ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

WRC: Πέθανε ο Erik Carlsson

WRC: Πέθανε ο Erik Carlsson

Ο θρύλος των αγώνων ράλλυ Erik Carlsson πέθανε σε ηλικία 86 ετών μετά από σύντομη ασθένεια στο σπίτι του στην Βρετανία.

Ο Erik «on the roof» Carlsson (δεξιά στην κεντρική φωτογραφία) όπως ήταν το παρατσούκλι του από τις πολλές ανατροπές, που είχε ήταν ο πρώτος πραγματικός «star» των αγώνων ράλλυ.

Οδήγησε μόνο για ένα κατασκευαστή (τη Saab) σε όλη του την αγωνιστική καριέρα από τα χιόνια της Σουηδίας, μέχρι τις ερήμους της Αφρικής και από εκεί στην ηλιόλουστη Καλιφόρνια. Κέρδισε 12 αγώνες από το 1955 ως το 1970. Αναμεσά τους το πολύ δύσκολο Βρετανικό RAC Rally (το 1960, ’61 και ’62) και το Μόντε Κάρλο (το 1962 και 1963).

Φημιζόταν για το χιούμορ του και το πείσμα του. Το 1960 κέρδισε το πρώτο του RAC στη πρώτη του μάλιστα προσπάθεια. Ο ίδιος σε συνέντευξη του σε Αγγλικό περιοδικό περιέγραψε με τον δικό του τρόπο την εμπειρία του: «Με τον Stewart Turner συνοδηγό, έπρεπε να οδηγήσουμε μέσα από το Λονδίνο. Μου φώναζε να περνάω με κόκκινο τα φανάρια χωρίς να σταματώ και να ανεβαίνω στα πεζοδρόμια για να κόβω δρόμο. Ήταν πραγματικά τρελός, αλλά αυτό ήταν μόνο ένα μικρό μέρος από τα προβλήματά μου, αφού πριν τον αγώνα είχα σπάσει τρία πλευρά. Είχαμε νοικιάσει ένα Morris Minor, γιατί αν και οι ειδικές διαδρομές ήταν κρυφές, θα παίρναμε μια ιδέα. Όμως σε μια στροφή ήρθαμε αντιμέτωποι με ένα φορτηγό που είχε κλείσει το δρόμο. Το αυτοκίνητο ανατράπηκε. Η Pat (η γυναίκα του Βρετανίδα) και η Anne Wisdom μας μετέφεραν σε ένα γιατρό με ένα MGA! Φαντάζεστε τους πόνους μου, καθώς είμαστε τέσσερις σε ένα αυτοκίνητο για δύο. Περίμενα για ώρες τον γιατρό που δεν εμφανίστηκε και έτσι πήγαμε σε ένα φαρμακείο όπου μου περιποιήθηκαν το τραύμα.»


Όμως πως ξεκίνησε την καριέρα του; Ο ίδιος στην ίδια συνέντευξη αναφέρει: «Έμενα πολύ κοντά στο εργοστάσιο της Saab. ΄Όταν είχα πρόβλημα ανταλλακτικών, περίμενα στα κάγκελα του εργοστασίου, μήπως και κάποιος με λυπηθεί. Τελικά μου έδωσαν ένα αυτοκίνητο το 1954 και το 1956 με προσέβαλαν. Το 1959 ήταν η χρονιά που κέρδισα τον πρώτο μου σημαντικό αγώνα, το Tulip Rally.»
Ακολούθησαν οι περίφημες νίκες στο Rally Monte Carlo του 1962 και 1963 και οι τρεις συνεχόμενες στο RAC.

«Στον αγώνα του Monte του 1962 οι οργανωτές έφτιαξαν ένα παράλογο κανονισμό, βάση του οποίου θα σου αφαιρούσαν βαθμούς, αν το αυτοκίνητό είχε ζημιές. Για μεγάλη ατυχία μας, το τελευταίο βράδυ, γλίστρησα και χτύπησα το εμπρός δεξί φτερό και την πόρτα. Για καλή μας τύχη όταν φτάσαμε στο service ανακαλύψαμε, ότι το service-car ήταν και αυτό ένα κόκκινο Saab όμοιο με το δικό μας, η διαταγή ήταν απλή: Ξηλώστε το φτερό και την πόρτα. Αλλά μετά είχαμε ένα βρώμικο αυτοκίνητο, εκτός από το φτερό και την πόρτα. Έτσι για να μη φανεί η διαφορά, καθαρίσαμε όλο το αυτοκίνητο και φτάσαμε στον τερματισμό ολοκάθαροι. Ο τύπος το είδε και όλοι έγραψαν ότι ήμασταν τόσο γρήγοροι, που είχαμε χρόνο να πλύνουμε ακόμα και το αυτοκίνητο.»

Όμως γιατί δεν υπέγραψε με άλλη ομάδα; «Ήρθα πολύ κοντά στο να υπογράψω με την Ford, είχα το στυλό στο χέρι μου, όταν μου τηλεφώνησε ο πρόεδρος της SAAB και μου θύμισε ότι ήμουν παιδί του Trollhattan, το στυλό έπεσε από το χέρι μου!»

Σχετικές ειδήσεις