ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

F1 Grand Prix Αυστρίας: Επιστροφή σε γνώριμα τερέν (Photo)

F1 Grand Prix Αυστρίας: Επιστροφή σε γνώριμα τερέν (Photo)

Μετά τον Καναδά, ομάδες και οδηγοί επιστρέφουν στην Ευρώπη για το Αυστριακό Grand Prix. Στο μαγευτικό σκηνικό της καταπράσινης Στυρίας και το ανακαινισμένο Red Bull Ring (ή A1 Ring) που έκανε πέρυσι την επανεμφάνισή του στο καλεντάρι της F1.

Το Αυστριακό Grand Prix επανήρθε στο ημερολόγιο της Formula 1 πέρυσι (2014) μετά από 11 χρόνια απουσίας, έτσι οι ομάδες θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα του 2014 για να διαμορφώσουν με τον καλύτερο τρόπο τη στρατηγική τους.

Μετά το Αυστριακό Grand Prix θα πραγματοποιηθεί το τελευταίο διήμερο δοκιμών εξέλιξης εντός σεζόν την Τρίτη και την Τετάρτη.


Για τρίτο συνεχή αγώνα η Pirelli επέλεξε την μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινα διακριτικά) και τη πολύ μαλακή γόμα P Zero Red (κόκκινα διακριτικά). Οι απαιτήσεις από τα ελαστικά είναι σχετικά περιορισμένες, υπάρχουν δυο μεγάλες ευθείες και μερικές αργές στροφές.

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Στην Αυστρία ολοκληρώνεται η αλληλουχία επιλογής των πολύ μαλακών γομών που χρησιμοποιήθηκαν στο μέσο της σεζόν σε πίστες με διαφορετική διαμόρφωση. Η στρατηγική διαχείρισης των ελαστικών θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τον καιρό: Αν έχει ζέστη θα δούμε δυο pit stop από τους περισσότερους ενώ αν η θερμοκρασία είναι χαμηλή το πιο πιθανό είναι να δούμε στρατηγική μιας αλλαγής από τους πιο πολλούς. Η βροχή παραμένει πάντα μια πιθανότητα, αυτή την εποχή, στη Στυρία όπως είδαμε και πέρυσι στις ελεύθερες δοκιμές οπότε βασικά οι ομάδες πρέπει να είναι προετοιμασμένες για όλα τα ενδεχόμενα. Φέτος οι οδηγοί θα φτάσουν στο Red Bull Ring έχοντας στη διάθεσή τους πραγματικά δεδομένα για την πίστα για πρώτη φορά. Αυτό θα τους βοηθήσει να βρουν τον πιο αποδοτικό τρόπο για τη διαχείριση των ελαστικών. Προφανώς ο στόχος μας είναι να έχουμε δυο ή τρία pit stop σε κάθε αγώνα οπότε στο μέλλον πρέπει να δούμε προσεκτικά τις επιλογές γομών. Υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν μικρές τροποποιήσεις αν αυτές απαιτηθούν. Περιμένουμε μια μικρή χρονική διαφορά απόδοσης μεταξύ των δυο γομών στην Αυστρία οπότε αυτό δημιουργεί διαφορετικές πιθανότητες όσον αφορά στη χάραξη της στρατηγικής αγώνα».

Η επιφάνεια στο Red Bull Ring έχει χαμηλή τραχύτητα και χαμηλή πρόσφυση ενώ το οδόστρωμα δίνει γρηγορότερους χρόνους με την πάροδο του Σαββατοκύριακου. Μολονότι η άσφαλτος είναι καινούργια, η πίστα έχει αρκετές ανομοιομορφίες σε κάποια σημεία, αυτό καθιστά πιο δύσκολη την εύρεση σταθερής πρόσφυσης.


Ένας καθοριστικός παράγοντας στο Red Bull Ring είναι να βρεις πρόσφυση στην έξοδο καθώς υπάρχουν μερικές αργές στροφές που οδηγούν σε μεγάλες ευθείες. Μια ακριβής προσέγγιση στην κορυφή της στροφής ώστε να επιταχύνεις στην έξοδο νωρίτερα χωρίς σπινάρισμα, είναι καθοριστικός παράγοντας για τη μεγιστοποίηση της διάρκειας ζωής των ελαστικών.

Η πολύ μαλακή γόμα δουλεύει καλύτερα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες και μπορεί να πετύχει τη μέγιστη απόδοση υπό αυτές. Η μαλακή γόμα δουλεύει καλύτερα σε πιο υψηλές θερμοκρασίες και πιο ακραίες συνθήκες πίστας. Είναι εξίσου πιθανό να έχουμε χαμηλές ή υψηλές θερμοκρασίας στην Αυστρία. Η πίστα Σπήλμπεργκ έχει ίδια φορά με αυτή των δεικτών ρολογιού και υπάρχουν δυο συγκεκριμένες διαδοχικές στροφές (η 5 και 6) που φορτίζουν ιδιαίτερα την δεξιά πλευρά ελαστικών του μονοθεσίου.

Που κρίθηκε ο αγώνας πέρυσι

Πέρυσι οι περισσότεροι οδηγοί ακολούθησαν στρατηγική δυο pit stop μολονότι τρεις επέλεξαν στρατηγική ενός pit stop. O νικητής του αγώνα Nico Rosberg εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα, έβαλε τη μαλακή στον 11ο γύρο και ξανά τη μαλακή στον 40στό γύρο. Αυτή η στρατηγική του έδωσε τη νίκη παρότι εκκινούσε τρίτος.

Σχετικές ειδήσεις