροδυναμική σχεδίαση που βελτιώνει τη ροή αέρα.

Το Mirai διατίθεται με 17άρες ζάντες αλουμινίου που είναι ελαφρύτερες χάρη στην ειδική διαδικασία χάραξης

Το προφίλ του Mirai συνδέει το εμπρός και πίσω τμήμα με μία ευχάριστη αίσθηση ευρυχωρίας. Αυτό δημιουργεί ένα σοφιστικέ περιβάλλον καμπίνας με μαλακές επενδύσεις στις πόρτες και άλλες επιφάνειες εσωτερικού και ένα πολύ λαμπερό ασημί φινίρισμα παντού.

Τα εμπρός καθίσματα παρέχουν εξαιρετική υποστήριξη και περνούν από μία ολοκληρωμένη διαδικασία παραγωγής μαξιλαριών και ταπετσαριών 8. Ρυθμιζόμενα ηλεκτρικά καθίσματα οκτώ κατευθύνσεων για την επίτευξη της βέλτιστης θέσης και μία λειτουργία οσφυϊκής υποστήριξης προσφέρονται στάνταρ για τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού.

Ο κεντρικός πίνακας οργάνων που βρίσκεται στο πάνω επίπεδο του ταμπλό οργάνων περιλαμβάνει ταχύμετρο και οθόνη πολλαπλών πληροφοριών, χρησιμοποιώντας μία υψηλής ευκρίνειας οθόνη υγρών κρυστάλλων (TFT) 4,2 ιντσών που σχεδιαστικά δίνει την αίσθηση ότι αναδύεται από το ταμπλό. Ο οδηγός μπορεί να αλλάζει τις ενδείξεις χρησιμοποιώντας χειριστήρια τοποθετημένα στο τιμόνι.

Διακόπτες θέρμανσης καθισμάτων και λοιπά χειριστήρια λειτουργούν μέσω ενός ηλεκτροστατικού πάνελ ελέγχου A/C πιέζοντας ελαφρά την επίπεδη οθόνη.

Η άνεση στην καμπίνα διασφαλίζεται από λειτουργίες όπως θέρμανση τιμονιού και καθισμάτων (δύο ρυθμίσεις θερμοκρασίας σε όλα τα καθίσματα) που προσφέρει άμεση θέρμανση ενώ μειώνει σημαντικά την κατανάλωση. Επίσης: πλήρως αυτόματος και ανεξάρτητος έλεγχος θερμοκρασίας αριστερά και δεξιά, κλιματισμός με διακόπτες eco mode, και τεχνολογία καθαρισμού αέρα «Nanoe» για αίσθηση φρεσκάδας στην καμπίνα.

Η συμπεριφορά, η ευστάθεια και η οδηγική άνεση έχουν βελτιωθεί με την τοποθέτηση σημαντικών εξαρτημάτων όπως το Toyota FC Stack και τα ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης κεντρικά κάτω από το πάτωμα, ώστε να επιτυγχάνεται χαμηλό κέντρο βάρους και άριστη κατανομή βάρους εμπρός – πίσω καθώς και η χρήση ενός πολύ άκαμπτου αμαξώματος, που προσφέρει βελτιωμένη ακαμψία γύρω από την πίσω ανάρτηση.

Το πλήρες κάλυμμα κάτω από το δάπεδο και τα αεροδυναμικά σχεδιασμένα πίσω φώτα μειώνουν την αντίσταση του αέρα και συμβάλλουν στην απόδοση καυσίμου και την ευστάθεια. Διακριτικές αεροτομές στα πίσω φώτα βελτιώνουν επίσης τη σταθερότητα σε ευθεία πορεία.

Στην εξαιρετικά αθόρυβη λειτουργία σε όλες τις ταχύτητες συνεισφέρει ο ηλεκτροκινητήρας, η αεροδυναμική σχεδίαση, η πλήρης στεγανοποίηση όλων των εξαρτημάτων του αμαξώματος, η χρήση ηχοαπορροφητικών υλικών άριστα διατεταγμένων σε όλη την καμπίνα και τα ηχομονωτικά κρύσταλλα στο παρμπρίζ και όλα τα παράθυρα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ονομασία: Toyota FC Stack

Τύπος: Κυψέλη καυσίμου πολυμερούς ηλεκτρολύτη

Πυκνότητα ισχύος: 3.1 kW/L

Μέγιστη ισχύς: 155 ίπποι

Σύστημα Αφύγρανσης: Εσωτερική ανακυκλοφορία (χωρίς αφυγραντήρα)

Ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης: Αριθμός ρεζερβουάρ2

Ονομαστική πίεση λειτουργίας: περίπου 700 bar

Πυκνότητα αποθήκευσης ρεζερβουάρ: 5.7 wt %

Εσωτερική χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 122.4 λίτρα (εμπρός ρεζερβουάρ: 60.0 L, πίσω ρεζερβουάρ: 62.4 L)

Ηλεκτροκινητήρας: Τύποςσύγχρονος AC

Μπαταρία: Υδριδίου νικελίου μετάλλου.

Σχετικές ειδήσεις