ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Rally Dakar 2015: Η ομάδα της Yamaha

Rally Dakar 2015: Η ομάδα της Yamaha

Με τρεις αναβάτες και μία νέα μοτοσυκλέτα ξεκινά η εργοστασιακή ομάδα της Yamaha το ράλλυ Dakar.

Με αναβάτες τους Olivier Pain, Michael Metge και Alessandro Botturi, θα πάρει εκκίνηση η Yamaha από το Buenos Aires για τον αγώνα των 8.000 χιλιομέτρων. Όπλο τους η Yamaha WR450F Rally, η οποία έχει πολλά κοινά στοιχεία με την YZ450F. Η Rally όμως διαθέτει μίζα, κάτι σημαντικό για τον αγώνα Dakar, ενώ ο κινητήρας της προέρχεται από το YZ με ανεστραμμένη κεφαλή. Ένα από τα μοναδικά χαρακτηριστικά της νέας WR είναι το ενιαίο ρεζερβουάρ που περιλαμβάνει και το υποπλαίσιο.


«Το μεγαλύτερο πρόβλημα όταν κατασκευάζεις μία μοτοσυκλέτα για το Rally Dakar είναι το που θα χωρέσεις 35 λίτρα καυσίμου. Για το 2014 είχαμε πέντε διαφορετικά ρεζερβουάρ τα οποία είχαν όλα τρόμπες βενζίνης και ήταν συνδεδεμένα με σωλήνες» δήλωσε ο team manager Jose Leloir και πρόσθεσε: «Με την χρήση ενός carbon ρεζερβουάρ έχουμε απλοποιήσει το σύστημα και μειώσαμε το βάρος, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την οδήγηση. Το κέρδος σε βάρος είναι δέκα κιλά και η ευκολία να κάνουμε επισκευές στην μοτοσυκλέτα, τεράστια». Ως έξτρα βοήθημα, οι αναβάτες τώρα έχουν ένα όργανο κατανάλωσης το οποίο τους λέει ακριβώς πόσα καύσιμα απομένουν μέχρι το τέλος κάθε ημέρας.

Η νέα WR 450F Rally διαθέτει ένα βελτιωμένο μπροστινό σύστημα της Kayaba, ένα εργοστασιακό αμορτισέρ της ίδιας εταιρίας, μακρύτερο ψαλίδι και νέο μοχλισμό, ενώ υπάρχουν αλλαγές και στην γεωμετρία του πλαισίου. Το αποτέλεσμα είναι μία πιο εύκολη μοτοσυκλέτα σε κάθε σημείο και σταθερή στις υψηλές ταχύτητες.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις που έκανε η Yamaha, η WR 450F Rally είναι 10% πιο γρήγορη από την περσινή που σημαίνει ότι στις γρήγορες διαδρομές θα είναι ταχύτερη. Σύμφωνα με τις δηλώσεις ο Jose Leloir αναφέρει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό της δύναμης έρχεται από το νέο σύστημα ψεκασμού το οποίο συνεργάζεται με το traction control, για βελτίωση της απόδοσης της δύναμης, της κατανάλωσης αλλά και της φθοράς του ελαστικού. Τέλος μεγαλύτερη είναι και η τελική ταχύτητα λόγω της νέας αεροδυναμικής, αφού η μοτοσυκλέτα έχει μικρότερο πλάτος με νέο φέρινγκ για μειωμένη αντίσταση στον αέρα.