ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Καιρός: Συμβουλές για οδήγηση στο χιόνι

Καιρός: Συμβουλές για οδήγηση στο χιόνι


Μικρές συμβουλές για να κίνηση στο χιόνι (σημειώστε πως δεν θα γίνεται Yvan Muller διαβάζοντας ένα κείμενο)

Πρώτα από όλα να σας το επαναλαμβάνουμε διαβάζοντας τις παρακάτω λέξεις δεν θα γίνεται ο Yvan Muller (δέκα φορές πρωταθλητής στο Andros Trophy /αγώνες σε πάγο). Απλά σας αναφέρουμε μερικά πράγματα που θα σας βοηθήσουν σε μία δύσκολη στιγμή.

Let it Snow και δεν σας αφήνουν σε ησυχία. Πάμε για να παίξουμε στο χιόνι με τα παιδιά (το τελευταίο ισχύει κυριολεκτικά ή μεταφορικά όπου παιδιά η υπόλοιπη παρέα) και να πως βρισκόμαστε σε περιπέτεια.

Κι όμως, τα χιόνια μπορούν να αντιμετωπιστούν, αρκεί να προσέξουμε κάποια σημεία, όπως: Μπαταρία σε άριστη κατάσταση, αντιπηκτικό υγρό στο δοχείο ψύξης κινητήρα και πλύσης τζαμιών, φρέσκα λάστιχα καθαριστήρων, ειδικό σπρέι στις κλειδαριές για να μην παγώνουν. Τα παραπάνω αν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο σε χώρο που «πιάνει» χιόνι. Επιπλέον, όταν παρκάρουμε, δεν τραβάμε το χειρόφρενο και καλό είναι να σηκώσουμε τους καθαριστήρες από το παρμπρίζ.

Αν κινηθούμε σε χιονισμένο δρόμο αρχικά σεβόμαστε τις οδηγίες της αστυνομίας. Αν μας πουν πως χρειάζονται αλυσίδες υπακούμε και τις τοποθετούμε. Αν δεν ξέρουμε πως γίνεται αυτό τότε επιστρέφουμε πίσω και δεν προσπαθούμε να γίνουμε οδηγοί του WRC. Τώρα αν χρειαστεί κινηθούμε σε χιονισμένο δρόμο θα πρέπει:

Να έχουμε αυτοκίνητο όπου η μπαταρία του να είναι σε άριστη κατάσταση (το κρύο δεν βοηθά τη φόρτιση και θα χρησιμοποιήσετε πολύ ρεύμα). Να γνωρίζουμε πολύ καλά ή και να διαβάσουμε ξανά τις οδηγίες θέρμανσης/εξαερισμού (υπάρχουν αναλυτικά) στο βιβλίο χρήσης κάθε αυτοκινήτου.

Τα ελαστικά μας να είναι σε καλή κατάσταση, με φρέσκο πέλμα που έχει φαρδιές και βαθιές αυλακώσεις. Nα σημειώσουμε ότι τα στενά λάστιχα με το ψηλό προφίλ είναι καλύτερα από τα φαρδιά με χαμηλό προφίλ. Οι πιέσεις τους πρέπει να ακολουθούν τις οδηγίες του βιβλίου χρήσης.

Τέλος στο πορτ μπαγκάζ πρέπει να έχουμε ένα σετ αλυσίδες, (ή «κουβέρτες» δεν είναι καλύτερες αλλά είναι πιο εύχρηστες) ένα ζευγάρι γάντια (δεν είναι μόνο για την καθαριότητα) και μια πλαστική σπάτουλα (για το καθάρισμα των τζαμιών).

Οι αλυσίδες είναι απλώς αξεσουάρ έκτακτης ανάγκης, τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς (σε περίπτωση μόνιμα τετρακίνητων, στους εμπρός), προκειμένου να μας βοηθήσουν να ξεπεράσουμε ένα πολύ δύσκολο σημείο του δρόμου και στη συνέχεια να τις αφαιρέσουμε. Τα αυτοκίνητα με αλυσίδες δεν πρέπει να κινούνται με περισσότερα από 30-40 χλμ./ώρα, ενώ στις οδηγίες αναφέρεται πως, όταν φορεθούν αλυσίδες, ο οδηγός πρέπει να αποσυνδέσει το Electronic Stability System (ESP) με τον ανάλογο διακόπτη.

Οι χειρισμοί μας πρέπει να είναι πολύ προοδευτικοί, γιατί κάθε σπινάρισμα ή μπλοκάρισμα των τροχών σημαίνει γλίστρημα, που ΔEN ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ.

Σχετικές ειδήσεις