ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

F1 Grand Prix Ιαπωνίας: Αγώνας με ιστορία

F1 Grand Prix Ιαπωνίας: Αγώνας με ιστορία

Η ταχύτερη και η περισσότερο ιδιαίτερη πίστα του πρωταθλήματος. Αρχικά τη θυμόμαστε για τις μάχες για τον τίτλο αλλά δυστυχώς η φετινή επίσκεψη της F1 στην Ιαπωνία, σηματοδοτεί την πρώτη επέτειο από το δυστύχημα του Jules Bianchi, ο οποίος υπέκυψε στα τραύματά του τον Ιούλιο.

Μόλις μία εβδομάδα μετά το Grand Prix στη Σιγκαπούρη, η F1 μένει ανατολικά και ταξιδεύει στην Ιαπωνία και την πίστα της Suzuka για τον 14ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος.

Μετά τον αγώνα στους δρόμους της Σιγκαπούρης για τον οποίο είχαν επιλεγεί οι δυο πιο μαλακές γόμες από την γκάμα της Pirelli, η Formula 1 αλλάζει συστατικά για την πίστα της Σουζούκα. Για τον αγώνα αυτό έχουν επιλεγεί οι δυο πιο σκληρές γόμες της γκάμας: Η σκληρή P Zero Orange (πορτοκαλί διακριτικά) και η μέση P Zero White (λευκά διακριτικά). Αυτό συνέβη γιατί η πίστα της Σουζούκα έχει μερικές από τις πιο γρήγορες και απαιτητικές στροφές όπως η θρυλική 130R που αποτελεί μέρος της ιστορίας της F1. Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργούνται εξαιρετικά μεγάλα ποσά ενέργειας τα οποία μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών και προκαλούν υπερθέρμανση στο πέλμα τους. Για να παραμείνει σταθερή η πρόσφυση απαιτούνται οι πιο ανθεκτικές γόμες της γκάμας. Δεδομένου του περίφημου άστατου καιρού στη Σουζούκα είναι πιθανό να δούμε τα βρόχινα ελαστικά Cinturato αλλά και τα ενδιάμεσα να παίζουν το ρόλο τους το Σαββατοκύριακο παρότι φέτος το Ιαπωνικό Grand Prix διοργανώνεται μια βδομάδα νωρίτερα από πέρυσι.

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli δήλωσε: «Η Σουζούκα είναι για τα ελαστικά μια από τις πιο επιθετικές πίστες που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε σε όλο το πρόγραμμα της Fοrmula 1. Είναι στο ίδιο επίπεδο με το Σίλβερστον και το Σπα. Τα τελευταία χρόνια έχει στρωθεί νέα άσφαλτος, αυτό μείωσε την τραχύτητα του οδοστρώματος αλλά δεν μείωσε τη συνολική πρόκληση που θέτει η Σουζούκα ανεξαρτήτως μορφής ή σχήματος. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα δεν είναι ασυνήθιστα στην Ιαπωνία: Είτε βρέχει πολύ είτε έχει πολύ ζέστη. Αμφότερα έχουν συμβεί τα προηγούμενα χρόνια αλλά και ενδιάμεσες σ’ αυτά καταστάσεις, οπότε είναι συνολικά μια εξαιρετικά σκληρή πίστα. Οι οδηγοί λατρεύουν την εμπειρία οδήγησης ενώ κατά τη διάρκεια του τριημέρου οι κερκίδες είναι κατάμεστες με φιλάθλους παθιασμένους αλλά και γνώστες του αθλήματος περισσότερο ίσως από οπουδήποτε αλλού. Οι φίλαθλοι είναι ένα από τα σημαντικά στοιχεία που καθιστούν τη Σουζούκα τόσο ιδιαίτερη. Σίγουρα στις σκέψεις όλων μας θα βρίσκεται αυτό το Σαββατοκύριακο, περισσότερο απ’ ότι άλλες στιγμές, ο Jules Bianci».

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά

Η Σουζούκα είναι μια γρήγορη πίστα με συνεχή ροή. Αναπτύσσονται πολύ υψηλά πλευρικά ενεργειακά φορτία (στις γρήγορες καμπές) ενώ αντίθετα τα διαμήκη φορτία είναι χαμηλά αυτό καταδεικνύει πως δεν υπάρχουν πολλά σημεία απότομης επιτάχυνσης ή επιβράδυνσης. Αντίθετα οι οδηγοί διατηρούν υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα κατά τη διάρκεια του γύρου καθώς οι παρατεταμένες στροφές όπως η 130R (το R: Radius, 130 μοιρών) και η Spoon ασκούν για μεγάλη διάρκεια υψηλά φορτία στα ελαστικά. Στην 130R οι οδηγοί περνούν με τέρμα γκάζι, την υψηλότερη σχέση στο κιβώτιο και ταχύτητα που ξεπερνά τα 300 χλμ. Αυτό δημιουργεί τη μεγαλύτερη σε διάρκεια και μέγεθος πλευρική φόρτιση (g) όλης της χρονιάς.

Παρότι η Σουζούκα έχει ξαναστρωθεί πρόσφατα με άσφαλτο το οδόστρωμα παραμένει τραχύ. Η βελτίωση του κρατήματος στην αγωνιστική γραμμή είναι θεαματική κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Ειδικά την Παρασκευή που δεν έχει ακόμη στρωθεί γόμα στην αγωνιστική γραμμή η πίστα θεωρείται πράσινη «green» και μπορεί να παρουσιαστεί παραμόρφωση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης στην επιφάνεια επαφής του ελαστικού (graining) αν το κράτημα δεν είναι βέλτιστο.

Η Σουζούκα προκαλεί υψηλό βαθμό φθοράς και πτώσης στην απόδοση των ελαστικών, αυτό καθιστά την διαχείρισή τους πιο σημαντική απ’ ότι συνήθως. Υπάρχει κίνδυνος για βροχή και αυτοκίνητο ασφαλείας όπως επίσης και αρκετές ευκαιρίες για προσπέρασμα συνολικά είναι μια πίστα που προσφέρεται για διαφορετικές στρατηγικές πάντα σε συνάρτηση με τις συνθήκες.

Η στρατηγική του νικητή πέρυσι και που κρίθηκε ο αγώνας

Ο αγώνας εκκίνησε υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας και διεξήχθη υπό βροχή σε όλη τη διάρκειά του. Ο Lewis Hamilton κέρδισε για λογαριασμό της Mercedes εκκινώντας από τη δεύτερη θέση . Στην αρχή χρησιμοποίησε τα βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue και στη συνέχεια έβαλε δυο φορές τα ενδιάμεσα στον 14ο και στον 35ο γύρο.

Σχετικές ειδήσεις