ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

F1: Τι συμβαίνει με τον Alonso; (photos)

F1: Τι συμβαίνει με τον Alonso; (photos)

Προληπτικοί λόγοι ή κάποιος τραυματισμός; Προβληματικό αυτοκίνητο ή λάθος του οδηγού. Ο κόσμος της F1 παρακολουθεί την εξέλιξη του ατυχήματος του Fernando Alonso, το οποίο θα το κάνει να χάσει τον πρώτο αγώνα της χρονιάς.

Ο Fernando Alonso χάνει το Grand Prix της Αυστραλίας. Ο Ισπανός οδηγός της McLaren Honda δεν θα συμμετάσχει στον αγώνα της Μελβούρνης μετά από συμβουλή των γιατρών της McLaren. Παρά το ότι οι εξετάσεις του ήταν πολύ καλές (χωρίς βλάβες, νευρολογικά ή καρδιακά τραύματα) οι γιατροί των συμβούλεψαν να μην εκτεθεί σε περιβάλλον που θα μπορούσε να του προκαλέσει νέα πιθανή διάσειση.

Η εξέλιξη αυτή έφερε ανανστάτωση στον κόσμο της Formula 1 αλλά και των αγώνων γενικότερα. Πρώτος αντέδρασε o Ivan Capelliπρώην οδηγός της Ferrari και νυν Πρόεδρος της ACI Milano (Automobile Club Milano) δήλωσε στα Ιταλικά ΜΜΕ κατά την απονομή επάθλων στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Ταχύτητας πως: «Κάτι παράξενο συνέβη. Η ομάδα ή και Διεθνής Ομοσπονδία θα πρέπει να δώσουν μια απάντηση για να καθησυχάσουν τους άλλους οδηγούς» και πρόσθεσε: «Στη Formula 1,οι ομάδες σιωπούν. Θα πρέπει να δώσουν μια κατανοητή απάντηση στο τι συνέβη, ώστε οι άλλοι οδηγοί να είναι περισσότερο χαλαροί στην έναρξη της επόμενης σεζόν».

Πάντως η McLaren δεν έχει ξεκαθαρίσει απόλυτα τι έχει συμβεί, λέγοντας έμμεσα πως φταίει ο Alonso και ο αέρας που φυσούσε στην πίστα. Η ομάδα αρνείται πως υπήρξε βλάβη στο αυτοκίνητο.


Για το ατύχημα ακούστηκαν πολλά σενάρια όπως ότι ο Alonso μπορεί να έπαθε ηλεκτροσόκ από το ERS. Μηχανικοί λένε πως αυτό μπορεί να συμβαί μόνο όταν το σώμα του οδηγού «συνδεθεί» με δύο τμήματα του αυτοκινήτου που δέχονται ηλεκτρικό φορτίο . Θα πρέπει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι αυτό είναι εξαιρετικά απίθανο, σύμφωνα με τους μηχανικούς, καθώς υπάρχουν όλα τα είδη των συστημάτων failsafe (ασφάλειες) και το αυτοκίνητο έχει πολλαπλές συνδέσεις για να εξασφαλιστεί ότι δεν υπάρχει καμία μεταβολή στο φορτίο ρεύματος. Για την ιστορία αυτό έγινε μία φορά σε ένα μηχανικό την BMW Sauber κατά τις πρώτες ημέρες του KERS. Ο μηχανικός έπαθε ένα ελαφρύ έγκαυμα στο χέρι.


Επίσης αν προσέξουμε καλά τις φωτογραφίες οι μηχανικοί της McLaren και οι κριτές εξέτασαν το αυτοκίνητο και το μετέφεραν χωρίς τη χρήση λαστιχένιων γαντιών. Έτσι μάλλον δεν ανησύχησαν για ηλεκτροπληξία και ούτε έπαθαν. Επιπλέον η ενδεικτική λυχνία για υπερφόρτωση του ERS δεν ήταν σε κατάσταση συναγερμού.

Ανησυχία προκαλούν οι ζαλάδες και η μερική απώλεια των αισθήσεων, που είχε ο Ισπανός. Όμως αυτή μπορεί να προήλθε από την φαινομενικά ελαφριά πλευρική πρόσκρουση, με τον πίσω δεξιά τροχό, όπου η δύναμη μεταφέρθηκε στο κεφάλι και τη σπονδυλική στήλη του και αυτό ίσως προκάλεσε την απώλεια αισθήσεων και τη ναυτία του.


Πάντως η παρατεταμένη αποχή από τους αγώνες (ενός ή δύο μηνών ) μετά από διάσειση δεν είναι κάτι ασυνήθιστο. Ας μην ξεχνάμε πως ο Heinz-Harald Frentzen χτύπησε σε δοκιμές με την Williams στο Magny Cours και πήρε μέρος στο Grand Prix της Γαλλίας λίγες ημέρες μετά. Ο Prof Sid Watkins του είχε πει τότε να περιμένει ένα μήνα ώστε να μην πάθει κάτι παρόμοιο και εκδηλωθεί αιμάτωμα ή ακόμη και όγκος στον εγκέφαλο αλλά ο Γερμανός δεν τον άκουσε...