ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

F1 Grand Prix: Η Mercedes ξόδεψε 103 εκατ. ευρώ για την κατάκτηση του τίτλου το 2014

F1 Grand Prix: Η Mercedes ξόδεψε 103 εκατ. ευρώ για την κατάκτηση του τίτλου το 2014

Η ομάδα της Mercedes για την Formula 1 εμφάνισε ζημιές ύψους 103.900.000 (ή 76.9 εκατομμύρια λίρες) κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2014, χρονιά κατά την οποία κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1. Αυτό αποκαλύπτει η ετήσια έκθεση οικονομικών της εταιρείας.

Παρά την σημαντική αύξηση εσόδων, η ομάδα είχε να αντιμετωπίσει το υψηλό κόστος της αλλαγής κινητήρων, την εξέλιξη του υβριδικό V6 και τα bonus που καταβλήθηκαν ως αποτέλεσμα της συνεχόμενων επιτυχιών της.

Η έκθεση για τα οικονομικά της Mercedes-Benz Grand Prix Ltd αποκαλύπτει ότι ο κύκλος εργασιών της (χορηγίες και χρηματικά έπαθλα) αυξήθηκε από 169.256.074 ευρώ (ή 125,2 εκατομμύρια λίρες) το 2013 σε 198.631.765 ευρώ (ή 146, 9 εκατομμύρια λίρες) το 2014, «Λόγω της αύξησης των εσόδων από χορηγίες και από την διαχείριση των εμπορικών δικαιωμάτων που απορρέουν από τη βελτιωμένη απόδοση της ομάδας το 2013» όπως αναφέρει η έκθεση.


Εν τω μεταξύ, τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν από 257.959.717 ευρώ σε 324.997.187 ευρώ λόγω του: «Σημαντικά υψηλότερου πριμ που καταβάλλεται ως συνέπεια των αθλητικών επιδόσεων (επιπέδου ρεκόρ) και την αύξηση του κόστους που προκύπτει από την αλλαγή του κανονισμού».

Μετά και τη φορολογία, η ζημιά αυξήθηκε από 68.982.416 ευρώ σε 103.900.000, η οποία ήταν «εντός των προκαθορισμένων παραμέτρων που ορίζονται από τους μετόχους». Οι λογαριασμοί αποκαλύπτουν επίσης ότι, κατά μέσο όρο, η ομάδα απασχολεί 765 άτομα το 2014, έναντι 663 το 2013, με αποτέλεσμα οι μισθοί και τα ημερομίσθια να έχουν αυξηθεί από 67.195.500 σε 88.158.309 ευρώ.

Στο μέλλον, η εταιρεία πιστεύει ότι θα λάβει πρόσθετη χρηματοδότηση από Bernie Ecclestone, ως αποτέλεσμα της συνεχούς επιτυχίας της. «Η συμφωνία με την εταιρία κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων έχει διατάξεις για τη σημαντική αύξηση των εσόδων που βασίζονται σε αθλητικές επιδόσεις. Η αύξηση θα ενεργοποιηθεί το 2015, ως αποτέλεσμα της απόδοσης της ομάδας το 2014».


Αν τα παραπάνω ποσά σας ζάλισαν (όπως όλους μας) η οικονομική έκθεση καταλήγει με τη σημείωση: «Η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στη μείωση του κόστους στην F1 και θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις άλλες ομάδες και τα ενδιαφερόμενα μέρη για την επίτευξη του στόχου αυτού κατά δίκαιο και διαφανή τρόπο.»