ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

F1 Αυστραλία: Το Grand Prix μέσα από τις σημειώσεις των μηχανικών της Pirelli

F1 Αυστραλία: Το Grand Prix μέσα από τις σημειώσεις των μηχανικών της Pirelli

Ο Lewis Hamilton κέρδισε τον πρώτο αγώνα της χρονιάς με στρατηγική ενός Pit Stop κάτι που έκαναν οι περισσότεροι οδηγοί.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Lewis Hamilton ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο την προσπάθεια υπεράσπισης του τίτλου του κερδίζοντας τον αγώνα αλλά και τον συναθλητή του στη Mercedes, Nico Rosberg. Ο Hamilton σημείωσε τη δεύτερη νίκη του στην Αυστραλία και την 34η της καριέρας του. Οι δύο Mercedes σταμάτησαν μια φορά, για ανεφοδιασμό και αλλαγή ελαστικών, εκκινώντας με τη μαλακή γόμα και βάζοντας τη μέση στον 25ο και 26ο γύρο αντίστοιχα.

Ο Hamilton εκκίνησε από την pole position πλέον τις τελευταίες επτά φορές που έχει ξεκινήσει πρώτος έχει καταφέρει να κερδίσει. Ο Sebastian Vettel ανέβηκε στο podium στο ντεμπούτο του με τη Ferrari. Ο Γερμανός σταμάτησε μόνο μια φορά στον 24ο γύρο αλλάζοντας τη μαλακή γόμα με την οποία είχε εκκινήσει, με μέση. Η βελτίωση της απόδοσης που είδαμε στην Αυστραλία επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις για το 2015 βάση των οποίων η Pirelli εξέλιξε μια ενισχυμένη δομή για το σκελετό των πίσω ελαστικών.

Η φθορά και η πτώση στην απόδοση των ελαστικών ήταν αρκετά περιορισμένες στη λεία επιφάνεια της πίστας στη Μελβούρνη παρότι οι χρόνοι είναι βελτιωμένοι μέχρι και δυο δευτερόλεπτα ανά γύρο, σε σχέση με πέρυσι. Οι περισσότεροι οδηγοί ακολούθησαν στρατηγική ενός πιτ στοπ, σε αυτό συνετέλεσε και η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή του αγώνα που μείωσε την ενέργεια η οποία διέρχεται από τα ελαστικά στους πρώτους γύρους όπου τα μονοθέσια είναι πιο βαριά.

Κάποιοι οδηγοί ακολούθησαν στρατηγική 2 pit stop, απ' αυτούς τερμάτισε ψηλότερα ο Marcus Ericsson με τη Sauber που πήρε την όγδοη θέση λίγο πριν το τέλος του αγώνα. Ο οδηγός της Ferrari, Kimi Raikkonen ακολουθούσε τους πρωτοπόρους με στρατηγική 2 pit stop (θεωρητικά ήταν κατά 4 δευτερόλεπτα ταχύτερη απ' αυτή του ενός pit stop) αλλά τελικά εγκατέλειψε τον αγώνα λίγο πριν το φινάλε.

Οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλές (στην περιοχή των 20 βαθμών Κελσίου) με τη συννεφιά να βοηθά στην αύξηση της διάρκειας ζωής των ελαστικών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι δυο πρώτοι να βρίσκονται πολύ κοντά ο ένας στον άλλο κοντά στα δυο δευτερόλεπτα, για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery τόνισε: «Όπως περιμέναμε η Αυστραλία ήταν ένας σκληρός αγώνας για τις ομάδες αλλά τα ελαστικά απέδωσαν όπως ήταν αναμενόμενο. Οι δροσερές συνθήκες και η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή του αγώνα είχαν ως αποτέλεσμα η ταχύτερη στρατηγική των δυο pit stop να μετατραπεί σε στρατηγική ενός pit stop για τους περισσότερους αγωνιζόμενους. Πέρα από την κορυφαία απόδοση των πρωταγωνιστών είχαμε μερικές λαμπρές οδηγικές αποδόσεις από πρωτάρηδες οδηγούς που πολύ γρήγορα κατανόησαν τον τρόπο λειτουργίας των ελαστικών του 2015 και των επιλογών στρατηγικής».

Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα

Μέση Μαλακή

  • Πρώτος HAM 1:30.945 RAI 1:31.426
  • Δεύτερος ROS 1:31.092 ERI 1:31.560
  • Τρίτος VET 1:31.457 HAM 1:31.940

Μεγαλύτερη απόσταση στον αγώνα

  • Μέση γόμα: Sergio Perez (38 γύροι)
  • Μαλακή γόμα: Jenson Button (27 γύροι)

Σχετικές ειδήσεις